Jupiter 4 600 euro op MP

je ziet ze erg weinig..

je ziet ze erg weinig..

en 400 euro vind ik een lachertje voor zo'n goed klinkende synth...4 supervette discrete oscillatoren in een prachtige kist!
450 voor een juno daar lach ik nog harder om.....:D
Ik denk dat we er aan moeten wennen dat die jupiter toch wel iets bijzonders is waar je wat meer voor mag vragen..een ms20 levert nu ook al 800 euro op,die kostte 1700 guldens tegen de jupiter bijna 6000!
En dan heb ik het niet over al die andere plopsynths die totaal overgeprijst zijn...een jup 4 is in mijn oren wel de best klinkende polyfone roland..
Jup 8 levert ook zo 2000/2500 op,jup 6 1000...en een jup 4 maar 400...doeii..:doei:
die jupiter 4 blaast die 6 zo weg...

..

..

Origineel geplaatst door mono-poly
Toch zijn ze voor 400 wel te krijgen.
Mischien 450 maar dan houd het toch wel op.

dat zijn wel mazzeltjes dan...hangt ook een beetje van de staat af,een afgeragde geef ik nog geen 300 voor,maar een hele mooie in nieuwstaat vindt ik wel 800 waard!
Maar ik vindt het dan ook een geweldige synth....
;)
Kan weinig aan tippen in die prijsklasse,mischien een cs50..maar die zijn ook wel wat duurder dan 400........

Heb de man ff gebeld, leuk gesprek, hij is in super nieuwstaat. Zat te twijfelen, kon hem zo ophalen, maar gun de eer aan een ander, ga het geld voor iets anders gebruiken:)

juup4

juup4

was er laats toch ook een in belgie voo 400/450
reddie noise zei dat maar uh een beetje blazen naar belgie reken dr maar een meiert by

dus in de juup 4 zit gewoon echte roland electronics zoals bv system 100
en niet de mks 80 die volzitten met cem/ssm welke versie

val dus ook niet vergelijken met een juno6/60
hoe stuur je eigen lijk een juup4 aan ,..met een speciale midikit of een 4x cv gate in face ofso
xtra kosten

:gaap:

Re: juup4

Re: juup4

Origineel geplaatst door R-ond
hoe stuur je eigen lijk een juup4 aan ,..met een speciale midikit of een 4x cv gate in face ofso

Met het toetsenbord ! Fijn toetsenbord op dat ding hoor.
4 x cv schijnt een eitje te zijn: kabeltje aftakken en connectors monteren. Er zijn diverse opties waarbij je bv 2 voices extern aanstuurt en 2 voices met het heyboard. Kun je met schakelaartjes instellen. Op het net zijn diverse mods te vinden.
Zelf snap ik ook niet waarom men meer betaalt voor een monofone synth dan voor een polyfone. Maar da's persoonlijk.
Fijne bender-sectie trouwens: zeer flexibel.

Een werkende JP-4 is is dat geld (600,- Euro) dubbel en dwars waard!!!

Als er 1 synths is die ballen heb...... dan is het de JP-4 wel! het is één en al karakter wat hij uit straalt.
En dan moet je eens zijn (kleinere) broer de Promars eens horen........ mmmwwwooaaaaaa sapper de flap wat een top bak!!!
Ik heb deze synths naast de SH-5 en SH-7 staan.....één maal raden welke er qua sound en karakter uitspringt!?

M.v.g. Obie!

Origineel geplaatst door oberheim

Ik heb deze synths naast de SH-5 en SH-7 staan.....één maal raden welke er qua sound en karakter uitspringt!?

M.v.g. Obie!

De MC303 8o) ?

Origineel geplaatst door Sly Dog
Valt de JP-4 een beetje te beschouwen als een polyfone Roland SH-09, qua klank dan?
hier ben ik dus ook wel benieuw naar
zeker omdat de juup 4 5 jaar geleden redelijk goedkoop verkocht werd en tegen woordig weer waard begint te worden 600+,...lijkt t wel
kijk ik wil best geloven ,...dat ie dik is en klinkt,
tis geen orgel wel bedoeld voor on top of ...iets
met de druk buttons on tha front ,...maar

de juup 6[weetk ik niet zekers wel de juup 8 heeft ssm en cem filters beetje identiek dus aan prophet en berheims ,...en veeel meer synths ook al klinkens ze anders

maar de jupietr 4 heeft andere electronica
net als dat ouder korgjes [ 700s/dv 800/ ps serie ] anders klinken dan de ms serie en monopoly en polysix

en weer net als de juno eigenlijk geen 6x sh 101 is
of in sommige hun oren weer wel ,..
wat maakt de juup 4 nou anders .............?
ondergetekende ,...de niet wetende ...

byvoor beeld een teisco sx400= ook geen jp 4
en een ob 8 is ook geen jp 4

=(

Attachments

• -jupiter.jpg
    -jupiter.jpg
    9,3 KB · Bekeken: 125
Origineel geplaatst door R-ond
de juup 6[weetk ik niet zekers wel de juup 8 heeft ssm en cem filters

ehm, hoe zeker ben jij van deze uitspraak ? Volgens mij heeft de jp8 discrete oscillatoren en roland filter ic's IR3109, dezelfde als in de jp4 en de juno's. Jij vergist je met de MKS80 ?

Dat maakt de jp8 ook zo bijzonder: een polysynth zonder cem's. Niets tegen cem's hoor: niets dan lof voor de OB-serie en de prophets ! Maar de jp8 klinkt gewoon lekker anders. De jp8 blijft m'n favoriet in de roland reeks - wat een lekkere te layeren strings - maar de jp4 is natuurlijk goedkoper en biedt m.i. een leuke sound.

Wel jammer dat je je presets of memories niet kunt editen, zelfs de toonhoogte van de oscillator kan niet gewijzigd worden (alleen de octave-select switch op het benderpaneel kun je dan daarvoor gebruiken). Je kunt alleen de lfo-speed met een slider wijzigen tov de memory. Maar als je net doet alsof er geen memory opzit en altijd in manual-mode werkt is er niets aan de hand ;)

Origineel geplaatst door wouw
ehm, hoe zeker ben jij van deze uitspraak ? Volgens mij heeft de jp8 discrete oscillatoren en roland filter ic's IR3109, dezelfde als in de jp4 en de juno's. Jij vergist je met de MKS80 ?

alsof er geen memory opzit en altijd in manual-mode werkt is er niets aan de hand ;)

haha das info er is dus diike verschil in mks 80 versies en de synth op zich ,...
ook een erg mooie bak om te zien dat ook weer wel...
dus heb ook liever een jp8 dan mks + prgm ...
maar liggen buiten mn budget
ik geloofde vroeger ook dat de super jx een jupiter iopvolger was ,..mooie best faate wel erg nette synth met prgmmmer ,..
maar asj een keer een mks heb gehoord ,..en dat jij zegt dat de juup zelf nog ,...uhhh dikker is ...tsja

stap maar weer snel achter mn monos
[komt een ax80 aan geheel vco vcf vca 3 lfos en poly met geheugen ,.aaaah]

iedereen moet een analoge poly hebben dat MOET gewoon :D

jup4 for president!

een prachtige machine voor lekker discreet en analoog gebliep ... én je krijgt er gratis en voor niks een eigenzinnig en wild karakter bij ... deze machine leeft echt wel ...

tja, en de prijs ... de machine is waard wat je er wil voor geven ... en uiteraard speelt vraag en aanbod mee ...dus vandaag lijkt me 500 e een redelijke prijs ...

Back