Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Nolet
Met Kontakt kan je geen samples opnemen. Het is alleen afspelen, maar dat is logisch. De meeste mensen gebruiken al een audio editor als Soundforge of WaveLab om audio op te nemen. In de handleiding van Kontakt staat ook expliciet dat NI heeft gekozen deze functionaliteit weg te laten. Het zou onnodig zijn. Die mening deel ik met ze (als Kontakt bezitter). Sampelen op een computer is zo compleet anders dan sampelen op een sampler dat het aan zijn doel voorbij zou schieten om die mogelijkheid op te nemen in Kontakt.
Origineel geplaatst door Kevin
De mogelijkheden vind ik persoonlijk ook stukken beter als een Hardware Sampler hoewel je natuurlijk ook wel een aardig systeem moet hebben om hem goed te kunnen gebruiken want ik heb gehoord dat hij wel veel van je CPU vraagt maar ja.......

Origineel geplaatst door Nolet
Sampelen op een computer is zo compleet anders dan sampelen op een sampler dat het aan zijn doel voorbij zou schieten om die mogelijkheid op te nemen in Kontakt.
Origineel geplaatst door cyan_circle
men van NI gaat er [terecht] van uit dat je je samples op een andere manier verkrijgt, namelijk samplen/recorden in soundforge, of samples van het internet af plukken.
vervolgens gooi je ze in Kontakt, die vervolgens een typische [hardware]samplerstruktuur heeft en zelfs meer opties biedt, zoals effecten, multiple outputs en veel meer...
dus nee, de "echte" sampler is niet beter.
ik zou zelfs zo ver willen gaan om te zeggen dat hardware sampler stervende zijn, kijk maar naar de 'prijsstunts' [oftewel impopulariteit] van de Akai Z-series.
Origineel geplaatst door krz
behalve de s1000 na de q&a sessie van Olav![]()
Ach ja ieder zijn ding maar aangezien ik helemaal op Software ben overgegaan is Kontakt voor mij DE SamplePlayer
. Laat maar zakken die prijzen!Origineel geplaatst door nick nova
Ik weet niet hoe lang het nog duurt (1-3 jaar), maar hardwaresamplers gaan denk ik terug gewaardeerd worden.
Zelfde reden als analoge synths: meerwaarde/authenticiteit/weg van de computer-syndroom. Er zijn gewoon ook een aantal toepassingen waarbij de hardware bak gewoon beter/betrouwbaarder/leuker is.
PS: Als dat niet zo is, is dat zoveel te beter voor mij. Laat maar zakken die prijzen!

Origineel geplaatst door paol
Hoe is dat compleet anders? bedoel je de kwaliteit van de hardware, dat een echte sampler beter kwaliteit levert dan een computer sampler?

maar als je puur voor goede muziek gaat kan je net zo goed of zelfs beter software gebruiken...

Ja en nee want SoftSamplers hebben toch nog functies die een Hardware Sampler niet heeft + daar komt nog eens bij dat ik denk dat er mensen zijn die hun buik er onderhand vol van hebben om steeds weer nieuwe Boards aan te schaffen (aangezien de meeste Samplers ''kaal'' geleverd worden)
Dus dat wil zeggen Outputjes extra Effectboard extra en dan heb ik het Geheugen nog niet eens aangekaart.
Maar dat sluit ook weer aan wat ik al eerder zei :Ieder zijn ding en mijn ding is Soft ik vind het gewoon Flexibeler en ik denk dat we over 1-3 jaar ook wel Live kunnen optreden met een stapeltje VSTi's en een Handvol MIDI Controllers
![]()
Ja en nee want SoftSamplers hebben toch nog functies die een Hardware Sampler niet heeft + daar komt nog eens bij dat ik denk dat er mensen zijn die hun buik er onderhand vol van hebben om steeds weer nieuwe Boards aan te schaffen (aangezien de meeste Samplers ''kaal'' geleverd worden)
Dus dat wil zeggen Outputjes extra Effectboard extra en dan heb ik het Geheugen nog niet eens aangekaart.
Maar dat sluit ook weer aan wat ik al eerder zei :Ieder zijn ding en mijn ding is Soft ik vind het gewoon Flexibeler en ik denk dat we over 1-3 jaar ook wel Live kunnen optreden met een stapeltje VSTi's en een Handvol MIDI Controllers
![]()