Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door fuse
Wat een gezeik weer. En zowieso weer het zoveelste voorbeeld van forum vandalisme van mensen die anderen hun mening misgunnen door een draad helemaal om zeep te helpen door ordinair gescheld, leugens, flauwe grappen of haatdragende bejegeningen.
Commercie is aanwezig in deze maatschappij of je het wilt of niet. En als anderen hier wel aan meedoen op wat voor een nivo dan ook is dat nog niet de einde van de wereld hoor.
Leven en laten leven.
Origineel geplaatst door fuse
Wat een gezeik weer. En zowieso weer het zoveelste voorbeeld van forum vandalisme van mensen die anderen hun mening misgunnen door een draad helemaal om zeep te helpen door ordinair gescheld, leugens, flauwe grappen of haatdragende bejegeningen.
Commercie is aanwezig in deze maatschappij of je het wilt of niet. En als anderen hier wel aan meedoen op wat voor een nivo dan ook is dat nog niet de einde van de wereld hoor.
Leven en laten leven.
Origineel geplaatst door C738
Misschien een goed idee om deze discussie over commercie in het algemeen af te splitsen van het originele topic?
Iik vind het, op hier en daar wat scherpe kantjes na, best wel een interessante discussie!
-C-

|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Origineel geplaatst door richard2000
Dus wat maakt het uit, iemand die mooie meubels kan bouwen mag toch ook gewoon bij Ikea werken?
Origineel geplaatst door Hooihuis
Die vergelijking gaat natuurlijk niet op. De meubeltjes bij Ikea zijn vooraf ontworpen en worden volgens vastgestelde specificaties in elkaar gezet; daar is helemaal niets persoonlijks aan. Zou me trouwens niet eens verbazen als daar geen mensenhanden meer bij aan te pas komen.
Brengt me trouwens bij een andere vraag.....stel dat het inderdaad mogelijk is door een geavanceerd computerprogramma complete tracks te laten produceren - dus zonder dat daar ideeen of skills van een bepaald persoon aan te pas komen. Maar die zelfde persoon brengt het vervolgens wel uit onder zijn naam en beweert dat hij het verzonnen en gemaakt heeft. Zouden we dat met z'n allen dan waarderen of is dat nepperij? [/B]
Muziek van Borsato of Jan Smit valt natuurlijk helemaal niet te vergelijken met electronische muziek, waar de meeste forumleden zich hier mee bezighouden. Van de eerste groep weet namelijk iedereen dat er doorgaans heel veel mensen aan meewerken; kan ook niet anders met alle productie elementen die erbij komen kijken.
Als je het echter hebt over muziek die puur gemaakt wordt met synths, samplers, sequencers e.d. en er wordt van gesuggereerd dat het is gemaakt door slechts 1 bepaald persoon dan mag je toch verwachten dat zoiets klopt lijkt me. Dat sommige mensen het kennelijk de normaalste zaak van de wereld vinden dat je hiermee bedonderd wordt, in het belang van de commercie, vind ik echt intriest. Als je je hiermee bezighoudt ben je dan ook geen muzikant maar meer een soort legitieme oplichter; je verkoopt CD's onder valse voorwendselen, namelijk door te beweren dat jij het gemaakt hebt terwijl dat niet waar is.
Maar goed, ik ben natuurlijk ook ouderwets en ik weet niet hoe het allemaal werkt en bla bla bla......gaap. Als ik dit soort dingen lees WIL ik niet eens meer weten hoe het allemaal werkt.
Gelukkig is er een troost; zodra je muziek hoort die ECHT goed is kan je er van uit gaan dat de uitvoerend artiest degene is die op het hoesje staat. Er is nog steeds geen 1 muzikant te vinden die een ander met de eer laat strijken als het gaat om een kwaliteitswerk - dat doe je alleen maar als je zelf niet veel hebt met wat je hebt gemaakt.
Origineel geplaatst door Ashton
Wat een heisa voor 1 simple vraag. Als je niets beters te doen hebt, ok dan
Het is maar waar je prioriteiten liggen natuurlijk.
Wat jij heisa noemt is volgens mij gewoon een discussie die op gang is gekomen door jouw vraag. Lijkt me niks mis mee; daar is dit forum o.a. voor. Niemand is verplicht erop te reageren.
Origineel geplaatst door Ashton
Wat een heisa voor 1 simple vraag. Als je niets beters te doen hebt, ok dan
Het is maar waar je prioriteiten liggen natuurlijk.