[track] met 'echte' instrumenten!

trigg

Brass Intelligence
ik wilde al een tijdje een dingetje maken met (bijna) alleen 'echte' instrumenten die ik hier in de loop van de tijd verzameld heb.

luister hier naar het resultaat!

gebruikte instrumenten:
cajon, acoustische gitaar, melodica, klarinet, piano, shaker, electrische gitaar

de piano is niet geheel 'echt', want een acoustische piano heb ik helaas (nog) niet, dus je hoort de Promega 3.
een basgitaar heb ik ook nog niet, dus de bas is nu ingespeeld met Trilogy vst

iedereen bedankt voor het luisteren :)

Ik heb alles opgenomen met een MXL V6 mic in een UAD SOLO 610 preamp

bij de acoustische gitaar heb ik de mic enigszins op de hals gericht
en in de mix al het laag eruit gedraaid...

de electrische gitaar (is maar 1 lick :D) is een Epiphone SG en gaat via de Line6 Pod2.

klinkt cool! maar is die klarinet niet een beetje out of tune of ligt dat aan mij of moet ik niet zeuren of is dat expres
(doorhalen wat niet van toepassing is)

Mag ook inderdaad wel langer duren, lekker sfeertje geeft het.

Mooi gedaan :)! Lekkere soothing zomerse muziek als begeleiding voor een ik-zit-in-de-tuin-te-genieten-van-de-zon-sessie (eventueel voorzien van een alcoholische versnapering)! Top

Gaaf!

Dit zijn de synthforum tracks waar je jaloers op wordt!

Ik ben ook even zo vrij geweest om de 12 andere nummers van jou (neem ik aan) te luisteren, en die vind ik ook allemaal vet oke! (Ik kwam er zelfs 1 tegen die al een tijd in mijn playlist zwerfde, maar waarvan ik vergeten was van wie hij was)

Ben je al van plan iets uit te brengen of zo?

En wat voor apparatuur gebruik je nog meer?

Edit 1: Damn! Die longplayershit is ook vet zeg!
Edit 2: Ja, idd. Dat Knol & de Kok kon ook slechter... :mega:

Laatst gewijzigd:
Heb je nu als eerst de verschillende partijen bedacht in een sequencerprogramma en daarna ingespeeld om het live instumenten gevoel te krijgen? of heb je laag voor laag alles opgenomen en daarna gearrangeerd? dat lijkt mij weer moeilijk. ik zou alles eerst in qubase maken voor een preview en daarna de instrumenten opnemen.

:mega:

Unic> het ritme heb ik zelf ingespeeld ja op de cajon, volledige freestyle :)

Freezz> je hebt gelijk, de 1e toon van de klarinet is soms misschien niet helemaal zuiver... moet nog werken aan m'n blaastechniek ;)

Kraan> binnenkort komt er een album uit van de longplayers en ook een solo-plaat... houd het forum in de gaten!

brmzz> ik heb eerst de percussie-partij ingespeeld op de cajon... (toen had ik nog geen idee wat voor nummer het zou worden). Daarna de acoustische gitaar erbij, vervolgens de bas en daarna de klarinet, melodica en piano... klein beetje arrangeren hier en daar en klaar :)

hoi trigg

ik vind jou composities ook altijd ver boven t gemiddelde uitsteken van wat er
hier gemaakt wordt..
deze zit heel goed in elkaar, heeft een lekkere live feel maar daar houdt t voor mij ook op..
het is niet helemaal mijn smaak gewoon...

klinkt geweldig :okdan:

Maar ik had bij 1:10 toch weer ff van accoord gewisseld, ik vond dit persoonlijk erg storend.

En ik vind die epiphone er totaal niet in passen, maar da's ook persoonlijk.

Maar verder heel lekker, maar veel te kort.

Rezonator> dat accoord vind ik juist gaaf omdat de bas daar blijft hangen, maar is een kwestie van smaak denk ik :koffie:

Dilago> het is ook niet de bedoeling om met deze track de buhne op te gaan. Het was meer een experiment met acoustische instrumenten... met m'n solo-plaat probeer ik nog een stapje verder te gaan!

Lukast> weet ik nog niet... ik denk het niet eigenlijk :erm:

Erg lekker man, echt erg goed. Paar kleine puntjes: zuiverheid van de klarinet, zoals al eerder gezegd, en af en toe is de cajon niet helemaal strak, maar dat zal een kwestie zijn van vaak inspelen/oefenen. Maar het ritme van de cajon heb je in 1x keer ingespeeld? Dus geen layers ofzo? Echt goed!
Ik wilde zelf binnenkort een djembe aan gaan schaffen, maar ik hoorde laatst al een flamenco gitarist en iemand op cajon samen, dat klonk erg goed en nu dit, ik denk dat het een cajon ipv een djembe wordt :)

Back