Multitracker gebruiken als centrale mixer?

MonoTron

Initiating Sequence..
Ik zit eraan te denken om een multitracker te kopen, waarschijnlijk een van de yamaha aw familie.

Nou vraag ik me af of deze als 'centrale mixer' te gebruiken is in een setup. Mijn behringertje is redelijk klein en mijn setup begint erbovenuit te groeien. Ook wordt ik het zat om alles mono te gebruiken om kanalen te beparen.
Ik heb soms ook wel een oogje op die digitlae mixer van behringer (dx3216 of i.d.), maar wegens praktisch oogpunt en de wens om minder met de pc te doen neig ik meer naar en multitractor :yamaha:

Ik weet wel dat ie in principe te gebruiken is als centrale mixer, maar ik vraag me af of er mensen zijn die dit doen en of hier eventuele praktische bezwaren tegen zijn? Bijvoorbeeld ivm uitgangen, controlroom opties, aux's of verschillende bussen.

Ik was van plan enkele minder vaak gebruikte synths op de behringer aan te sluiten en de main out van de behringer dan op een van de kanalen van de AW te zetten.

Iemand handige tips, bezwaren of vreemde toejuigingen?

wat ik vaak hoor is dat iemand een 4 of 8 bus mixer koopt in samenwerking met een aw1600 of vergelijkbaar.
dan worden de bussen op de inputs aangesloten van de recorder en dan kun je alle 8 inputs van de recorder gebruiken... je kunt een Behringer Sl 2442 kopen (4 bus 16 kanalen) of nog groter zo heb je zat inputs via je mixer en de luxe van een stabiele recorder....

als je sporen te kort komt op je recorder kun je ze bouncen... maar als je van plan bent op minstens 32 sporen te gaan opnemen is misschien een laptop dan wel handiger met het oog op kanalen die beschikbaar zijn....

(ik ben zelf in de piekermodus voor een Recorder VS Laptop en lees er veel over om het een en ander uit te vogelen)

Suc6 met je zoektocht

Gr JD

Ik gooi deze ff omhoog :)

Het lijkt mij ideaal om een hardiskrecorder te gebruiken als mixer. Voornamelijk vanwege de flexibele en uitgebreide compressie/gate opties die per kanaal worden aangeboden en acht inputs is voor mij voldoende. Ook de interne effecten lijken mij zeer aantrekkelijk.

Het scheelt een hele hoop geld (en ruimte!) als wanneer je het allemaal outboard moet regelen.

Toch zie ik dit niet vaak als optie worden aangemerkt dus mijn vraag is zie ik iets over 't hoofd??

De geluidskwaliteit zal ongetwijfeld niet kunnen tippen aan dedicated gear maar als het de kwaliteit evenaart (qua compressie en eq) die een software DAW standaard biedt, ben ik dik tevreden.

Ik zit te twijfelen tussen de yamaha aw1600 en de roland vs2000cd. Zijn er hier misschien mensen die deze bakken als mixer gebruiken?

Ik heb inmiddels de Aw4416 en ben daar erg blij mee. Deze serie is echt wel top. Werkt fijn en er zijn erg veel mogelijkheden. Van de roland serie weet ik niet zo heel veel, maar volgens mij hebben die wel weer een monitor uitgang wat makkelijk kan zijn.

verder heb ik de aw nog niet als mixer kunnen gebruiken omdat ik nog steeds geen huis heb en dus ook geen studio.

Zelf ben ik van plan mijn behringer en een patchbay te gebruiken en dan alles modulair aansluiten, zodat alles op de AW kan worden aangesloten. Dit werkt volgens mij erg makkelijk en erg veelzijdig.

Je ziet tegenwoordig wel regelmatig de AW2400 voorbij komen voor goede prijzen. Deze heeft wel minder schuiven, dus was voor mij niet interessant. Verder kan ik ze echt aanraden de AWtjes!

ik moet ook melden dat ik een A1600 recorder heb...

Wreed coole bak !:mega:

Ik denk 't wel maar is 't mogelijk om te compressen, eq'en en senden/returnen op input channels voordat ze zijn opgenomen?

Dus echt puur als mixer/effectenbak te gebruiken zeg maar?

Back