[Emu] E5000 Help!!!

in een muziekzaak heb ik ze ernaar laten kijken...ze raden me wel aan om eer nog eens iemand anders naar te laten kijken aangezien zij het niet konden vinden.....ze wisten wel iemand in dordrecht die die dingen wel eens repareert...maar ja....blijft toch klote....

krijg je iets op het display een error of zo , het kan zijn
dat je flash.ram defect is daar laad je het Eos systeem in van de
Emu Sampler als deze defect is start hij niet op.
of heb je de laatste tijd een update gemaakt het kan ook zijn dat
het eos systeem niet goed is geladen.
verder moet je kijken als je hem aanzet of de diskdrive oplicht.

ok..nou ... de diskdrive licht niet op....het display...ook niet...en de ledjes ook niet.......iemand nog meer suggesties??

Ik wil het dan wel proberen op no cure no pay basis of als je het zat ben
wil ik het risico wel lopen en hem van je overnemen. :L

Liefst wel op korte termijn even regelen, want t/m 2 december werk ik nog
in een elektronica omgeving, daarna begin ik mijn muziekproduktiebedrijfje. 8)

update

update

Flash kaart is vervangen....damn...=( nothing happened=( nou maar even w88 voor wat ik nu moet en kan doen...

Lullig voor je dat je E5000 naar de vaantjes is. Mocht er echt niets meer aan te verhelpen zijn dan gewoon maar zoveel mogelijk bruikbare onderdelen eruit halen.

Misschien op een wat verkeerd moment maar ik heb eventueel nog wel een E5000 Ultra staan voor je.............. of een E4X.

Hoe dan ook succes,

Final message

Final message

Nou de Emu E 5000 is dus definitief naar de klote... Ik kan hem dus strippen en aan de muur hangen....
Ik stap nu dus maar over op softsamplers aangezien ik geen cash heb voor een nieuwe...

Ik zou hem toch nog maar niet doorspoelen vermits er zeker nog nuttige onderdelen inzitten. Ik vraag mij trouwens ook af wie degene is wat dit zaakje heeft nagekeken; Er is maar één juist adres voor deze reparaties en dat is de officieële reparateur van E-MU in Dordrecht RUUD Van der Matten. Stuur hem naar daar en je hebt hem binnen de 14 dagen gemaakt terug. Ik heb al enkele malen een reparatie laten uitvoeren en telkens met succes. 078/6429351 - Windhalmstr. 17/ 3353 EJ Papendrecht. Hij heeft wel liefst dat hij via je verkoper wordt opgestuurd. Hoe oud is de machine en is er nog garantie op? Ik heb al iets laten repareren dat buiten garantie was en niets moeten betalen. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat ze niet zien dat je er zelf aan hebt zitten klooien. Ik heb al 4 E-mu's gehad en buiten een paar bugs nooit echt zware problemen gehad. toch niet dat niets het meer doet want als je er normaal mee omspringt kunnen ze wel iets hebben.

Wel, ik treed M.V. volledig bij wat betreft de degelijkheid van de Emu's, en de betrouwbaarheid van de reparaties. Bij VRT hebben we zes E4'en in gebruik (2 per studio), en ja, ook hier is er met ééntje een probleem geweest : wou niet opstarten - kapotte flash ROM. Gewoon laten opsturen via de winkel, en binnen de maand perfect gerepareerd terug. Geen flauw idee overigens, wie in België de reparaties uitvoert, maar je kan zeker terecht bij Sound Factory in Gent, en bij Key Music in St Niklaas.

Back