01/Wfd ligt in coma

sunny

Ingeburgerd
jongens dit moet voor iemand van jullie een bekend verhaaltje zijn.
ik zat laatst op mn korg 01/W-fd te pielen en plotseling was er geen geluid meer en het display werd blanco en alles wat het nu wel doet zijn de lampjes en het groene achtergrond van het display.
waar zou het aan liggen? is het een chip, voeding, betterij of mischien heel wat anders? wat kan ik iig hier van uitsluiten?
ik heb hem nog niet open geschroefd, want het kan een bekend probleem zijn, waardoor iemand het direct herkent en mij dan kan vertellen wat er aan te doen is.
groetjes,
sunny

Mijn standaard vraag: is hij te benaderen vanaf een ander keyboard?

Origineel geplaatst door richard2000
Als je handig bent met een universeelmeter zou je de voeding kunnen checken, dat is meestal wel simpel te repareren.
dat metertje heb ik wel, maar ik weet niet wat ik er mee moet bij deze 01W. mijn broer is over het algemeen zeer technisch maar die kan de voeding niet met zekerheid testen zonder een tekening of beschrijving van wat waarop moet.
hij heeft hem iig wel erop geprobeerd te gebruiken en globaal gezien lijkt de voeding wel wat te doen, de vraag is in hoeverre. ik moet erbij zeggen dat deze 01W een tijdje geleden wel aan het piepen was zodra ik hem aan zette, en nu doet ie dat ook niet meer.
groetjes,
sunny

Als de lichtjes gaan branden, is dat geen teken dat de voeding het doet, of heeft deze een gescheiden voeding.

Origineel geplaatst door MadDonna
Als de lichtjes gaan branden, is dat geen teken dat de voeding het doet, of heeft deze een gescheiden voeding.
de brandende lampjes zijn niet de reden van mn twijfels of de voeding het doet. toen de twee "pennetjes" van de avometer op verschillende willekeurige plekken vast gehouden werden, gaf de meter op verschillende voltage-instellingen wel waardes aan(waaronder230v). alleen dat was dus zomaar gedaan zonder te weten welke instellingen van belang zijn en waar de pennetjes bij zo'n apperaat(synthesizer) volgens de boeken horen.

hij doet het weer:biertje: . ik moest hem uiteindelijk toch naar de winkel brengen. de kosten vielen mee. wat ermee aan de hand was weet ik nog steeds niet want de monteur was er niet toen ik hem ging ophalen en de cassiere kon alleen maar codes van vervangen onderdelen zien in hun pc. maar het belangrijkste is dat ik die geweldige geluidjes weer heb:luv: en dus eindelijk meer variaties dan die saaie van mijn GEM Sk76(op de acoustische gitaren na:) ).
nog bedank voor de talloze reacties:D

Ik heb een vraag:

Hoe save ik een sequence bij song 1 naar de interne schijf van de 01/wfd?

Alvast bedankt!

Back