De D. Ramirez Trick?

mikeyd

Stamgast
Hoe krijgt die vent dit voor elkaar met z'n synth? :confused:

Dit is niet gewoon Portamento volgensmij, ik denk dat hij de pitch automatiseerd van bijvoorbeeld een van de oscilatoren van z'n synth.
Maar dan krijg ik het nog niet voorelkaar om een soortgelijk effect te krrijgen.
Misschien twee oscilatoren op een bepaalde manier ontstemd???

Iemand die het hoort of weet toevallig...

BVD :geslaagd:

Attachments

• d ramirez trick.mp3
    128,4 KB · Bekeken: 90
Wat dacht je van één pitchbendwheel en twee verschillende melodielijnen?

Laatst gewijzigd:
Maak inderdaad een loop die bestaat uit één enkele toonhoogte en ga dan een beetje kloten met het pitchbendwheel.

Origineel geplaatst door Origin X
Maak inderdaad een loop die bestaat uit één enkele toonhoogte en ga dan een beetje kloten met het pitchbendwheel.
zou kunnen...
... of zou 'ie portamento op z'n synth gebruiken?

Deels voorgeprogrammeerde toonhoogte verschillen en de rest gewoon gepitchbend...

klinkt gewoon als 2 oscilatoren met 2 oktaven verschil en dan een kwint interval ofzo... 1 osc 2 oktaven omlaag en de andere osc 5 tonen omhoog ofzo. en zekerz wel portamento!

portamento zou je op elk verschil in toonhoogte moeten horen en ik hoor het niet in de bas regionen. Volgens mij is het echt handig pitchbenden.

ff een correctie op mezelf: als de portamento "fingered" is, hoef je het niet op elk toonhoogte verschil te horen... my bad. Kan dus idd ook portamento zijn. :)

Portamento fingered? Dat ken ik niet

ik zou wel bijvoorbeeld de mate van portamento kunnen automatiseren (in midi)

ik weet ff niet meer in welke synth ik dat ooit ben tegengekomen, maar sommige synths bieden de mogelijk om de wijze van portamento in te stellen. Fingered betekent (ik dacht in een waldorf synth) dat portamento alleen wordt toegepast als je de gespeelde noten laten overlappen; maw je laat de eerst aangeslagen toets pas los als je de tweede vast hebt.

Beetje late reply, maar ik hoor dit nummer nu wel vaker maar ik weet niet welke van D Ramirez dit nou is.. Kan iemand mij dat vertellen?

Lost heeft wel die melodie, maar is toch net anders..

Ik sluit niet uit dat hij een ribboncontroller gebruikt en daar flink mee loopt te pitchbenden.

Origineel geplaatst door D-Ranged
Is dat ook een nummer van hem?:)

Waar staat die op?

volgens mij exaxt hetzelfde als bodyrocks..... alleen had ik `m al een stuk eerder op een ander label..... :erm: onder de titel Dram Rocks.

Origineel geplaatst door Hazes
ik weet ff niet meer in welke synth ik dat ooit ben tegengekomen, maar sommige synths bieden de mogelijk om de wijze van portamento in te stellen. Fingered betekent (ik dacht in een waldorf synth) dat portamento alleen wordt toegepast als je de gespeelde noten laten overlappen; maw je laat de eerst aangeslagen toets pas los als je de tweede vast hebt.

SH101

Back