[Logic]Rewire kanalen -> 1 stereo

Cquence

Stamgast
Weet iemand hoe je 2 mono kanalen in Logic aan elkaar kan koppelen zodat je er 1 stereo aan over houdt?
Ik wil namelijk een effect op 2 rewire kanalen zetten, maar echt als 1 effect, dus bv 1 stereo reverb.

Da's namelijk het nadeel van Rewire: De kabeltjes naar de hardware interface zijn mooi, maar het worden wel allemaal mono kanalen in Logic.
Ik heb het tot nu toe opgelost door het 1e kanaal helemaal links te pannen en het 2e helemaal naar rechts, maar nu kom in de problemen met de plugins...

Als het niet duidelijk is, wil ik wel een screenshotje posten...

je zou in de logic mixer een effect op de bus kunnen zetten.
dan selecteer je op de kanalen bij sends een bus (bv bus1).
vervolgens plaats je een plugin op een return kanaal (bv return1)
nu kun je met de bus1 potmeter het signaal een plug in insturen..

of je route de kanalen naar een group en zet daar een plug in op

hoe je van 2 mono 1 stereo krijgt weet ik zo ff niet...

bedoel je zoiets?

je moet universal trackmode aanzetten bij de hardware drivers, hierdoor kan van elk audiokanaal de keuze maken om mode: links/rechts/mono/stereo te selecteren, en anders is er ook een optie om via de O onderaan je fader in je enviroment aan te klinken waardoor je de even "mono-kanalen" aan de oneven kan linken tot stereokanaal (hierdoor wordt het even kanaal master).....

Re: [Logic]Rewire kanalen -> 1 stereo

Origineel geplaatst door Cquence
Weet iemand hoe je 2 mono kanalen in Logic aan elkaar kan koppelen zodat je er 1 stereo aan over houdt?
Ik wil namelijk een effect op 2 rewire kanalen zetten, maar echt als 1 effect, dus bv 1 stereo reverb.

Da's namelijk het nadeel van Rewire: De kabeltjes naar de hardware interface zijn mooi, maar het worden wel allemaal mono kanalen in Logic.
Ik heb het tot nu toe opgelost door het 1e kanaal helemaal links te pannen en het 2e helemaal naar rechts, maar nu kom in de problemen met de plugins...

Als het niet duidelijk is, wil ik wel een screenshotje posten...

[offtopic]
Cquence gezellig dat je hier ook af en toe komt

*duikt weer onder bureau* :koffie: :walker:

Back