Maak een stukje acid

daarnet vroeg ik me af in hoeverre die boss dr-202 van me eigenlijk deugde als sequencer...
dus heb er even mijn mfb aangehangen en zo kwam het tot dit :D

niks afwerking of dergelijk, gewoon even rustig lopen draaien, maar het lijntje is wel leuk vind ik :)

drücken sie hier bitte

jep, das de mfb synth v1:) aangestuurd door die dr-202 dus (niet de interne mfb seq gebruikt)

edit: vind je m zo goed klinken dan? ik ben namelijk aan het overwegen om hem te vervangen door een acidlab bassline

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door geschirrspüler
jep, das de mfb synth v1:) aangestuurd door die dr-202 dus (niet de interne mfb seq gebruikt)

edit: vind je m zo goed klinken dan? ik ben namelijk aan het overwegen om hem te vervangen door een acidlab bassline

niet vervangen voor een acidlabbassline joh! die mfb is een veel leukere synth... vinnik ... beter dat je een acidlab bij koopt ofzo of een xoxbox of een 303 ... ;) maar niet je mfb inruilen voor een acidlab ik waarschuw je.. daaar krijg je spijt van.

ja, ik heb ook nog altijd twijfels...

maar het feit is dat ik een acid setupje in gedachten had met de acidlab, drumbak en dan nog een andere synth meer voor pads enzo erachter. en dan zou ik die dr-202 als sequencer kunnen gebruiken voor die andere synth en voor de acidlab zijn eigen seq.
die dr-202 heeft helaas maar 1 spoor voor externe apparatuur, dus als ik die mfb ook nog wil houden heb ik er eigenlijk gelijk ook een andere sequencer bij nodig. dus dat wordt voor mijn budget gelijk al een heel stuk duurder.

ofwel blijven sequencen met de pc derbij natuurlijk, maar het lijkt me zo'n leuk idee om een mobiel acid-setupje te hebben

de acidlab is geen 303 en geen goede kloon

ik zou lekker die mfb houden, vind em veel vetter klinken.
acidlab is cool, ma klinkt niet "vet"

nummertje vind ik wel cool klinken, zou er zker iets mee doen als ik jou was.

...

...

nummertje is wel lekker :) vet lijntje

ik wou eigenlijk ook een acidlab halen. maar kheb nu ook de mfb. denk dat hij idd leuker is je kan er ook best vette 303 achtige dingetjes uit halen maar ook nog andere leuken dingen denk dat je bij de acidlab toch wel de andere geluidjes gaat missen... je zou eens moeten kijken voor fatt freebass 383. dat 303 klinkt super lekker (vindik) dit stukkie is met die freebass

...

...

humz ik had er een attachment aangehangen... schijnbaar werkt dat niet...

Leuk nr geschirrspüler.
Zou je mfb maar houden!
Heb zelf MFB synth1 en acidlab.
Vindt de MFB veel beter en kan je veel meer mee, sequinzer bij de bassline is vrij kut om te programeren en hij loopt niet altijd even goed met de midi mee.
Voor de rest wel grappig dingetje die bassline.

we wachten wel CptCRxCK ;)

iedereen nog bedankt voor de positieve commentaar :) heb ik soms ook wat nodig ;)
ik vind dit in ieder geval een geweldig gezellige thread:biertje:

de ideeën voor afwerking zijn volop op komst :D

bedankt trouwens ook om me van die acidlab af te praten allemaal :D de mfb heeft vandaag nog eens alles uit de kast gehaald om me van jullie gelijk te overtuigen, en met succes:luv:
en de dr-202 blijk ik onderschat te hebben, die wist me ineens te vertellen dat hij wél twee externe apparaten kan sequencen. dus misschien komt dat mobiel acid-setupje er dan toch nog 8)

ondertussen luisterend naar de bliepjes uit deze draad aan het wachten tot mn drumcomputer terug is uit duitsland.... dus veel posten aub! het kan nog wel 4 weken duren 8o)

en de dr-202 blijk ik onderschat te hebben, die wist me ineens te vertellen dat hij wél twee externe apparaten kan sequencen. dus misschien komt dat mobiel acid-setupje er dan toch nog 8)

kan jouw dr-202 praten? :D

daarnet vroeg ik me af in hoeverre die boss dr-202 van me eigenlijk deugde als sequencer...
dus heb er even mijn mfb aangehangen en zo kwam het tot dit :D

niks afwerking of dergelijk, gewoon even rustig lopen draaien, maar het lijntje is wel leuk vind ik :)

drücken sie hier bitte

waarom niet gewoon de interne seq gebruiken?

Origineel geplaatst door chielos
waarom niet gewoon de interne seq gebruiken?
interne seq heeft een bereik van 2 octaven, dit lijntje gebruikt er in feite nog net 4.
vandaar :)

dus dat bereik is dan ook nog een nadeel van die acidlab eigenlijk... ik ben overtuigd :D

Origineel geplaatst door Roel
kan jouw dr-202 praten? :D
dat bakje schijnt alles te kunnen tegenwoordig :D

welke synths heb je gebruikt?
tenminste voor het basslijntje en de dikke saw die af en toe door de delay heengaat?:)

vergeet bijna te zeggen dat ik het ontzettend leuk vind klinken :o:

...

...

vetstukkie hoor lekkere bassen... mooie delay lekker mellow

Back