pussycat dolls/zang/effecten

Origineel geplaatst door brmzz
Ik heb een keer een verhaal gehoord dat sound engineers de live microfoons van artiesten zoals britney gewoon opnemen om naderhand eens goed met elkaar te kunnen lachen dat ze zo vals zingen.

Dat vinnik nou humor...

Zo'n stukje heb ik een keer gehoord van Enrique Iglesias (brrr....), dat was inderdaad beyond te erg......:D

Beetje OT

Elthon John heeft ooit eens lekker uitgehaald naar Madonna.

Ze kreeg toen iets van een best live vocal award..............echt een lachertje dus.

Sir Elthon zei toen op Live TV iets in de trant van:
"Best live vocal artist, fuck that............best lipsync artist"

Respect voor Elthon dus.

Ik ga vaak naar concerten, maar nooit naar van die vlut gasten die een beetje staan te acteren.
Ik snap ook niet dat zo'n arena ofzo volkomt met mensen die 60 euro betalen om genaaid te worden.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Beetje OT

Elthon John heeft ooit eens lekker uitgehaald naar Madonna.

Ze kreeg toen iets van een best live vocal award..............echt een lachertje dus.

Sir Elthon zei toen op Live TV iets in de trant van:
"Best live vocal artist, fuck that............best lipsync artist"

Respect voor Elthon dus.

Ik ga vaak naar concerten, maar nooit naar van die vlut gasten die een beetje staan te acteren.
Ik snap ook niet dat zo'n arena ofzo volkomt met mensen die 60 euro betalen om genaaid te worden.

Ik heb gisteren iets gezien, damn wat super goed.
Bij de wereld draait door, een klein manneke genaamd Roel van Velzen.
Nog zelden zoiets goeds live gezien.

1 manneke 1 piano, en het pakt je bij je strot.
Het is wel erg poppy, maar respect.

Hier kun je de uitzending terug zien:
klik

Origineel geplaatst door wasp
programma's als autotune of melodyne worden echt niet als corrigerende middelen gebruikt. bij dit soort artiesten.

In ieder geval worden ze wel flink door ze ingezet hoor... Zat er net toevallig naar te luisteren (m'n vriendin vindt het leuk ;) sjah)... Hoor ik 'Stick with You' en mijn god wat hoor je de autotune vibrato zeg! Onmiskenbaar. Heb er zelf ook mee gewerkt en herken het effect ervan...

Maarja, wat maakt het de rest van de wereld uit :erm:

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Beetje OT

Die mensen worden niet genaaid. Die mensen willen vermaakt worden. Er wordt wellicht niet live gezongen, maar je krijgt wel een megashow te zien. Mensen zijn niet geintresseerd in al die onzin die wij hier belangrijk vinden. Ze willen waar voor hun geld. En dat betekent dat ze liever naar een tape-act kijken met een supershow.

Overigens,
Hoe goed een vocalist ook is, bij zo'n ren, spring en dans concert is het voor NIEMAND te doen om ook nog 100% zuiver en met power te blijven zingen. Dan heeft Elton John makkelijk lullen vanachter z'n pianotje :stupid

gr,
Marc

Origineel geplaatst door mavn
Die mensen worden niet genaaid. Die mensen willen vermaakt worden. Er wordt wellicht niet live gezongen, maar je krijgt wel een megashow te zien. Mensen zijn niet geintresseerd in al die onzin die wij hier belangrijk vinden. Ze willen waar voor hun geld. En dat betekent dat ze liever naar een tape-act kijken met een supershow.

Overigens,
Hoe goed een vocalist ook is, bij zo'n ren, spring en dans concert is het voor NIEMAND te doen om ook nog 100% zuiver en met power te blijven zingen. Dan heeft Elton John makkelijk lullen vanachter z'n pianotje :stupid

gr,
Marc

Elton heeft gewoon een energiezuinig marketingplan.....

mensen gaan niet voor sound maar voor marketing, en ik word er kotsmisselijk van vandaag de dag.

Origineel geplaatst door plieuw
Elton heeft gewoon een energiezuinig marketingplan.....

mensen gaan niet voor sound maar voor marketing, en ik word er kotsmisselijk van vandaag de dag.

:D

Ik snap alleen niet dat zo veel mensen hier zich zo druk maken om de dingen die ze NIET goed vinden. verspilde energie.....

Wat je overigens ook niet moet vergeten is dat "commercie en marketing" in alle vormen om ons heen beweegt. En dat wij nou veel van muziek af weten en dus (denken te) weten hoe we worden "belazerd" (daar ben ik het persoonlijk niet mee eens), wil natuurlijk niet zeggen dat "wij" zo ontzettend cool zijn en enkel de massa zich laat naaien door de commercie. "Wij" laten ons ook naaien door de commercie op andere gebieden waar "wij" weer geen verstand van hebben. Ongetwijfeld zijn er diverse fora te vinden waarop "wij" onderdeel zijn van de zo verfoeide "domme massa". Wellicht iets om over na te denken..............:geslaagd:

gr,
Marc

als ik naar de pussycat dolls zou gaan zou ik toch echt weinig interesse hebben in hun zang kunst..

dus ze playbacken maar een eind weg :D

wanneer t trouwens wel triest wordt is als er gewoon hele andere zangers/zangeressen achter een bepaalde artiest of groep zit, of dit bij de pussycat dames ook t geval is weet ik niet.. en t boeit me eigenlijk ook niet, dit is gewoon typisch zo'n dames groepje wat gedreven wordt door sex appeal en niet door zang kunst.. over een tijdje kent niemand ze meer

"Wij" laten ons ook naaien door de commercie op andere gebieden waar "wij" weer geen verstand van hebben. Ongetwijfeld zijn er diverse fora te vinden waarop "wij" onderdeel zijn van de zo verfoeide "domme massa".

Inderdaad, mijn tenen krommen ook weleens als weer iemand enthousiast de zoveelste Daliposter laat zien of iets geforceerds met vlinders/dolfijnen wat er op lijkt met de vermelding dat het zo knap geschilderd is en er een betekenis achter zit. :Z :gaap:

Origineel geplaatst door plieuw

maar JIJ gaat niet voor die marketing machine , toch!? , en dat telt .

kocht laatst een kaartje voor 'cracker' bij het postkantoor koste me 10 euro , zei dat vrouwtje achter de ballie :"dit klopt niet hoor , net was er iemand voor je met een kaartje voor 'kristina akkulera' , die moest 100 euro betalen!!." :)
ik heb haar maar uitgelegd dat ik alleen maar kutbandjes leuk vind . :D

'kristina akkulera Lol:D

Als ik voor 40.000 man zou optreden zou ik het liever ook niet Live doen.
Ik denk dat Madonna , Robbie Williams ect daar ook zo over denken.

als ik voor 40.000 man zou optreden zou ik het juist wel live doen, tenminste een beetje spannend.
er wordt "live" muziek aangekondigt dus dan vind ik dat er dan ook daadwerkelijk "live" muziek moet zijn, ook al wordt er slecht gezongen / gespeeld. je gaat her heen voor de band / zanger(es) / muzikant
en als ze slecht performen, jammer dan, maar je krijgt wel 'eerlijke waar', laten we het zo zeggen.

als ik zelf naar een band ga kijken en ze spelen slecht, jamemr dan, maar zo is die band dan gewoon, op dat moment spelen ze gewoon niet goed.

Origineel geplaatst door Negative Plus
'kristina akkulera Lol:D

Als ik voor 40.000 man zou optreden zou ik het liever ook niet Live doen.
Ik denk dat Madonna , Robbie Williams ect daar ook zo over denken.

ey maarre, madonna zingt voor zover ik weet alles live. dat doet ze nog goed ook!

maarre, probeer maar eens vals door een vocoder te zingen...

Origineel geplaatst door trash
Ik heb gisteren iets gezien, damn wat super goed.
Bij de wereld draait door, een klein manneke genaamd Roel van Velzen.
Nog zelden zoiets goeds live gezien.

1 manneke 1 piano, en het pakt je bij je strot.
Het is wel erg poppy, maar respect.

Hier kun je de uitzending terug zien:
klik

Inderdaad, die gast zingt live wel goed zeg.

ghehehe denk niet dat ze dat met een simpele autotune vst recht trekken, zit echt wel een TC Helicon achter ofzow...
Het zijn ook geen topartiesten die jaren meegaan maar gewoon een leuke buck met zich meebrengen toch, commercieel gezien een perfecte zet om veel geld te verdienen, paar lekkere chicks met rechtgetrokken stemmen releasen en als het dan live moet dat verliezen ze het maar wel lekker cash binnengehaald :D

Qua effecten op de zang... soms kun je met een juist ingestelde chorus ook een hoop valsigheid verbloemen.
Een zanglijn dubbelen met een heel subtiel vocoderlijntje is ook goed te doen.

-C-

Origineel geplaatst door bliepbliep
ey maarre, madonna zingt voor zover ik weet alles live. dat doet ze nog goed ook!

Madonna zingt live zo vals als wat man,
dat hoor je toch wel mag ik hopen?

:confused:

Back