samples!!

Tja, de (geluids) kwaliteit van hetgene dat ik post is idd wat wisselvallig, maar valt meestal nogal mee denk ik.
Het is een beetje als diggin the crates, maar dan diggin the internet, links zijn van her en der.
En zoals je soms een goed vinyl-exemplaar om van te sampelen hebt, vind je soms alleen maar een 3e handse compilatie om het mee te doen.

De bedoeling is om geïnspireerd te raken en er zelf mee aan de slag te gaan.

Is dit al eens genoemd? The Freesound Project

http://freesound.iua.upf.edu/index.php

Mensen van overal en nergens die coole en bizarre opnames uploaden. Niet perse geschikt voor uitbreiden van je sample-library, maar wel geinig om doorheen te luisteren en net dat ene maffe geluidje op te pikken voor een hookje in een song of track.

Er zit slechte en hele goede kwaliteit bij. Ik gebruik het o.a. voor sound design.

Ik ga zelf ook nog wat "vakantieopnames" toevoegen. Iets terugdoen dus.

Alle sounds vallen onder de creative commons licentie, dus vrij te gebruiken mits je je aan enkele simpele regels houdt.

Origineel geplaatst door bodo
Voor de volledigeheid, hier een enorme lijst a capella
http://nassau.globat.com/~beatbrokerz.biz/acapella/files/

(had deze al gepost in de Busta Rhymes draad)

[hier hoort een smiley te staan waarbij z'n onderkaak 38 pagina's later de grond raakt]

Dan maar deze: :halleluja

:D Gaaaaaf! Vanilla Ice staat er ook tussen!!

zozo dat is pas een lijst aan acapella's, super !!!!!!!

iemand ook nog een link naar instrumentale tracks?? altijd leuk voor gitaar solo's enzo.

Origineel geplaatst door Zoidsity
[hier hoort een smiley te staan waarbij z'n onderkaak 38 pagina's later de grond raakt]

Dan maar deze: :halleluja

:D Gaaaaaf! Vanilla Ice staat er ook tussen!!

Wat een coole lijst. Vind het al gaaf om te horen hoe de zang opgenomen is. Wat een bizar slechte effecten over de moderne zangpartijen, terwijl dit in de song zelf niet zo opvalt. Valt me echt op. Deze bijvoorbeeld
Rihanna

Iemand die echt kan zingen:
Diana Ross

Dat van Rihanna vind ik een beetje nasaal geneuzel - maar wat interessanter is is natuurlijk de vraag hoeveel pitch- en tempo-correctie er over die stem is gegaan (en het gebrek daar aan bij Diana Ross) :)

De acapellla link werkt al een paar dagen niet meer, jammer genoeg heb ik maar 2 of 3 dingetjes gedownload. Komt het nog weer terug ?

:D Ben ik ff blij dat ik de meeste die ik nuttig vond, gelijk heb 'geleend'.

:D

'k Zou niet weten hoe.. :engel:

Yess!! :dubbel:

Back