ABLETON loop vraag

Albert van Abbe

Stamgast
mijn vraag:

hoe kan ik een stringsynth loop sample in ableton laten loopen zonder dat ik een hap in de loop hoor. Zijn daar mogelijkheden tot?

Waar het op neer komt is dat ik mijn beats altijd mooi kan spelen maar met strings heb ik altijd problemen, ook als ik over de geplaatste string delays gooi hoor ik nog het loop punt (al is dat maar een beetje).

Ik wil mijn strings niet gaan maken in ableton, vaak zijn het samples uit hardware die ik met ableton live speel.

iemand tips?

Wanneer de loop weer naar het begin gaat, wordt het geluid opnieuw getriggered en hoor je dus opnieuw de attack van de sample.

Misschien werkt het om de release van het geluid lang te maken en de attack zo kort mogelijk.

Of zelf inspelen natuurlijk :duivels:

het woord string was natuurlijk iets wat omslachtig.

ik bedoel een geluid (string) zonder een attack gewoon een toon (mmmmmmmmm)
die zou ik willen loopen zonder dat te horen.

Je kunt van iedere loop start en einde instellen. Dus ook de attack weglaten als je die niet wilt horen. Het werkt in de basis niet anders als dan bij een hardware sampler waarbij in de sample def. staat dat een bepaalde tijdspan van de sample herhaald moet worden totdat de toets losgelatgen wordt "loop until released" heet deze functie op de S5/6000.

Daarnaast kan je de toon altijd in "Simpler" inladen.

Back