Jupiter 4 600 euro op MP

Jupiter 4 is niet een Jupiter 6 is niet een Jupiter 8 is niet een MKS-80.
Maar daar is al ontzettend veel over geschreven op internet in dit forum ook, dus dat ga ik niet herhalen hier... ;)

Volgens mij is de Jup-4 in prijs omhoog geschoten nadat smackos zei dat het een top bak was. Eerst nog wat mensen die hem ongelijk gaven en zeiden dat het net een orgel is, maar nu wil bijna iedereen er eentje.

Origineel geplaatst door Hanz
Jupiter 4 is niet een Jupiter 6 is niet een Jupiter 8 is niet een MKS-80.
Maar daar is al ontzettend veel over geschreven op internet in dit forum ook, dus dat ga ik niet herhalen hier... ;)

Oh dat hoeft ook niet, ik weet alleen dat ik op de synthforum dag, elke keer op magische wijze toch weer met mijn handen aan die jup 6 zat.

Origineel geplaatst door sander
Volgens mij is de Jup-4 in prijs omhoog geschoten nadat smackos zei dat het een top bak was. Eerst nog wat mensen die hem ongelijk gaven en zeiden dat het net een orgel is, maar nu wil bijna iedereen er eentje.

Is dat de reden dat een DX-7 'bijna analoog' klinkt volgens hem? Hij heeft gewoon een grote stapel van die crap-synths opgekocht en hoopt op nog zo'n prijsstijging? :D

Is dat niet gewoon handel met voorkennis? :D

S

S

Smackos als 'knakenpoetser'...???? Is de cirkel dan rond of is het juist de omgekeerde wereld?

Origineel geplaatst door bikkel
Is dat de reden dat een DX-7 'bijna analoog' klinkt volgens hem? Hij heeft gewoon een grote stapel van die crap-synths opgekocht en hoopt op nog zo'n prijsstijging? :D

Is dat niet gewoon handel met voorkennis? :D

Tja, het probleem met Smackos is, dat hij het bijzondere talent heeft om 'crapsynthjes' lekker te laten klinken... ik weet nog wel die demo van de TG-33 die hij gepost had... wist niet hoe snel ik dat ding in huis moest halen... ;)

Maar niets mis met de DX-7 hè... :D

Tja, het probleem met Smackos is, dat hij het bijzondere talent heeft om 'crapsynthjes' lekker te laten klinken... ik weet nog wel die demo van de TG-33 die hij gepost had... wist niet hoe snel ik dat ding in huis moest halen... ;)

Maar niets mis met de DX-7 hè... :D

Dat soort synths zijn typisch van die synths waar je tijd, liefde en onderzoek in moet steken voordat je de resultaten krijgt die je zou willen krijgen. Ik bedoel, in theorie is een DX7 bijna net zo flexibel als een additieve synth die met frequentiebanden werkt. Je hebt alleen een Casio nodig om het in je Yamaha te krijgen.

Een beetje kloten en dan denken 'hee dit lijkt wel ergens op' en dan nog een beetje finetunen werkt gewoon niet als je niet weet waar je mee bezig bent.

Nou ja, dat bovenstaande, plus dat het nog bakken zijn die schreeuwen om verdere behandeling door EQ en allerlei effecten.

Tegenwoordig is iedereen zo verwend met supersynths met ingebouwde fx, dat het briljant klinkt zodra je het apparaat los hoort. Hoor je dan een 'vintage' apparaat dan valt dat al gauw lelijk tegen. Ik denk dat hier bijv. de 'een jupiter-4 klinkt als een orgel'-mythe vandaan komt.
Moet je eens een VP-330 zonder effecten horen, of een CS-60... kurkdroge mufheid... :erm:

Een DX-7 bijv. klinkt ook als een natgeregend keyboard, zo recht uit het apparaat.
Maar is wel weer een uitstekende kandidaat voor een snufje chorus en wat lekkere galm. :)

Hij schijnt in principe verkocht te zijn, 2x gereserveerd voor mensen die de vraagprijs boden.

Tja, het probleem met Smackos is, dat hij het bijzondere talent heeft om 'crapsynthjes' lekker te laten klinken... ik weet nog wel die demo van de TG-33 die hij gepost had... wist niet hoe snel ik dat ding in huis moest halen]

om mr legowelt maar ff naar boven te halen ipv naar beneden te ,......duwn ,;
een filmpie...van smackos

haha iig een leuk presentatief fimpje wat smackos heeft gemaakt met de pro one !!!

http://www.youtube.com/watch?v=cBNsbfxb53o

gaat ie die zekers zometeen ook verkopen tegen cult prijzen :confused:
pro one is al een cult machine
en de juup 4 ik gellof t wel ,...dat ie fatter is dan bv een jp6 /jp8/mks

oudere elctronica jaaah

Attachments

• 2.jpg
    2.jpg
    2,5 KB · Bekeken: 91
... ik weet nog wel die demo van de TG-33 die hij gepost had... wist niet hoe snel ik dat ding in huis moest halen... ;)

Off Topic: Die TG-33 lijkt mij nog steeds een interessante bak; als ik er nog eens een tegenkom voor een leuke prijs....

Origineel geplaatst door Hooihuis
Off Topic: Die TG-33 lijkt mij nog steeds een interessante bak; als ik er nog eens een tegenkom voor een leuke prijs....

Het ìs ook een hele leuke bak. Ik vind het een betere vectorsynth dan de wavestation, op de één of andere manier. En voor een euro of 100 kan je je geen buil vallen.

waves

waves

Het ìs ook een hele leuke bak. Ik vind het een betere vectorsynth dan de wavestation, op de één of andere manier. En voor een euro of 100 kan je je geen buil vallen.

is ook niet soo dat dave smith [ de prophet vs ..master..duh]
by yamaha later aan t werk is gegaan

ik heb nog nooit een wave station gehoord zou t te vergelijken zijn met bv een microwave [die ik heb]
ook wavetables en alleen dan niet de vs wavetables
...
:engel:

Nee, een Microwave is amper te vergelijken met een Wavestation.
Niet qua synthesemodel en niet qua sound.
Een Wavestation lijkt op een Wavestation en een beetje op een Sequential Prophet VS en een beetje op de TG-33. Waarbij de Wavestation als brongolfvormen meer ambient/rompler/korg m1-achtige geluiden heeft en de TG-33 meer yamaha cheesy 2-operator fm met el-cheapo samples, en toch daarmee erg interessant kan klinken. Prophet VS heb ik zelf nooit gehad, maar wel een Prophet 2002 met ingebakken VS waves (zitten trouwens ook in de Evolver) en dat zijn weer hele typische single-cycle golfvormen met het herkenbare Sequential filter erover.

Het team achter de Prophet VS is direct na het gedoe met Sequential gaan werken aan de Wavestation. Let maar eens op hoe een Wavestation lijkt op een gemuteerde Prophet-3000 (waar-ie grofweg op gebaseerd is trwns). In hoeverre men daarna aan de TG-33/SY-25/SY-35 heeft gewerkt vraag ik me af. Het idee van vectorsynthese komt trouwens wel overeen tussen deze bakken. De sound-engine daarachter verschilt dus enorm.

waves

waves

dus dat de vs en yamaha vector dingen allebei een stuur uitlaat en stoelen ,...komt overheen ,..
maar welek moter erin ligt [pk-s/en turboos ]das verschillend
ksnap m ,...[kwas automonteur zieje
:stupid

en de microwave heeft dus waves ingebakken van waldorf ,..kheb t zelf nog nooit geprobeerd schijnt dat ik / je er zelggemaakte waves in kan stoppen eigen opgenomen stem ,..van alles conevrrtteren ,...en afspelen ,..nooit gedaan

grt r.:geslaagd: weer wat geleerd
had een k1 ook niet dat vector pookje...???

Re: waves

Re: waves

Origineel geplaatst door R-ond

had een k1 ook niet dat vector pookje...???

si!

Re: Re: waves

Re: Re: waves

Origineel geplaatst door MadDonna
si!
vriend van mij heeft die nog [d8 ik]
maar zitten waarschijnlijk weer niet zulke intrressante waves in ,...als prophet vs/evolver wave station ,...
ik kan me herrineren dat ie byna alleen werdt gebruikt voor strings

misschien toch maars keertje lenen/ophalen ,..lekker vectoren,.
:z

Nou, laatste keer offtopic dan. Een K1 heeft wel een mix-pookje (een Roland D-50 ook trwns) maar dat maakt het nog geen vectorsynth. Het idee van een vectorsynth is dat je het 'traject' van het pookje echt kan 'automatiseren' en dan integreren als onderdeel van je patch... :eureka:

Maar goed, wederom ontopic. Jupiter-4... wie heeft 'm? ;)

Back