djx700 aanpassen

Misschien een idee met waterkoeling ;) denk dat als je gewoon zo doet zoals je nu mee bezig bent dat het te warm word, en zeker als het in een warme ruimte is...... is ook gelijk stukken stiller.

succes!

succes!

t heeft een tijdje geduurd, maar nadat ik er eens een weekje tijd in stak is ie af en werkt prima! nog met de 3.06 ghz processor waar ik bijna van af wou zien.
ik heb na een tijdje gepuzzel de voeding in de binnenkant plaatsen maar achterwege gelaten, en ervoor gekozen om gewoon de voedingsbus met n verlengstukje door te voeren naar de buitenkant.

en ik heb het koelingsprobleem opgelost door een aparte doos met inlaat te bouwen rond de bovenkant van t processorkoelblok waar de fan zit, zodat ie te eerste niet zn eigen lucht in de kast gaat rondpompen, en ten 2e verse lucht van buitenaf kan gebruiken.

uitleg.gif

hij ziet er niet al te elegant uit (vooral door t feit dat de voeding aan de buitenkant er droog aangehaakt word), maar scheelt weer n laptop minder als k ergens heen ga.
afwerking met mooiere roostertjes voor t vreemde gat onder de crossfader (waarvia de verse lucht voor de processor word aangezogen), en de luchtuitlaat aan de linkerkant komen later nog.

Oh en btw over de fotos onderaan, op de plek waar daar nog een plastic opgerold zakje zit zit nu een laptop hd, de vreemde kabel die recht door t koelgat vooraan loopt gaat weg zodra k een draadloos usb setje heb gekocht, en t witte plastic aan de zijkanten, en de krassen zijn nu zwart gespoten.... mn camera flipt helaas op t moment dus heb geen recentere kunnen nemen.

11.jpg

12.jpg

9.jpg

10.jpg

p.s. t lawaai valt ook reuze mee, de enigste pc in huis die stiller is is mn laptop :)

Laatst gewijzigd:
Blijft die kast zo open? lijkt me niet echt ideaal. Vooral wat stof betreft.

Origineel geplaatst door manvsmachine
Blijft die kast zo open? lijkt me niet echt ideaal. Vooral wat stof betreft.

t zijn niet echt recente fotos, nu is ie aan de meeste kanten zo goed als dicht :) (op de koelgaten na dan)

Origineel geplaatst door papier mache
t zijn niet echt recente fotos, nu is ie aan de meeste kanten zo goed als dicht :) (op de koelgaten na dan)

Komen er nog recentere foto's online?

Komen er nog recentere foto's online?

hetpaneel.jpg

zo is ie nu, overal zitten nu extra randen onder de bovenplaat, alleen k heb nog wel n gleuf vrijgelaten voor wat extra lucht..... en dat bespaart me ook weer wat gezaag in de kast.

Alleen zou ik voor die monintor uitgang een iets nettere oplossing bedenken. Hoe die er nu bijhangt loop je nogal wat risico met het afbreken van pennen enzo. en waarom heb je niet voor inbouw tulpstekkers gekozen? denk dat dat een stuk netter uit zou zien :)

Alleen zou ik voor die monintor uitgang een iets nettere oplossing bedenken. Hoe die er nu bijhangt loop je nogal wat risico met het afbreken van pennen enzo. en waarom heb je niet voor inbouw tulpstekkers gekozen? denk dat dat een stuk netter uit zou zien :)

ohjah fck thnx... had ff niet aan inbouw tulpstekkers gedacht omdat k nog n heleboel van die stereo headphone jack naar tulp dingetjes nog in een la had liggen (maargoed, die inbouw tulp kan ik er alsnog inschroeven), dat monitorsnoer zit er enigzins flexibel in de kast en kan je als t nodig is 20 cm eruit rollen, t is niet t stekkertje wat er scheef inhangt.

Back