Maak een stukje acid

je moet m'n commentaar vooral niet persoonlijk opvatten. en je zal vast wel een aardig persoon zijn.
en Rvooh had z'n muziek alvorens ik gereageerd had al weggehaald, de reden waarom kan alleen hij je vertellen, maar ik denk niet dat ie nu ergens in een hoekje zit te huilen omdat ik wat kritiek heb geleverd. na zoveel posts ben je wel wat gewend denk ik aan commentaar....
kritiek is juist goed denk ik, want hoe wil je anders iets leren? als iedereen maar zegt hoe geweldig het is wat je doet, schiet je er naar mijn idee niks mee op, toch?

Het gaat er vooral om OF je überhaupt om kritiek vraagt. Wat ik altijd heel erg irritant vind is dat mensen kritiek beginnen te geven (constructieve kritiek dan eh) terwijl ik daar helemaal niet om vraag. Ik bedoel, in hoeverre voel je je dan zoveel beter dan iemand om uit het niets gewoon maar te zeggen hoe je een track beter moet maken als of je een of ander belangrijk jurylid bent. Ik denk dat dit vooral is waar mensen zo vaak over pleuren, en dus vrij pissig worden als ze kritiek krijgen.

Het gaat er vooral om OF je überhaupt om kritiek vraagt. Wat ik altijd heel erg irritant vind is dat mensen kritiek beginnen te geven (constructieve kritiek dan eh) terwijl ik daar helemaal niet om vraag. Ik bedoel, in hoeverre voel je je dan zoveel beter dan iemand om uit het niets gewoon maar te zeggen hoe je een track beter moet maken als of je een of ander belangrijk jurylid bent. Ik denk dat dit vooral is waar mensen zo vaak over pleuren, en dus vrij pissig worden als ze kritiek krijgen.

Wat verwacht je dan als je iets aan muziek post dat mensen dan doen? niks zeggen? of gewoon maar over het weer beginnen? Voelt misschien nog wel veel lulliger dan kritiek krijgen. Ik dacht dat het idee van een forum is dat mensen over en weer communiceren over dingen. Je wilt toch juist gelezen en gehoord worden? Als je niet wilt dat mensen iets over je werk zeggen houd het voor je zelf zou ik zeggen of wees daar duidelijk over dat je geen commentaar wilt. Communiceren via wat letters blijft lastig om de nuances van wat je wilt zeggen goed op t scherm te krijgen. Maar ik denk dat deze discussie beter in een andere draad gevoerd kan worden dan hier, aangezien dit een maak een stukkie acid draad is en niet wil ik wel of geen commentaar op wat ik doe draad.

dikke track! ben het wel eens met de comment op soundcloud, dat alarm geluid begint echt wel te storen in het eerste deel
maar vette intro (eerste 30 sec) en vanaf 3:00 is hij gewoon genieten:halleluja

http://soundcloud.com/edwinemanuelposse/evil-xxx-xxx-xxx

ook een stukje acid van mij ( wel op de pc gemaakt helaas maar wel cool )

heel vreemde vibe in deze track.. waardoor dat lieve synthje inderdaad wat evil gaat klinken ;)
maar niet echt mn ding moet ik toegeven

gokje trouwens, werk je met fruityloops (FL studio)? want je nummer "fuck your sister" maakt me helemaal nostalgisch naar mijn FL periode :D

maar deze is al wat beter i guess

vet! :okdan: die wat vage beats in intro, die vocal, en dan die heerlijke acid lijn

Wat verwacht je dan als je iets aan muziek post dat mensen dan doen? niks zeggen?

notch, ik geef je zeker gelijk in het feit dat het posten van een track op synthforum vraagt om reactie. het gaat erom dat je iets bijleert en eventuele kritiek kunt gaan gebruiken in volgende (versies van) tracks. en op zich kan het gewoon al waardevol zijn om een beeld te hebben van wat de rest van de wereld nu van een bepaalde track vindt
maar ik vind dan wel dat je moeite mag doen om die kritiek beschaafd en zo opbouwend mogelijk te maken, en dan vind ik "Goed luisteren en dan nog een keer naar je eigen track luisteren. Als ik zo de laatste paar tracks luister kunnen die zo naar maak een kuttrack draad van 6tracks. Ga je schamen zeg." toch wel een slecht stukje kritiek
maar inderdaad, discussie hoort eigenlijk niet thuis in deze draad!

Wat verwacht je dan als je iets aan muziek post dat mensen dan doen? niks zeggen? of gewoon maar over het weer beginnen? Voelt misschien nog wel veel lulliger dan kritiek krijgen. Ik dacht dat het idee van een forum is dat mensen over en weer communiceren over dingen. Je wilt toch juist gelezen en gehoord worden? Als je niet wilt dat mensen iets over je werk zeggen houd het voor je zelf zou ik zeggen of wees daar duidelijk over dat je geen commentaar wilt. Communiceren via wat letters blijft lastig om de nuances van wat je wilt zeggen goed op t scherm te krijgen. Maar ik denk dat deze discussie beter in een andere draad gevoerd kan worden dan hier, aangezien dit een maak een stukkie acid draad is en niet wil ik wel of geen commentaar op wat ik doe draad.

Nee, dit is een 'post een stukje acid' draad, geen 'post ik een goed stukje acid?' draad, en daarnaast had ik het over constructieve kritiek, niet kritiek in het algemeen.

Zoiets als hier:
notch, ik geef je zeker gelijk in het feit dat het posten van een track op synthforum vraagt om reactie. het gaat erom dat je iets bijleert en eventuele kritiek kunt gaan gebruiken in volgende (versies van) tracks.

Het gaat er helemaal niet om DAT je iets bijleert, maar OF je iets bij wilt leren. Als je gewoonweg leuk je trackjes wil delen met iemand dan vraag je niet om iemand zijn input over hoe jouw track beter moet worden de volgende keer. Want, wie ben jij bijvoorbeeld om te zeggen wat iemand anders beter moet doen met zijn of haar eigen werk? Je wilt het gewoon delen met iemand, dat waar jij jouw eigen stijl en bedoeling in hebt gestopt, en tja als je het niks vindt zeg je het en als je het cool vindt ook.

Kijk ik bedoel dit niet om iemand af te kraken of op de vingers te tikken hoor, maar het was gewoon een mening over hoe ik denk over kritiek geven :) Ik vind namelijk dat mensen soms te snel inspringen op hoe anderen hun muziek moeten maken (want dat is eigenlijk wat je aan het doen bent) en daar heb je eigenlijk niks over te zeggen, tenzij er daadwerkelijk iemand een trackje post en gewoonweg vraagt of dit en dat goed is en of iemand wat input kan geven.

Maar ik zal ontopic blijven, sorry Notch dit was niet tegen jouw persoonlijk bedoelt of zo, maar iets wat ik gewoon even kwijt wilde :P

En wie ben jij om mij te vertellen waar ik wel of niet iets over mag zeggen?
Of je nu wel of niet kritiek wilt, het zal mij niet weerhouden om mijn mening te geven.
Soms lomp en kort door de bocht en een ander keer weer met finesse en doordachtzaamheid.

En wie ben jij om mij te vertellen waar ik wel of niet iets over mag zeggen?
Of je nu wel of niet kritiek wilt, het zal mij niet weerhouden om mijn mening te geven.
Soms lomp en kort door de bocht en een ander keer weer met finesse en doordachtzaamheid.

Je bent ook kort door de bocht met lezen. Zeg wat je wilt net als ik, maar jij begrijpt gewoon niet dat ik dat van mening ben (dus niet iemand er op aanspreek !) dus verder ga ik mijn tijd ook niet verdoen aan jou.

Ik heb je tekst meerdere malen overgelezen en blijf vooral hangen op het stukje wat je tussen haakjes hebt gezet.

(want dat is eigenlijk wat je aan het doen bent)

Naar mijn idee spreek je me hier toch echt wel aan op wat ik doe. Je zegt vervolgens dat het niet persoonlijk is, dus ik hoop dat je mijn verwarring begrijpt. Dit zijn naar mijn mening twee dingen die elkaar tegenspreken, dus vandaar mijn reactie. Ik snap heus wel dat je een mening over iets hebt, maar wees daar duidelijk in. Een gemengde boodschap sturen kan natuurlijk verkeerd aankomen en ligt niet altijd aan de lezer van een stukje tekst. Een stukje zelfreflectie is soms wel op zijn plaats. Zoals ik bijvoorbeeld in een aantal posts laat zien dat mijn eerste post inderdaad niet doordacht was en lomp en waarvoor ik mijn excuses heb aangeboden.
Zo en nu weer on topic.

Rvooh had z'n muziek alvorens ik gereageerd had al weggehaald, de reden waarom kan alleen hij je vertellen, maar ik denk niet dat ie nu ergens in een hoekje zit te huilen omdat ik wat kritiek heb geleverd. na zoveel posts ben je wel wat gewend denk ik aan commentaar....

hah
ja idd mijn muziek is gewoon "private" gezet op soundcloud omdat er net 2 nieuwe tracks op mijn pagina stonden en dat het de aandacht zou afleiden anders.

ik vond er zelf ook niets aan dus moest het niet langer online blijven

maar goed, de nieuwe tracks hier niet gepost omdat het echt geen acid is, er zitten wel 2x 303 in.. er is een andere topic voor: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=131167

en de andere, wegens gebrek aan muziek en veel geleuter, post ik gewoon hier:
http://soundcloud.com/rvooh/the-justified-path
acid? nah maar die term is zo relatief als iets
er zitten 303's in...

Ik heb je tekst meerdere malen overgelezen en blijf vooral hangen op het stukje wat je tussen haakjes hebt gezet.

Naar mijn idee spreek je me hier toch echt wel aan op wat ik doe. Je zegt vervolgens dat het niet persoonlijk is, dus ik hoop dat je mijn verwarring begrijpt. Dit zijn naar mijn mening twee dingen die elkaar tegenspreken, dus vandaar mijn reactie. Ik snap heus wel dat je een mening over iets hebt, maar wees daar duidelijk in. Een gemengde boodschap sturen kan natuurlijk verkeerd aankomen en ligt niet altijd aan de lezer van een stukje tekst. Een stukje zelfreflectie is soms wel op zijn plaats. Zoals ik bijvoorbeeld in een aantal posts laat zien dat mijn eerste post inderdaad niet doordacht was en lomp en waarvoor ik mijn excuses heb aangeboden.
Zo en nu weer on topic.

Ah ok, nu snap ik hem ook. Ik bedoelde met "je" daar in ook niet 'jij specifiek', maar je kunt het dan inderdaad op andere manieren opvatten.

Zal vanavond wel even een goedmakertje posten.

Back