Origineel geplaatst door Merik
Tja, wel gaaf om te zien hoe ieder zijn eigen manier heeft.
Ik heb inderdaad wel wat op de gearlist staan maar nog niet zo heel veel ervaring met het gebruik tegelijkertijd...
Ik ben een jaartje of wat geleden in huis flink aan het verbouwen gegaan en sindsdien niet meer de kans gehad de boel opnieuw aan te sluiten.
In het verleden patchte ik me gek en MIDI gebruikte ik nauwelijks; alles was voornamelijk audio.
Kom er nu weer aan toe en wil het graag in één keer goed doen... dat wil zeggen; zo goed mogelijk.
Heb inmiddels zelf een dubbel 19" rack in elkaar geschroeft en zal daar het nodige in gaan hangen. Heb tevens vanuit de stoffige hoekjes op zolder etc. de nodige apparaten tevoorschijn gehaald.
Wat MIDI betreft wil ik de apparaten kunnen aansturen, daarbij wil ik ze ook allemaal tegelijkertijd kunnen beluisteren... Zijn veel audio outputs (denk alleen al aan de TR-707, D4, of de TX-802...).
Natuurlijk kan ik gewoon zorgen voor heel veel inputs etc maar ik dacht wellicht is er een gouden tip (zoiets van doe gewoon "dit" en dat werkt simpel en doeltreffend...). Natuurlijk kan ik zelf ook wel bedenken dat een 48 kanaals mixer een oplossing is... :confused:
Heb qua MIDI patcher een oogje op de Edirol UM-880, heeft iemand daar ervaring mee?
Hanz, bedankt voor de link. Daar kan ik wel wat mee! Misschien heb ik de vraag inderdaad te snel gedropped en te kort gezocht.
René en meesha74, Jullie gebruiken beiden een A-880 in je setup dit lijkt m.i. op een UM-880 (denk ik, of niet?).
Wel nog een vraagje aan meesha74; Stuur je de DDX3216 ook nog aan via midi? I.v.m. de fader automation en fx?
Merik
aaa h merik dus daar komt mn tx ie in te hangen ,..mooi
maar ik kan je weinig vertellen wel dat er veel manieren zijn ...
ik heb een midi gestuurd systeem waar mn pc de hoofd sequencer is en veel out van audio aallemaal op mn patchbay zitten
en ik dus soms moet patchen om een bepaald nrtje terug te krijgen ,..
ik zie dat je geen mengpaneel hebt
maar een pro tools set[erg ok ],maar benk niet bekend mee ,..maar ik geloof dat je daat mooie controllers voor hebt ,...
erg duur ook toch is een break out box van 24 in/out niet verkeerd asj direct in je pc /mac wilt opnemen ,...dus digi mixen je kan dr ook een cheapo 01v tje van yamaha tussen hangen ,..
iig is de tx 802 goed vertegen woordigd en zitie in een mooi wooden jacket haha
sc6
oja
midi in.................................out
van mn pc
syntecno - sampler
behringer bcr digtech quad
mn syntecno = gelijk midi merger ...en cv gate x4 interface [en stuur ook de sequencer kast doepfer aan die je zag]
keys midi out gaat erin en de behringer out gaat erin ,...
werkt perfect !
meer midi gebruik ik at the moment niet
audio heel ander verhaal ,...ben ik nog nie klaar mee moet beter / makkelijker gaan
kwil nog een keertejh een leuk kaartje kopen hoontech ofsoo 300eu +
en een recording pc ernaast zetten ,...
dus een voor sequencing en een tje voor netten en recorden ,..
vuile en schone pc
heb te vaak problemen gehad...
goeie start is t halve werk...sc6 again!
oja check 4 plaatjes ideen de grote studio annex crib thread ...veel info plaatje ideen ,..zekers