[track] met 'echte' instrumenten!

Origineel geplaatst door D-man
Erg lekker man, echt erg goed. Paar kleine puntjes: zuiverheid van de klarinet, zoals al eerder gezegd, en af en toe is de cajon niet helemaal strak, maar dat zal een kwestie zijn van vaak inspelen/oefenen. Maar het ritme van de cajon heb je in 1x keer ingespeeld? Dus geen layers ofzo? Echt goed!
Ik wilde zelf binnenkort een djembe aan gaan schaffen, maar ik hoorde laatst al een flamenco gitarist en iemand op cajon samen, dat klonk erg goed en nu dit, ik denk dat het een cajon ipv een djembe wordt :)

Ja, de Cajon is in 1x ingespeeld, alleen in de eerste 10 seconden heb ik wat geknipt en geplakt.
Hier en daar istie idd niet helemaal strak, maar ik zag het meer als human touch ;)

Over cajon en djembe; ik heb zelf ook 2 djembe's en dat vind ik ook een vet percussie-instrument alleen een djembe laat minder ruimte over voor andere instrumenten. Een cajon klinkt meer open en heeft iets minder toon, waardoor hij veel makkelijker te combineren is met andere instrumenten (zoals gitaar bv.)

Heel mooi gedaan Trigg! Aparte, maar vooral mooie en beetje mystieke sfeer. Stijl is een beetje balkan folkloristisch.
Kort, dus moeilijk iets te zeggen over de compositie, kwa opbouw is 'ie wel oke.
Sound is erg mooi, past goed bij de sfeer.

Petje af hoor!

die drums man 8~ 8~ ik moet ook zon cajon ding hebbe
mooi nummer, ik vind het niet te kort maar ik zou die klarinet(?) vervangen door iets exotischer.. nu klinkt het een beetje op een liedje dat gemaakt is door een man met een fluit ergens tussen de bergen waar niemand komt :mexico: :mexico:

duimpjes omhoog! :okdan: mooie groove, lekkere sound. Ik zou graag nog wat meer 'liedje/thema' horen zodat het zaakje nog meer opbouw en diepte krijgt.

Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk andere mensen bij m'n liedjes te betrekken, niet alleen omdat het met echte bas en gitaar, percussie, qua sound beter klinkt, maar vooral omdat ik dan niet alles zelf doe! Meer mensen = meer muziek! Je bent als toetsenmens toch altijd een beetje beperkt vind ik.

Origineel geplaatst door Stage73
Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk andere mensen bij m'n liedjes te betrekken, niet alleen omdat het met echte bas en gitaar, percussie, qua sound beter klinkt, maar vooral omdat ik dan niet alles zelf doe! Meer mensen = meer muziek! Je bent als toetsenmens toch altijd een beetje beperkt vind ik.

Ben ik met je eens hoor, maar voor alle duidelijkheid: dit had ik dus allemaal zelf ingespeeld :)

heel relaxed ...zoek een goed platenlabel zou ik zo zeggen ...of breng het desnoods in igenbeheer uit ...
echt top ..is zeker eeen markt voor

Origineel geplaatst door Freezz
..maar is die klarinet niet een beetje out of tune of ligt dat aan mij of moet ik niet zeuren of is dat expres
(doorhalen wat niet van toepassing is)
..

Bovenstaande is mijn enige 'kritiek' wat ik wil meegeven.. Petje af, mooi gedaan!

..beetje kort idd, maar goed :D

Back