Nord 3 veel beter dan Nord 2?

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Als dit verschil subtiel is lijkt de 2 me een betere optie.

hoe groot t verschil is weet ik niet, toen ik zelf opzoek was naar een nord heb ik iig overal gelezen en gehoord dat t verschil toch nog wel zo groot is dat er mensen waren die de overstap naar de 2 juist niet wouden maken

het hangt er een beetje vanaf wat voor sounds je precies wil gaan maken, soms kan juist dat subtiele verschil net t gevoel van ''net niet'' geven elke keer als je met je synth bezig bent, en dat kan uiteindelijk toch tot grote frustraties leiden dus ik zou dit wel eerst tot de bodem uitzoeken voordat je je keuze maakt :)

Oke, ga ik doen. Bedankt voor je advies en info.

Ik wil hem vnl. gebruiken voor electrosounds. Dus hard en rauw.
Voor pads en strings en andere 'mooie' sounds heb ik genoeg andere synths.

gr. Tom

Origineel geplaatst door spdk
Welles:

attachment.php

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=65707&highlight=flexor+nord

Voor Creamware Scope met Flexor uitbreiding.

neen, dit werkt met dsp :D

Ik weet uit eigen ervaring dat de NL3 tyfus goede FM opties en heeft. En zoals al eerder gezegd
is het morphen een geschenk uit de hemel. Hadden meer synths dit maar.

Het geluid is overigens spat, maar dan ook spat helder.

ga alsjeblieft voor de nl3.

het laag is beter, en de klank vind ik ook nog mooier...

testen dus!

Ik heb zelf de NR1 en NR2 gehad, heb nu weer een NR2 staan hier, maar van een bruut verschil tussen deze twee bakken is geen sprake. De NR2 kan heel goed rauw klinken en heeft meer stemmen, meer uitgangen, en kost nauwelijks meer dan de NR1, daarbij heeft de NR2 een sinusgolf op OSC1 zitten welke de NR1 niet heeft en uitgebreidere LFO's. Tevens zit er een distortion knop op de NR2 die het geluid ook iets rauwer maakt, al moet je daar niet te veel van voorstellen.

In de NR1 en 2 zitten ook demo's, deze klinken identiek.
Als je Unison wilt gebruiken heb je ook meer aan een NR2. Daarbij draaien de knoppen op NR2 ook prettiger dan op NR1.

Genoeg argumenten voor NR2 tov de 1 lijkt me. :)

Origineel geplaatst door koekebakker
Ik weet uit eigen ervaring dat de NL3 tyfus goede FM opties en heeft. En zoals al eerder gezegd
is het morphen een geschenk uit de hemel. Hadden meer synths dit maar.

Het geluid is overigens spat, maar dan ook spat helder.

Dat morphen kan toch ook met de N2?
Ik neem aan dat dit een gelijdelijke overloop van de ene patch naar de andere is?

Ik zie een aantal voorstanders van de N3 maar ik heb begrepen uit een interview van Soundonsound dat het een andere klank is dan de N2. Een soortement van appels en peren verhaal lijkt.

Ik was van plan vanmiddag al een N1 te scoren Demian maar jouw verhaal doet me weer twijfelen om dan toch niet voor die 2 te gaan. (In dat geval ga ik dan gelijk voor de 2X)

't Is jammer dat ik alleen de 2x en 3 kan vergelijken in een muziekzaak omdat die andere twee niet meer nieuw verkocht worden. Ik moet dus toch een beetje op de ervaringen van anderen af gaan.

gr. Tom

Ik vond dat ik met de nord 3 wat gevarieerderde klanken maakt. Om een of andere reden leidt het editen tot andere resultaten.

Echter, hij is wel een stukje duurder en heb lang geleden daarom maar de 1 gekocht. Ook prima bakkie hoor. ;)

Ik ben even bij Feedback wezen luisteren naar de N3 en 2x; de 2x klinkt inderdaad wat rauwer dan de N3.
Ik heb het nog even de verkoper voorgelegd en die was eerlijk in z'n advies; de N1 klinkt volgens hem het rauwst.

Ik ga vanmiddag m'n N1 ophalen.:D

gr. Tom

Ik heb het nog even de verkoper voorgelegd en die was eerlijk in z'n advies; de N1 klinkt volgens hem het rauwst.
en dat heeft ie toen in handgebaren je proberen duidelijk te maken ...want (zelf) horen doe je niet meer?

Laatst gewijzigd:
Helaas moet ik wel toegeven dat de verkoper weliswaar goed is maar ook erg veel voorkeur heeft voor oudere spullen dus dat zegt niet dat je nu de beste keuze hebt gemaakt ofzo.

Origineel geplaatst door Roel
en over welke vestigingsplaats gaat dit?

en zowiezo.. waar gaat dit over.. ? :confused:

3 of 2 ? Weet je wat, doe mij maar 1.. :D

Ik ben even bij Feedback wezen luisteren naar de N3 en 2x; de 2x klinkt inderdaad wat rauwer dan de N3.

Ik ga vanmiddag m'n N1 ophalen.:D

gr. Tom
daarover

nou ja, in principe klinken de 1 en de 2 het zelfde, alleen heeft de 2 meer functies. de 2x heeft andere converters, dus die klink wat gladder en de 3 klinkt helemaal het gladste

Origineel geplaatst door 6 trak
en dat heeft ie toen in handgebaren je proberen duidelijk te maken ...want (zelf) horen doe je niet meer?

Ik heb alleen de N3 en 2x kunnen vergelijken, De N1 verkopen ze namelijk al een tijdje niet meer... .

Ik heb het advies van de Feedbackverkoper in Rotterdam gehad. Hij zei dus hetzelfde als Resonance.

Ik heb de N1 net uitgetest. Is inderdaad nog wat rauwer dan de 2x.
Moet zeggen dat ik de 2x wel erg goed vond klinken. Toch nog wel rauw maar veel zuiverder en mooi.
Misschien dat de 2x toch m'n voorkeur heeft maar eerst nog maar even met de N1 spelen.
Mijn keuze zou in ieder geval niet op de N3 vallen. Hij zou zogezegd 'vetter' moeten zijn maar zo vind ik hem niet klinken. Hij klinkt eigenlijk een beetje karakterloos. Wel een synth waar je alle geluiden uit kunt halen maar een beetje zijig. De 2x is karaktervoller.

Just my 2cts.

gr. Tom

Mijn keuze zou in ieder geval niet op de N3 vallen. Hij zou zogezegd 'vetter' moeten zijn maar zo vind ik hem niet klinken. Hij klinkt eigenlijk een beetje karakterloos.

:confused: je maakt een grapje. :confused:
Als 1 synth zich qua klank, en ook qua loks onderscheid van de synths is het de zweedse
prachtige rooie nummer 3 wel. uit duizenden is dat ding te herkennen.

Back