Optreden en apperatuur enzo

sander

_
Ben ik 1 van de weinige zie z'n halve studio meeneemt voor een optreden?

Hoe doen jullie dat, veelal sampelen of heb je aparte gear voor live?

Ik had pas bij me:
101,303,707,808, juno-60, sieldk700,mpc,zoom1010, teebee.
En dan natuurlijk nog een mixer en een doos vol met kabels.

Dat is niet echt erg relax om allemaal mee te nemen en weer aan te moeten sluiten, maar om lekker te kunnen freaken
heb ik het eigelijk wel nodig.

A.s zaterdag wil ik proberen minder mee te nemen. De Siel
neem ik niet mee. Das echt een grote bak. Ik sample de strings Maar de rest heb ik toch echt nodig. Ik kan de beats
niet sampelen, want die maak ik terplekke. Ook vindt ik
het leuk om met de arpeggiators te spelen van de juno en 101. Dus die sampelen valt ook af.

Laatst gewijzigd:
Ik heb eigenlijk m'n studio aangepast aan het (toekomstige) live spelen en daarom zoveel mogelijk keyboardsynths de deur uit gedaan. strax met 2x19" kisten met zooi + een losse mpc+mixer+606+707+Korg ER1 en Alpha Juno.
Alles is via m'n patchbay best snel aan te sluiten. De laatste keer dat we een liveset deden was 't echt veel te veel werk, en daarbij hadden we ook nog een mixer zo groot als een tafelblad bij ons en da's zeker geen aanrader.

alles zoveel mogelijk in flightcases, met gemerkte kabeltrossen, een kant aangesloten laten, van kist naar kist. en 't opbouwen en afbreken gaat een stuk sneller tegenwoordig. 'k heb er ook wel een leuke kist voor; los zijn het 2 schuine racks een boel knoppen, voor transport is 't een kubus. en dan nog zo'n 4HE kist die eigenlijk veel t diep is maar waar aan de achterkant ook nog een boel spul in past.

maar ik verkeer nu in de luxe positie dat ik kan kiezen of ik alles meeneem of alleen een 'klein' setje. zijnde:
- mixer (met comp. en patchbay - 1 (halve) kist)
- 606
- 707
- korg ddm-220
- Electribe -s
- 202
- maq 16/3
- rack met: Teebee, DSM200, virtualizer pro, virtualizer (v1)
- kms30

en dit setje heeft als voordeel dat je totaal improviserend aan de slag kan..erg leuk.

en als alles meegaat dan komt er nog bij:

- asq-10
- de andere helft van de kist met: quasimidi 309, drehbank
- midi mergers en splitters.

maar over 't algemeen houd ik er bij aanschaf va nieuwe apparatuur wel rekening mee dat het makkelijk te transporteren is. en ik ben continu aan 't denken over de ultieme flightcase, waarbij je 'm openklapt, één stekker en 2 audiokabels d'r uit trekt, inprikt en klaar...

Flightcases lijken mij inderdaad ideaal. Maar dan moet ik nog wel eerste bepalen of ik vaker ga optreden, want voor een paar keer per jaar ga ik niet heel veel geld aan die dingen besteden.

Ik zou weer wat ruimte kunnen besparen door de 101 te vervangen(alleen live natuurlijk) door de MAM MB33II.
Alleen mis ik dan weer een improvisatie mogelijkheid.
Namelijk de arpeggiator van de 101. Ik wil namelijk wel eens
op willekeurige toetsen gaan drukken.

Dit is dus de reden dat ik een laptop ga aanschaffen, zodat ik niet mijn hele studio af hoef te breken als ik ooit eens live ga optreden ;)

ja, alleen heeft dan de helft van 't publiek 't idee dat je mp-dries aan 't afspelen bent.

Ik denk dat het een beetje achterhaald is om te zeggen dat het net is of je mp3's aan het afspelen bent als je een laptop bij hebt. Ik vind namelijk dat "live optreden" met electronische muziek eigenlijk altijd iets statisch heeft zonder muzikanten erbij. Ik bedoel daarmee te zeggen dat als ik terugdenk aan Orbital op pinkpop (long time ago). Was ik voornamelijk onder de indruk van de VJ show. Dat ze hun halve studio op dat podium hadden staan deed me verder niets. Uiteindelijk kom ik om te dansen.

Er is maar 1 live act waar ik tot op heden echt van onder de indruk was, en dat was Roni Size & Reprazent. Deze jongens hebben een complete band op het podium & spelen hun samples per toets af......zonder sequencer erbij.

Maar ja dit is maar mijn mening, er zullen ongetwijfeld mensen zijn met andere ideeën hierover.

Hee Oozi,

Kijk das nou het betere werk die flightcase van jou. Zoiets zou ik ook eigenlijk moeten hebben.

Origineel geplaatst door Bas
ja, alleen heeft dan de helft van 't publiek 't idee dat je mp-dries aan 't afspelen bent.

Ik heb dat idee juist steeds minder naarmate ik meer laptop gebaseerde optredens zie, zoals bv eboman en diverse anderen.

Laatst nog iemand die met een nord micro modular allerlei leuke dingen deed icm een laptop erg indrukwekkend en niet echt statisch te noemen. Tis maar net wat je ervan maakt.

Origineel geplaatst door omiel
Hee Oozi,

Kijk das nou het betere werk die flightcase van jou. ....

ja mooi hè..
bij conijn in EHV langs met een tekening, ff lullen, en 3 dagen later met zaag en popnagels aan de gang..

alleen was 'ie berekend op m'n oude auto, en m'n 'nieuwe' heeft een kleinere koffer bak. past dus net niet. :stupid

en Sander, hij heeft me in totaal, met alle hang en sluitwerk en popnagels enzo nog geen 300 gulden gekost. is 't mij toch wel waard; werkt echt veel fijner dan die vouwkratten die ik eerst gebruikte..

[on-off-topic-topic] ik zit er toch ook aan te denken om een laptop aan te schaffen, want er zijn ondertussen toch wel erg veel leuke softsynths enzo..maar dan wel in combinatie met hardware uiteraard.. [/on-off-topic-topic]

Back