MC909 al te koop ???

De prijs vind ik gezien de specificaties wel meevallen. Maar goed, voor een beginneling is hij misschien wat te duur en uitgebreid. Mensen die al een tijdje rondlopen in het midiwereldje willen misschien weer liever de apparaten scheiden. Of hebben al een sequencer, sampler, synth waardoor dit boxje weer minder aantrekkelijk wordt voor hun.

Al met al gaat Roland geen potten breken met dit, toch wel, interessante muziekdoos. Zelf zou ik hem weleens willen testen.

Getver..

Ik hou niet van de benaming ' Groove-gear' !!!

Ze beginnen het me toch moeilijk te maken, heb een bestelbon voor de Yamaha RS7000, heb zelfs al EDO ram ligge om die uit te breiden naar de maximale 64mb. Nu komt natuurlijk die MC-909 uit en weet niet wat te doe eigenlijk. Kan natuurlijk even wachten en mijn bon laten veranderen voor een MC909, volgens de specificaties op www.mc-909.com ziet het er veelbelovend uit, toch weerhoud er mij iets om een Roland groovebox te kopen aangezien ik een MC-303 gehad heb, is natuurlijk wel geen vergelijk, maar sommige bronnen zeggen dan weer dat en RS7000 toch iets meer proffesioneel is en in de volksmond een groovebox speelgoed.
Ik denk dat we een beetje realisctisch moeten blijven, beide toestellen dienen uiteindelijk voor hetzelfde, sequencing met een beetje alles in één doos. En misschien maakt het zelfs nog niet uit wat je koopt, achteraf breid je toch eens uit met enkele instrumenten zoals bv een virus C of dergelijk. Dus ik denk of je nu een RS7000 koopt of een Roland MC-909 dat het al hetzelfde blijft. Indien iemand wat meningen heeft tov RS7000 versus MC-909 (wat nogal vroeg is om te oordelen) mag me altijd iets laten weten, normaalgezien ga ik in November tot de aanschaf ervan

overigens komt het nieuwe OS voor de RS7000 er *bijna* aan

Ja maar wat is "bijna"
Want ik heb ook "bijna" me RS
Maar ik moet echt weten of die update er is want de record functie houdt me eigenlijk tegen
Werkt niet echt fijn als je andere tracks niet kan horen in Rec. mode :(
Zoals nu ook bij me RM1x is :stupid
Terwijl ie dat wel doet in StepMode :confused:
Waarom kan dat dan eigenlijk niet in GridMode ?
Helemaal offtopic sorry :P

binnenkort is denk ik 1 a 2 weekjes

De Nieuwe OS voor de RS7000, heb er ook iets van gelezen op www.rs7000.org maar waarom wachten erop? jekan die toch downloaden van de website van Yamaha? en via de smart media card uploaden naar je RS7000?

Sycorax, ja ik ben nieuw hier sinds september en ik moet mezelf beschrijven als een beginneling :) heb vroeger wat instrumentjes gehad zoals Korg X5, Akai S950, MC-303, en een Dance module van Roland M-DC1, heb heel de boel verkocht wegens stopzetting, trouwens het lukte me niet goed met deze toestellen iets serieus te maken :( maar dat zal wel aan mezelf liggen. Nu probeer ik het opnieuw met een RS7000 binnekort en eventueel later wat uitbreidingen, het is voor mij een beetje nieuw want heb de RS7000 enkele keren geproberd maar om eerlijk te zijn, ken er de ballen van op de moment :) Hopelijk wordt dit een verantwoorde aankoop voor me want ben het werken met de pc en de veel te veel uitgebreide Cubase van tegenwoordig een beetje beu. Natuurlijk begin ik te twijfelen nu met die MC909 maar ik denk dat het waarschijnlijk toch een RS gaat worden. heb een beetje schrik gekregen van groovebox, heb trouwens altijd gevonden dat Yamaha iets betere sounds heeft.
Dus mensen met een RS7000 mogen me steeds wat tips geven ivm de basis want naarschijnt laat de handleiding te wensen over.

zo te merken heb je al ervaring met de MC303....dan kan je zelf wel bepalen of je dat prettig werken vond of niet..zo ja, dan is de RS7000 nix voor je, zo nee, dan juist weer wel...aangezien roland en yamaha behoorlijk andere interfaces toepassen op hun apparaten

Misschien vind hij ze straks alle twee wel bagger haha... En heeft hij een heerlijke tijd met een Ensoniq ASRX-Pro... Mooie rooie bak. Alleen de midi timing schijnt een familielid te zijn van het tikkie golfslagbad, begreep ik toen ik destijds de keuze wilde maken tussen deze en de mpc.

ik was zelf van plan om een RS7000 te kopen, ben toen (ondanks de bugs en een astronomisch prijskaartje) geinteresserd geraakt in de MPC4000, wat nu weer overslaat naar de MC-909...ben in ieder geval blij dat ik gewacht heb, nu kan ik uit drie apparaten kiezen...maar een RS7000 wordt het niet, dus, na een (toegegeven) beperkte test in de shop.ik vond 'em persoonlijk niet zo overzichtelijk, wat afgaande op de foto's bij d mc-909 wel het geval is, maar ja,alles went natuurlijk. maar wat voor mij HEEl belangrijk is, is de connectie met de PC. de mc-909's USB-poort vind ik een serieus pluspunt t.o.v. de RS7000. handig om je gechopte samples vanuit recycle over te laden naar de mc-909...en kijk 'es naar die grote blauwe display.

anyway, het stoort me helemaal niet dat er Goovebox opstaat...da's gewoon marketing...op de TR-909 stond toch ook niet "toekomstige techno-tool bij uitstek"...nogmaals, het gaat om wat je d'er intstopt en uitkrijgt...

ik wil 'em NU testen, die MC-909

..Koop gewoon een ECHTE synth en ECHTE sequencer en ECHTE drumcomputer!! Voor hetzelfde geld...

ohgod..

Back