Behuizing voor mijn modular

renepela

Ouwe rot
Hoi allemaal,

Vorige week heb ik 3 Oakley VCO's besteld als begin voor de bouw van mijn modular.
Het bouwen van de modules is een hoop werk, maar erg leuk om te doen.

Uiteraard moet de modules uieindelijk ook in een mooie behuizing komen. Het liefst zou ik een mooie kast maken van blank eiken of zo. Het probleem is helaas dat ik inmiddels aardig handig ben met electronica, maar verder heb ik twee linker handen. Ik zou het liefst dus de behuizing kant en klaar kopen of het maken daarvan uitbesteden.

Wie weet waar ik een behuizing kan kopen (liefst in Nederland) of waar ik er eentje kan laten maken voor niet al te veel geld? 't Moet er wel een beetje fancy uit zien. Dus mooi hout en niet een een of ander triplex kasje.

Met vriendelijke groet,

Rene

probeer een vriend die wel handig is met hout bewerken e.d.

scheelt je een hoop geld!

Hallo,

Ik weet niet of Oakleys ook 3he zijn, maar voor het geval dat...
Ik heb ooit van een winkel een overload euroracks gekocht.
Een magazijnverkoop dus.
Deze racks zijn ideaal voor euromodules zoals Doepfer, Analog Solutions enzo....
Precies 3 he hoog dus.

MAAR:

Ze zij NIET 19" !!
Ik heb drie maten:
ongeveer: 15, 25 en 35 centimeter breed.
Ze zijn wel voorzien van schroefrail bevestiging voor de modules, je kan de modules dus makkelijk monteren.
Goeie kwaliteit overigens.
Het merk is Bobla.

Ze zijn ook goedkoop: 25,- per stuk.

Tis misschien een beetje een botte advertentie-post in deze thread, maar het is niet echt een advertentie waar ik nu grof geld mee verdien. Het is meer toevallig dat ik deze racks heb. Maar ik wil er natuurlijk niet op toeleggen.

even een vraag tussendoor :)

zijn euroracks en frac racks nou hetzelfde formaat of niet?

ik lees hier en daar verschillende dingen maar ik kwam toch echt elke keer op hetzelfde uit dat fracracks ook 3he zijn

Origineel geplaatst door S.L.E.
even een vraag tussendoor :)

zijn euroracks en frac racks nou hetzelfde formaat of niet?

ik lees hier en daar verschillende dingen maar ik kwam toch echt elke keer op hetzelfde uit dat fracracks ook 3he zijn

Fracracks zijn idd 3 HE hoog, maar toch passen er geen Frackrack modules in Eurorack kasten.

Bovendien is de voedingsspanning tbv ER & FR modules verschillend

Veel antwoorden op zulke vragen staan hier:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=47743&pagenumber=8

Back