hellup!,dell inspiron detecteerd fireface niet!

grainshifter

groot mannelijk lid
Supper-ruk.....waar kan dit aan liggen ik heb nu al m n 2e firewire kabel eraanhangen..De pc zegt dat de ieee in orde is...m n fireface lijkt ook te werken( kan t nog niet tjekken)

De standaard vuurkabel kan ik niet gebruiken,want ik heb een 4 pins connector op m n lab

Dus in de winkel gehaal..nu valt mij op dat als ik m er indauw(de lab)dat de pinnetjes van de kabel naar t midden van het stekkertje gaan...Bij aanschaf zitten ze bijna tegen de buitenkant aan...Is mijn lab fire ingang verrot ofzo...is dit normaal?..blijkbaar niet,want de boel word gewoon niet gedetecteerd..

Of kan t nog wat anders zijn???

Heb ff m'n laptop gecheckt en die pinnetjes moeten wel in het midden zitten.
Dus als bij die kabel die pinnetjes niet in het midden zitten moet je de kabel los halen en heel voorzicht met een pincet of zo die pinnetje goedbuigen.

Kan ook zijn dat je XP een firewire patch nodig heeft.
http://support.microsoft.com/kb/885222

Niet met metaal die pinnetjes ombuigen.. iets van plastic of hout pakken.
Zo heb ik namelijk een keer een camera bewakings set naar de kloten geholpen.. ehm, oeps... :frons:
Zelfs met de spanning/accu er af zou er statische elektriciteit naar een verkeerd onderdeel kunnen slaan.

Bij kabels hebbie geen last van statische elektriciteit slimpie. ;)

alles geprobeerd,nog niks.....zal ik de enigste kapotte fireface ter wereld hebben

verder nog tips....of nog beter mensen met een fireface 400 met labtop(windows)met tips

Nog wat tips.

Het is 'enige' en 'laptop'.

Ff serieus.

Gaat met die zooi naar de winkel en laat ze daar ff kijken.
Als dat ding echt kapot is dan lijkt het me een gevalletje garantie.

Heb je de schakelaar aan de achterkant van de FireFace 400 op eternal power gezet en de ac-adapter aangesloten???
Voor zover ik weet ga je met een 4pins-aansluiting naar 6pins in geen geval het zwikkie aan de praat krijgen.
Firewire interfaces voor audio, doen het alleen(zonder ac-adapter) als de computer een 6pins firewire poort heeft.

Check dat nog ff zou ik zeggen!

Succes hoor ;)

gooi maar opslot dit verhaal...............t lag aan m n labtop...heb een nieuwe moederboard...en nu werkt t allemaal...KLOTE computers....maar je kan niet zonder....mensen, bedankt voor de reacties!:z

Back