Gratis Workshop Produceren, opnemen, componeren en mixen

prometheus

Nieuwkomer
Ik geef WORKSHOPS aan mensen die moeite hebben met het produceren, opnemen, componeren en mixen van hun muziek.

Ter gelegenheid van het overnemen van een bekende muziek- en geluidsstudio geef ik een aantal GRATIS workshops.

De wereld van de akkoorden, melodie- en baslijnen, EQ's, compressors, opbouw in arrangement, galmen, recorders, sequencers en mics is namelijk zeker niet eenvoudig.

Gelukkig kan hier verandering in komen.

In 1,5 uur tijd kunt u bij mij in de studio (waar o.a. Alphonso Johnson & Dave Stewart gebruik van hebben gemaakt) al uw vragen voorleggen. De trucs, de geheimen van het vak; alles zal de revue passeren.

Al meer dan 15 jaar ben ik producer, componist, arrangeur en beat-programmer, dus op elk vlak kan ik je helpen.
Mail naar rene@mediasaloon.nl of bel naar 06-17564919 en geef je op voor deze workshop!

De (overigens prachtige!) studio van René staat in Zeewolde.
Leuk dat je op dit forum bent René!

Maarten (ik speelde toetsen bij de open dag toen :))

Gratis Workshop

Gratis Workshop

Ik geef WORKSHOPS aan mensen die moeite hebben met het inrichten en aansluiten van hun studio.

De wereld van de computer, sequencers, plugins, hardware, kabels, pre-amps, mics, enz. is namelijk zeker niet eenvoudig.

Gelukkig kan hier verandering in komen.

In 1,5 uur tijd kunt u bij mij in de studio (waar o.a. Alphonso Johnson & Dave Stewart gebruik van hebben gemaakt) al uw vragen voorleggen. De trucs, de geheimen van het vak; alles zal de revue passeren.

Al meer dan 15 jaar ben ik producer, componist, arrangeur en beat-programmer, dus op elk vlak kan ik je helpen.

Mail naar rene@mediasaloon.nl of bel naar 06-17564919 en geef je op voor deze workshop!

Alleen voor mensen met problemen? :)

Hoe dan ook, gaaf initiatief! Mijn mail gaat nu getypt worden!

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Juist!

Sorry prometheus toen ik dit bericht eerst zag bestond het slechts uit een paar karaktertjes.. dus ik had zoiets van... hmm... juist...

Maar goed, ben benieuwd, wat voor gear staat er in die studio?

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Maar goed, ben benieuwd, wat voor gear staat er in die studio?

Hoezo? moet je weten welk formaat busje je mee moet nemen? :)

Goed initiatief!

Origineel geplaatst door koekebakker
Hoezo? moet je weten welk formaat busje je mee moet nemen? :)

Hahaha ik moet happen... NEE tuurlijk niet! Kom nu al handen te kort. (buiten het feit om dat ik niet zo crimineel ben;)) Ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig als je zo'n cursus doet of het vooral PC is wat je krijgt voorgeschoteld.

Heb overigens op de site gezien (link werkt niet lekker trouwens) dat er een Virus aanwezig is...

Duidelijkere gebruikersnaam (Mediasaloon ipv prometheus)

Duidelijkere gebruikersnaam (Mediasaloon ipv prometheus)

Bij deze wil ik aangeven dat ik een nieuwe gebruikersnaam heb, aangezien al meerdere mensen klaagden dat ze me niet konden vinden. Bij deze. Duidelijker kan niet ;-)

!!!

!!!

goed initiatief voor al de ,..wat minder bedeelden ,...[zonder spullen stuuds]
en mensen die de voor en achterkant van een midi cable nog niet kunnen onder scheiden ,...
yoke nee eg
ik heb alles de "hard" way moeten leren en wilde altyd naar t cem ,... omdat ik d8 thats IT,

nou toen ik daar keertje was op een open dag werd me ingefluisterd dat t waarschijnlijk niet eg iets is voor me ,...
omdat ik 3/4 al wist qa techniek,...rec. & marketing wat minder dan

kneem aan dat je dagje uit met geluid ,..wat meer de basis princiepes behandeld ,..misschien kunje wat onderwerpen beschgrijven
tis nogal niet een verschil een analoge studio werken
of met een pro tools set met de nieuwste plug ins

[4 me its clear]
sc6
evt zeewolde is nie soo verrrr....

en surf en vindt watister zoal te doen en betasten op de dag uit;
Een greep uit onze geluidsapparatuur: D&R 8000 48-sporen analoge mengtafel met hoogwaardige pre-amps { !!! }
en Penny & Giles faders, Apple Macintosh G5, MOTU 24 i/o harddisk-recordingsysteem (24 bit/96 kHz), Logic Pro 7.1 met vele plug-ins (waaronder Waves Diamond 5, Antares Autotuner 4, Stylus RMX), Studer A80 24-sporen taperecorder (bekend van o.a. Toto, Metallica en Queen), Lexicon 224x, Neumann U87 mics, AKG SolidTube mic, Access Virus C, enz. enz.

opgenomen artiesten
Willeke Alberti, Ron Brandsteder, Dries Roelvink, Deff Rhymz, Alex (Bossie rode rozen, no.1 Hit), Mai Tai, Telekids, Patty Brard,
jullie moeten welietsje selectiefer worden ,..
[ook 1yoke] as ze maar nr1 hits hebben

mij lijkt het wel aardig interresant, kan nooit mis zijn. heb in elk geval een zelf uitnodigingetje gestuurd

cool, al lijkt 1,5 uur met wat kort voor een workshop met een dergelijk breed uitgangspunt... ?

ik ben zondag langs geweest voor een workshop en :halleluja . echt rene weet waar hij het over heeft en heeft me flink geholpen met hoe en wat ik moet gaan veranderen.

ik ben nu van plan om een cursus bij hem te gaan volgen specifiek over de dingen waar het bij mij nog aan schort. dus echt op de persoon en niet zo'n cursus waarbij je een hoop dingen krijgt die je allang weet maar bij de cursus horen.

die 1.5uur was dus een goeie tijdsbesteding voor hem en mij om te zien wat ik wel en niet wist.

aah nu snap ik de gratis workshops pas :D

nee zonder dollen. te gek voor je :)

Back