Virus C midi controllers in SX2

The Unholy

Hard lid
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn Virus C in Cubase SX 2: Als ik in de Effects sectie aan de 'Type/mix' en 'Intensity' knoppen(dus de besturing voor distortion, phaser en chorus effecten) draai, slaat in Cubase de midi-in meter wel uit, maar hij neemt het niet op(alle andere knoppen dus wel).

Dit gebeuren werkt met de 'poly pressure' midi controllers. Ook als ik daarin teken, reageerd de Virus er niet op. Dit probleem had ik vroeger nooit, ik heb dit vaak genoeg in tracks gebruikt, maar wanneer ik deze nu afspeel reageerd de Virus niet op de bovengenoemde midi controllers.

Ik denk zelf niet dat het aan de Virus ligt, aangezien de midi-in meters in Cubase duidelijk uitslaan als ik aan de knoppen draai. Het signaal wordt dus wel verstuurd. Er staan ook geen filters aan ofzo en ik ben geen Cubase noob zeg maar. Is er iemand die me kan helpen met dit irritante probleem??? Alvast bedankt!

Gr Sander.

Ik gebruik persoonlijk een aparte track voor de cc's en een aparte track voor de noten. Dan overschrijven ze elkaar niet. vroeger had ik ook dit probleem. Ik hoop dat dit je wat hulp geeft. Anders moet je in de menu's van de virus bladeren en de midi naar zowel intern als extern schakelen. Het zou kunnen dat het probleem daar ligt.

Groeten,
Maarten

Met een Virus devicepanel kun je gebruik maken van automation (net als softsynths).

Die automation data is iets makkelijker te bewerken dan CC's.

Ik denk niet dat het daaraan ligt. Ik gebruik sowieso meestal een aparte track voor de cc's om het een beetje overzichtelijk te houden.

Alle controllers werken perfect, behalve die in het effects gedeelte en dat begrijp ik niet. Staat ook niets over in de manual van de Virus en ik weet ook bijna zeker dat het probleem met Cubase te maken heeft. Ik ga Cubase opnieuw installeren, misschien dat dat helpt...

Sten, ik zal wat jij zegt ook eens proberen, bedankt.

Re: Virus C midi controllers in SX2

Origineel geplaatst door The Unholy
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn Virus C in Cubase SX 2: Als ik in de Effects sectie aan de 'Type/mix' en 'Intensity' knoppen(dus de besturing voor distortion, phaser en chorus effecten) draai, slaat in Cubase de midi-in meter wel uit, maar hij neemt het niet op(alle andere knoppen dus wel).

Dit gebeuren werkt met de 'poly pressure' midi controllers. Ook als ik daarin teken, reageerd de Virus er niet op. Dit probleem had ik vroeger nooit, ik heb dit vaak genoeg in tracks gebruikt, maar wanneer ik deze nu afspeel reageerd de Virus niet op de bovengenoemde midi controllers.

Ik denk zelf niet dat het aan de Virus ligt, aangezien de midi-in meters in Cubase duidelijk uitslaan als ik aan de knoppen draai. Het signaal wordt dus wel verstuurd. Er staan ook geen filters aan ofzo en ik ben geen Cubase noob zeg maar. Is er iemand die me kan helpen met dit irritante probleem??? Alvast bedankt!

Gr Sander.

er is niets mis met je cubase installatie. je noemt precies de knoppen op op een virus c die geen CC ondersteuning hebben, je kunt ze wel degelijk opnemen aangezien ze wel sysex codes uitsturen (Deze kun je eventueel ook programmeren of in een devicemap aan een knop hangen).

Als je niets ziet dat die dat opneemt moet je in je preferences window van cubase bij midi filter het vlaggetje bij sysex weghalen. dan neemt die die sysex gewoon op.

dus niets aan de hand, werkt gewoon.

Re: Re: Virus C midi controllers in SX2

Re: Re: Virus C midi controllers in SX2

Origineel geplaatst door quifster
er is niets mis met je cubase installatie. je noemt precies de knoppen op op een virus c die geen CC ondersteuning hebben, je kunt ze wel degelijk opnemen aangezien ze wel sysex codes uitsturen (Deze kun je eventueel ook programmeren of in een devicemap aan een knop hangen).

Als je niets ziet dat die dat opneemt moet je in je preferences window van cubase bij midi filter het vlaggetje bij sysex weghalen. dan neemt die die sysex gewoon op.

dus niets aan de hand, werkt gewoon.

Aan het midi filter ligt het in ieder geval niet, die vinkjes weghalen helpt niet en voorheen toen het opnemen nog wel lukte filterde ik sysex ook al...

Re: Re: Re: Virus C midi controllers in SX2

Re: Re: Re: Virus C midi controllers in SX2

Origineel geplaatst door The Unholy

Hey :)

Ik had een soort gelijk probleem, daarbij komend nog dat SX3 (orgineel) heel vaak vastliep als ik extreem op m'n C tekeer ging.....

Bekijk blz 141 van je virus manual effe:

Verander het volgende in je MIDI menu van je Virus;

Panel > Internal+MIDI
of MIDI (lees zelf welke jij nodig meent te hebben)
LoPage > Contr
HiPage > PolyPrs

Als je nu tijdens recording aan een filter of whatever draait zie je in je controllerlane een * verschijnen achter je CC's en zie je ook dat de door jouw ingebrachte data opgenomen is :)

suc6:W

Re: Re: Re: Re: Virus C midi controllers in SX2

Re: Re: Re: Re: Virus C midi controllers in SX2

Origineel geplaatst door Carnivore
Hey :)

Ik had een soort gelijk probleem, daarbij komend nog dat SX3 (orgineel) heel vaak vastliep als ik extreem op m'n C tekeer ging.....

Bekijk blz 141 van je virus manual effe:

Verander het volgende in je MIDI menu van je Virus;

Panel > Internal+MIDI
of MIDI (lees zelf welke jij nodig meent te hebben)
LoPage > Contr
HiPage > PolyPrs

Als je nu tijdens recording aan een filter of whatever draait zie je in je controllerlane een * verschijnen achter je CC's en zie je ook dat de door jouw ingebrachte data opgenomen is :)

suc6:W

Oke top, mijn probleem is opgelost! Echt harstikke bedankt, Carnivore!! Ik zit hier best al een tijdje mee te kloten en ben erg opgelucht dat het nu eindelijk afgelopen is. Ik kan me alleen niet herinneren dat ik deze instellingen ooit veranderd heb, maar goed...? Je krijgt een biertje van me :mega:

Groeten,

Sander.

:slotje:

Back