type md recorder gezocht

sander815

datebest.net - visit website and win smartphone!
ik zoek een draagbare md speler met de volgende functies:
-mogelijkheid tot het opnemen van een rechtstreeks aangesloten dynamische microfoon
met daarbij de mogelijkheid het opnameniveau met de hand te regelen
-mogelijkheid tot het transferren van de audiofiles naar de pc mbv usb

het schijnt dat het merendeel van de hi_md spelers dit kunnen, maar welke types zijn erte koop

Ik heb zelf de MZRH10, vind ik veruit de mooiste speler(vooral het display), maar weet niet zeker of deze nog te leveren is. Deze zet het record volume helaas steeds automatisch op automatisch als je wilt opnemen, waarbij je dus een soort van gecomprest geluid krijgt (normaal zou een nummer na een break moeten "knallen", maar doordat het volume dan doorgaans hoger wordt neemt de md ineens minder hard op en dat klinkt natuurlijk voor geen meter). Als je dus iets wil opnemen moet je steeds handmatig het record level op manual zetten, vet irritant dus. Wat ook minder is is dat de hoge tonen van mp3 bestanden op dit model verzwakt weergegeven worden.

Je hebt nu ook de MZRH1, een nieuwer model met meer functies dan de MZRH10. Hierbij worden instellingen wel onthouden en hoef je je niet steeds te ergeren aan bovengenoemde. Ook is de geluidskwaliteit van mp3 bestanden beter, mocht je dit evt. ook belangrijk vinden.

Ik denk dat er ook wel goedkopere modellen zijn.

Overigens is de Sonicstage software van Sony om tracks over te zetten ook niet prettig om mee te werken.

Lees ook eens www.mdcenter.nl. Ik weet zeker dat je op deze site alle info kunt vinden die je nodig hebt.

Succes!

Groetjes van Dennis.

Back