Philips PMC 100 op MP

Hooihuis

Acta est fabula
Het rijst wel de pan uit hoor de laatste tijd, met die prijzen :D Helaas kan ik even geen linkje plaatsen, maar er staat nu op Marktplaats weer een PMC 100 en daar wordt gewoon lachend 200 euro voor gevraagd. Hoezo kansloos.

Het is een leuk apparaatje, voor mijn part nog cult ook, maar je kunt ook overdrijven. Ik geloof dat ik voor de mijne 15 euro betaalde en die was nog helemaal compleet ook.

Maar goed, ben je desperate op zoek naar deze preset FM-synth - sla je slag! Het is natuurlijk wel een stukje Hollandsch Glorie (al zou ik dan eerder kiezen voor een Synton Fenix :) )

Re: Philips PMC 100 op MP

Origineel geplaatst door Hooihuis
Het rijst wel de pan uit hoor de laatste tijd, met die prijzen :D Helaas kan ik even geen linkje plaatsen, maar er staat nu op Marktplaats weer een PMC 100 en daar wordt gewoon lachend 200 euro voor gevraagd. Hoezo kansloos.

Het is een leuk apparaatje, voor mijn part nog cult ook, maar je kunt ook overdrijven. Ik geloof dat ik voor de mijne 15 euro betaalde en die was nog helemaal compleet ook.

Maar goed, ben je desperate op zoek naar deze preset FM-synth - sla je slag! Het is natuurlijk wel een stukje Hollandsch Glorie (al zou ik dan eerder kiezen voor een Synton Fenix :) )

hahaha...Tja Philips...Ik kom uit Eindhoven en alles in en om mij heen is Philips...Mijn Vader, Moeder, Opa werkten er...Philips woning, Philips krant, Philips winkel, Philips toiletbril!!! (geen gein) Philips studie fonds, PSV, ik zag de CD speler ver voor dat ie ooit op de markt kwam, Had een Philips spelcomputer en ghetto blaster. Die PMC 100 was niet hun sterkste ding...hahaha...
Maar kan je je voorstellen dat alles om je heen, een hele stad en omstreken om een electronica fabrikant draait....

Philips, tsja.......als bedrijf toch een beetje nationale trots. Jammer dat ze nooit eens een dikke modulaire synth hebben gemaakt; op de een of andere manier zie ik die combi wel zitten eigenlijk :) Een soort Synthi 100 uit Eindhoven zeg maar.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Philips, tsja.......als bedrijf toch een beetje nationale trots. Jammer dat ze nooit eens een dikke modulaire synth hebben gemaakt; op de een of andere manier zie ik die combi wel zitten eigenlijk :) Een soort Synthi 100 uit Eindhoven zeg maar.

ja idd jammer....ik heb wel eens bij de Philips dump een 19inch phillips synthesizer laten liggen...oen die ik ben

hier een wat redelijker geprijsde pmc 100:

Ze zijn wel veel goedkoper via gewone veilingen te krijgen, vaak wordt er niet eens op geboden.

De mijne heb ik bij een duitse ebayveiling gewonnen, een nieuwe nog in de doos voor 2,50 plus een tientje verzendkosten.

Is dit hem? (nu te koop op ebay, obj.nmr. 1400 3548 3915 )

AUDIO OSCILLATOR /FUNCTION GENERATOR/PROGRAMMABLE SYNTHESIZER

PHILIPS PM5191

0.1 MilliHertz to 2MHz

COVERS VERY LOW FREQUENCIES (0.0001 HERTZ)

SINE, SAWTOOTH, SQUAREWAVE, TTL, TRIANGLE WAVE OUTPUT.

MODULATION (INTERNAL AND EXTERNAL SOURCES)

OUTPUT IN dBM AND Vrms WITH SELECTABLE DC OFFSET

EXTERNAL CLOCK INPUT AND IEEE/IEC BUS CONTROL FOR ATE

ALL IN GOOD WORKING ORDER

Attachments

• 000philips.jpg
    000philips.jpg
    16,7 KB · Bekeken: 73
Origineel geplaatst door deins
Is dit hem? (nu te koop op ebay, obj.nmr. 1400 3548 3915 )

AUDIO OSCILLATOR /FUNCTION GENERATOR/PROGRAMMABLE SYNTHESIZER

PHILIPS PM5191

0.1 MilliHertz to 2MHz

COVERS VERY LOW FREQUENCIES (0.0001 HERTZ)

SINE, SAWTOOTH, SQUAREWAVE, TTL, TRIANGLE WAVE OUTPUT.

MODULATION (INTERNAL AND EXTERNAL SOURCES)

OUTPUT IN dBM AND Vrms WITH SELECTABLE DC OFFSET

EXTERNAL CLOCK INPUT AND IEEE/IEC BUS CONTROL FOR ATE

ALL IN GOOD WORKING ORDER

Ja zoiets was het....ik ben later tot de conclusie gekomen dat het een laboratorium unit is die muzikaal niet zo handig is maar destijds dacht ik damn leuk ding...

Er is ook nog de Philips FM-synthmodule voor in de msx............

Attachments

• 00000000024379.jpg
    00000000024379.jpg
    133,1 KB · Bekeken: 78
Origineel geplaatst door deins
Er is ook nog de Philips FM-synthmodule voor in de msx............

Die heb ik ooit gehad, en da's een leuk ding !
Er zat o.a. een hele simpele samplefunctie op, midi i/o/t, microfoon in (wel met 'n tulpaansluitinkje.... :erm: ) en stereo uit. Ook zat er een hele gore galm en een pitchshifter in.

tijdens een verhuizing is het ding helaas voor mij verloren gegaan. de originele documentatie en het cassettebandje met extra samples heb ik nog wel.

Origineel geplaatst door gemmetje
Die heb ik ooit gehad, en da's een leuk ding !
Er zat o.a. een hele simpele samplefunctie op, midi i/o/t, microfoon in (wel met 'n tulpaansluitinkje.... :erm: ) en stereo uit. Ook zat er een hele gore galm en een pitchshifter in.

tijdens een verhuizing is het ding helaas voor mij verloren gegaan. de originele documentatie en het cassettebandje met extra samples heb ik nog wel.

Effe off topic maar de reclame die Philips vroeger maakte is echt dope om te zien. Net als die foto op die MSX module...vet hoor...totaal jaren 80. Die MSX module is nog maar het topje..er is echt heel veel mooie artwork gemaakt...

Back