[Track] Prog.Trance - Render08

BigDplayboy

Ouwe rot
Nou, eindelijk heb ik ook weer eens trackje in elkaar geflansd en ik ben zeer benieuwd naar jullie ongezouten meningen.
De werktitel is voorlopig nog even "Render08" omdat ik nog iets fatsoenlijks moet bedenken :)
Het nummer is volledig gemaakt in Jeskola Buzz zonder externe VSTs e.d. en ik ben voornamelijk benieuwd naar de meningen omtrent het afmixen omdat het de bedoeling is dat ie op vinyl komt. En ik weet dat m'n kamertje niet bepaald akoestische perfectie biedt *D

http://www.nitro-gen.nl/Aste__Render08.mp3

Alvast bedankt!

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Hallo?

hai!

edit: maar even echt nu....

ik vind het geheel een beetje iel klinken... ik weet niet of dat je bedoeling is maar ik heb het idee dat alles ver weg zit.

is buzz trouwens leuk?

Origineel geplaatst door Lukast
hai!

ik vind het geheel een beetje iel klinken... ik weet niet of dat je bedoeling is maar ik heb het idee dat alles ver weg zit.

is buzz trouwens leuk?

idd ben het hiermee eens, die melodie komt er in het begin ook ineens te hard in. Ook is het begin errug druk, dit zou je wat rustiger moeten opbouwen, en knallen tegen het einde.....

hai!

is buzz trouwens leuk?

Hm ok...
Iel, in de zin van: niet genoeg laag in het algemeen. Teveel reverb over alles? Of hoe bedoel je dat ver weg. Wordt het een beetje dichtgesmeerd door alle geluiden? Dus dat ik ieder geluidje nog wat meer z'n eigen ruimte moet geven in het spectrum?

Define "iel" please? :)

En Buzz is leuk ja, anders zou ik het niet gebruiken he *D
Het enige programma waar ik binnen 5 minuten iets kan hebben waar ik bij andere programma's een uur voor nodig heb; maar dat kan ook aan mij liggen ;)

der mag nog wel wat bas bij :) vooral in je bas loopje en dan dat ie echt zo gaat van
ten tekke ten
tekke ten

:duivels: snellere attack als dat kan met buzz en met iel bedoel ik denk ik dat het spectrum veel groter is dan dat je nu gebruikt.

:kroon:

... en dan dat ie echt zo gaat van
ten tekke ten
tekke ten

:kroon:

Heerlijk die uitleg van je :geslaagd:
Bedoel je snellere attack op die echt lage bass die aan het begin van de beat te horen is? Of die een stuk later erin komt na een korte break?

Hij is wel wat lang maar gaat niet vervelen.
De snare op iedere 16e beat vind ik minder (ik zou dit wat inkorten naar iedere 8e of zelfs 4e).
De break na +/- 6:30 klinkt lekker, een wat krachtigere bass zou hem nog beter maken.
De kick is lekker, komt ie uit de rout909 (zo heet de 909 clone van buzz toch) ?

Met "snare", bedoel je dan dat stukje pinknoise dat ik om de 16 tikken op de 4e tik doe? Want dat vind ik in principe wel lekker apart, maar misschien een goed idee om die na de break inderdaad om de 4 te laten gan. Eens kijken hoe dat uitpakt :)
En die krachtigere bass moet eens goed over nadenken ;)

De kick is inderdaad uit de Rout909 gehaald. Deze doe ik eerst wat EQ-en, een heeeel klein beetje reverb eroverheen en daarna door een compressor halen. Met dit effect. Maar misschien dat ik die nog wat helderder kan laten klinken ofzo :)
Bedankt in ieder geval :)

Origineel geplaatst door Music4ever
hoe heb je dit gemaakt?

Middels Buzz, een soort underground freeware open-source programmaatje. De "echten" vinden het maar niks, omdat de kwaliteit zogenaamd slecht is, maar dat ligt puur aan de gebruiker zelf.
Er zijn hele sites rondom het programma ontstaan waar op te lezen is welke buzz-softsynths je wel en niet moet gebruiken, welke buggy zijn en welke ronduit goed. Deze buzz-softsynths worden er namelijk standaard bijgeleverd (een paar tientallen), constant bijgemaakt en geupdate door verschillende programmeurs (vandaar dat het ook open source is). Dus het wordt steeds beter en het kost niks :)

Verder is het volledig modulair en kun je alles op alles aansluiten. Het is in eerste instantie een beetje instabiel, maar daar zijn tegenwoordig allemaal updates voor te verkrijgen etc.

Als je meer informatie wilt is dat over het algemeen hier te vinden:
http://www.buzzmachines.com
http://www.buzzchurch.com
http://www.noolmusic.com/buzzboard/buzzboard.shtml

Maar goed... Wat vond je van het nummer? :D :D :D

Back