De Productie Studio's thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door ontwerper
Met je stelling dat discussieren leuk en nodig is ben ik het helemaal eens.
Ik heb echter het idee dat jij discussieren verwart met een lekkere gore scheldpartij.

In een discussie geven de partijen hun visie op een onderwerp en met hun redenen voor die visie. Een goede discussie wordt gevoerd op basis van wederzijds respect.

Iemand die graag grof is tijdens discussies verliest daardoor zijn kredietwaardigheid.

mja een gore scheldpartij is misschien wat overtrokken, maar ik gebruik graag woorden die aangeven hoe ik er over denk.
mn kredietwaardigheid tjah, hoe kredietwaardig ben je op zo'n forum. iedereen poept zn ding uit waaronder ik ook. Iedereen is uiteraard vrij om daar iets mee te doen of niet.
Maar dat ik een bloedhekel heb aan sommige ideeen van mensen en aan sommige processen in de muziekwereld zal idd door mijn woordkeuze niet onopgemerkt voorbij zijn gegaan, dat realiseer ik me best.

en dat vind ik ook prima :D

Jaja, het zal wel.

Zelf wel iets tegen miemelen hebben maar zelf anderen afvallen is geen probleem want dat is hoe je er over denkt en dat mag dus gezegd worden? Maw zo krom als een benaan.

En de orginele vraagsteller is nog steeds niet echt duidelijk in wat hij wil want denk niet dat ik de enige ben die de vraag nog niet helemaal door heeft.

Origineel geplaatst door fuse
Jaja, het zal wel.

Zelf wel iets tegen miemelen hebben maar zelf anderen afvallen is geen probleem want dat is hoe je er over denkt en dat mag dus gezegd worden? Maw zo krom als een benaan.

leuk dat jij je er in mengt :)

lees mn posts ns terug in deze draad, en vertel me dan eens wat je bedoelt

Het lijkt wel zo'n haat site hier.:D :o:
Ik snap dit soort discussies niet over smaak valt gewoon te twisten.
Wat de een mooi vind vind de andere oerlelijk.
De muziek die ik leuk vind is die van mezelf. Daarom maak ik muziek. En daarom heb ik er lol in.

Last edited by a moderator:
zo nu allemaal Boeddha even een handje geven

shakyamuni_buddha_thanka.jpg

Stel dat Tiesto zijn eigen nummers niet maakt.
Dan vind ik het verotte nep om wel je naam aan zo'n nummer te plakken.:r
Ik neem Tiesto alleen als voorbeeld bedoel dr niks mee.
Als je zo goed nummers kan produceren kan je het ook zelf uitbrengen.

Maar je moet natuurlijk doen wat jezelf wil.
Je hebt toch sites waar iedereen zn eigen gemaakte muziek plaats ?
Luister daar eens rond zou ik zeggen.

Later

Origineel geplaatst door Negative Plus
Stel dat Tiesto zijn eigen nummers niet maakt.
Dan vind ik het verotte nep om wel je naam aan zo'n nummer te plakken.:r
Ik neem Tiesto alleen als voorbeeld bedoel dr niks mee.
Als je zo goed nummers kan produceren kan je het ook zelf uitbrengen.

Maar je moet natuurlijk doen wat jezelf wil.
Je hebt toch sites waar iedereen zn eigen gemaakte muziek plaats ?
Luister daar eens rond zou ik zeggen.

Later

Ik geloof dat Tiësto niet degene is die aan de knoppen draait, en met hem vele anderen. Ik kan me een interview met DJ Jean herinerren waar hij dronken liep uit te leggen dat hij zelf niet de man in de studio is, maar kostte wat het kost wel liep te verdedigen dat het "wel allemaal uit ZIJN hoofd komt". Goed... wat we daar onder mogen verstaan laat zich bij een figuur als DJ Jean snel raden... De mensen die het hebben gezien weten wat voor genante vertoning het was.

Ik snap de gedachte erachter wel -het verkoopt wat gemakkelijker met de letters TIESTO erop- maar het is natuurlijk niet zoals het zou moeten. Sommige producers hebben geen behoefte aan de credits (behalve die op hun bankrekening), maar om dan als bekende naam te pretenderen dat jij de man achter de productie bent vind ik lichtelijk scheef.

Voor de rest maakt 't me geen ene reet uit wat wat mensen voor muziek maken... :dj:

Tiesto en Jean maken zelf haast nix, wordt allemaal voor ze gedaan, is heel normaal hoor in de musicwereld, er zijn ook heel veel songwriters, die schrijven muziek voor bevoorbeeld rock of pop, komt niet alleen in dance voor.
En dacht je dat bv ene Jan Smit ofzo echt zelf in de studio zit te pielen, denk dat ie ze teksten niet eens schrijft.
Waarom denk je dat er zoveel studiomuziekanten zijn die helemaal niet in een band zitten?

Ik roep:

Bolland en Bolland
Stock, Aitken and Waterman

niets nieuws ofzo.. als je kijkt achter welke hits deze namen allemaal zitten valt je mond nog open denk ik.

Het verkoopt dus is dr vraag naar, ik vind het prima!

-C-

Yep, maar daar is nog directe muzikale invloed door bv. Jantje Smit omdat hij degenen is die uiteindelijk de microfoon vasthoudt...

Ik weet dat het zo werkt, maar dat wil niet zeggen dat ik het er volledig mee eens ben, tenminste in zoverre dat iemand enkel en alleen zijn naam ergens op plakt en dat dat als eigen productie gepresenteerd wordt.

Wát iemand maakt daarentegen, kan me echt niets uit maken...

Origineel geplaatst door richard2000
Tiesto en Jean maken zelf haast nix

Klopt niet, die Tijs doet niet alles zelf maar hij produceerd wel degelijk.
Geert Huinink doet de andere helft zeg maar.....

Geitenbreijer heeft ook met Tiesto gewerkt en zelfs hij heeft gezegd dat Tiesto ook produceerd
en als iemand het kan weten.... deze 2 knapen hebben platen uitgebrachtonder de naam Kamaya Painters
(endless wave, super trance plaat b.t.w. )

Jean doet idd niets maar het komt wel allemaal uit zijn dronken harses en dat is te horen....

Origineel geplaatst door Alex Omega
Jean doet idd niets maar het komt wel allemaal uit zijn dronken harses en dat is te horen....

dat had ik dus met 'the launch'... dat was écht het moment waarop die hele commerciele dance scene afgleed naar een zeer laag niveau.

-C-

Wat een gezeik weer. En zowieso weer het zoveelste voorbeeld van forum vandalisme van mensen die anderen hun mening misgunnen door een draad helemaal om zeep te helpen door ordinair gescheld, leugens, flauwe grappen of haatdragende bejegeningen.

Commercie is aanwezig in deze maatschappij of je het wilt of niet. En als anderen hier wel aan meedoen op wat voor een nivo dan ook is dat nog niet de einde van de wereld hoor.

Leven en laten leven.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back