JULI@ geluidskaart kraakt soms

Interceptor_NL

Nieuwkomer
Hallo,

Na een tijdje mijn JULI@ geluidskaart uitgeprobeerd te hebben, merk ik regelmatig vervelend gekraak op.
Even één ding voordat mensen zeggen dat het aan de boxen of de pc ligt; mijn boxen zijn nog goed en de
systeemeisen kloppen ook ;). Kan het misschien liggen aan:

1. Dat ik mijn oude SoundFont banken (gemaakt met Creative Live! geluidskaart) gebruik met 16-bits kwaliteit
en deze niet goed samenwerken met een 24-bits geluidskaart?;
2. Dat andere apparatuur te dicht op mijn geluidskaart staat? (versterker, printer, etc.);
3. Mijn geluidskaart gewoonweg nu al kaduuk is? :(
4. Of........................?

Alvast bedankt voor uw hulp :).

Laatst gewijzigd:
Hoi,

Ik heb bij de instellingen van de kaart de latency omhoog gezet (naar 1024). Het stond eerst op 256. Er trad vertraging op van circa 1 seconde. In ieder geval geen gekraak opgemerkt. Ik heb daarna de latency verlaagd naar 512. Geen vertraging en weer geen gekraak opgemerkt. Klinkt tot nu toe dus goed, maar ik juich nooit te vroeg ;). Ik hoop dat het ook zo blijft wanneer ik veel plugins tegelijkertijd gebruik (geluiden & effecten). Dan zal ik weer even mijn ervaringen delen.

stel de latency zo kort mogelijk in zonder dat je gekraak hoort, het liefst net iets langer voor de zekerheid.
ik heb dezelfde geluidskaart in mijn oude p4 pc (de allereerste pentium 4 processor, 5 jaar oud ofzo?)
en hij werkt perfect met iets van 2 milliseconden latency, compleet zonder problemen !

heb je trouwens je onboard audio uitgezet in de BIOS, als je onboard hebt tenminste ? kan wat schelen.

Origineel geplaatst door elektrovolt
stel de latency zo kort mogelijk in zonder dat je gekraak hoort, het liefst net iets langer voor de zekerheid.
ik heb dezelfde geluidskaart in mijn oude p4 pc (de allereerste pentium 4 processor, 5 jaar oud ofzo?)
en hij werkt perfect met iets van 2 milliseconden latency, compleet zonder problemen !

heb je trouwens je onboard audio uitgezet in de BIOS, als je onboard hebt tenminste ? kan wat schelen.

Ik heb nog niet de audio ge-deactiveerd in de BIOS. Grappig is, is dat ik even ben vergeten hoe ik ook alweer in de BIOS kom in Windows XP. Welke combi-toets was het ook alweer bij het opstarten..... :confused: Tijd geleden dat ik daar ben geweest en dingen heb zitten instellen :D.
Misschien wel handige informatie: ik heb op een ander gedeelte van mijn harde schijf nog steeds Windows 98 staan met de oude 'Creative Soundblaster Live!'-drivers. Ik heb eerder altijd gewerkt met Cubasis. Dat programma werkte namelijk alleen in Windows 98. Kunnen trouwens de 'Sounblaster' drivers het geheel negatief beïnvloeden?

Hmm, jij hebt een pc van 5 jaar oud? Volgens mij is die van mij nog ouder, 6 of 7 jaar.... :)

bios ligt aan het moederbord... mij in tel borden is het iig F2, maar kan ook escape zijn ofzo... kijk mij het opstarten in je scherm, "voor systeemconfiguratieblablablawhatever toets nogwat" ofzo :D

ik zou in ieder geval zorgen dat je systeem (dus ook softwarematig) vrij is van alle troep, en lees de minimale systeemeisen van de kaart er eens op na, misschien dat daar iets nuttigs bij staat ?

Kan ook nog "DEL" ingedrukt houden tijden opstarten

Back