TR 606 waterstone

Grooveboy

Stamgast
kan iemand me meer vertellen over wat de waterstone mod inhoud, hoe klinkt ie... hoe ziet t eruit?!
wat doet ie ... en hoeveel is een waterstone-modded 606 waard?!

offuh... Waterston? zoveel weet ik ervan :P

Waterston (ofzo) zijn de mods die ooit in het tijdschrift The Mix zijn gepubliceerd. Naast deze heb je ook de confused machines mods die meer kunnen en vooral: beter zijn!! :)
Waarde zou ik op 300 euro schatten als alle mods erop zitten en de 606 verder nog mooi is. Als er een lelijk extern kastje bijzit, zal de prijs tot 50 euro lager kunnen liggen.....

Kijk ook in deze thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=57033&highlight=606+mod

dank je.... maar wat kan die mod dan precies? diepere kick? meerdere uitgangen?
kan in die threat niet echt lezen wat die waterstone(vast verkeerd) mod precies doet!

Origineel geplaatst door Tekno

Waarde zou ik op 300 euro schatten als alle mods erop zitten en de 606 verder nog mooi is. Als er een lelijk extern kastje bijzit, zal de prijs tot 50 euro lager kunnen liggen.....

geef mij maar het lelijke extern kastje ipv geboor in de originele case :o:

hmmzz, maar nog geen antwoord op mijn vragen haha...
wat houd die mod in dan? wat voor mods heb je zoal, ennuh...zijn er ergens fotos van die waterstone modjes?

Ik heb m'n 606 open naast me liggen as we speak. Op http://www.confusedmachines.com staat 't een en ander over de mods, inclusief wat voorbeeldsounds.

Mijn TR-606 had al individuele uitgangen (3,5mm jacks) per sound. Er zijn ook zat mods om het geluid van je 606 te veranderen. Denk aan decay, noise level, pitch etc. per sound. Als je weet hoe je een soldeerbout vast moet houden zijn ze te doen. In veel gevallen kwestie van een weerstandje vervangen door een potmeter.

dank je gekke gast!

Mungo Mod

Mungo Mod

Ziet er toch wel goed uit 8)

Attachments

• 606.jpg
    606.jpg
    78,8 KB · Bekeken: 110
VET! dus dit is de waterston mod?

ik wil wel es verschillende mp3's horen van alle mods....

wie o wie?

mungo mod
waterston mod
confused machine mod
analogue solution mod
etc etc etc

wie o wie heeft pattern snippets of gewoon TR606 mod mp3's?????

jep, en meer plaatjes :P

niemand?

Origineel geplaatst door sms303
ik wil wel es verschillende mp3's horen van alle mods....

wie o wie?

mungo mod
waterston mod
confused machine mod
analogue solution mod
etc etc etc

wie o wie heeft pattern snippets of gewoon TR606 mod mp3's?????

De mods die jij noemt bestaan vaak uit verschillende kleine modificaties. Op de website van Confusedmachines (http://www.confusedmachines.com/) staat ook dat hij zijn informatie onder andere van Waterston heeft. Daar staan trouwens ook wat snippets op.

Zo te zien heeft Mungo ook gewoon de mods van Confusedmachines gedaan. Alleen heeft hij het netjes in de oude behuizing weten te proppen.

Mijn snare drum snappy-mod is inmiddels af. Ik zal zo wat voorbeelden en foto's plaatsen.

MEE EENS Hooooor

MEE EENS Hooooor

Origineel geplaatst door rvooh
geef mij maar het lelijke extern kastje ipv geboor in de originele case :o:

mee eens want een lelijk kast je kan een mooi eeendje worden !
en een lelijk org case kan nooit meer iets worden ,..hhi

Back