aanraders MIDI controllers

trifonius

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben op zoek naar een MIDI controller voor Cubase SL 3 en voor alle VST's en FX die ik daarin gebruik: Stylus RMX, Kjaerhus en Waves. Verder doe ik ook e.e.a. met Reason 3.0..

Ik hoor positieve verhalen over de BCF2000 maar we zijn inmiddels al wat jaartjes verder, heeft iemand nog aanraders? Prijsklasse zo rond 300 euro.

Een stuk duurder maar hoe is de Tascam FW-1082?

Thanks!

Die Tascam FW-1082 is een geluidskaart - controller combinatie, dus niet met een BCF te vergelijken. Tascam heeft wel een controller, de US2400. Die is momenteel ook fijn geprijsd, maar wellicht iets boven je budget nog. Ik heb zelf de BCF direct gekocht toen ie uit kwam en ben er zeker tevreden mee. Voor het geld vind je in elk geval niets beters zou ik zeggen.

dank je voor je reactie.

Is het eenvoudig om Cubase, VST instrumenten en Effecten (Kjaerhus) te controllen met de BCF? Dus overzichtelijk, goed werkend, etc.?

Ik weet dat die Tascam een combi is, maar als die heel prettig is dan spaar ik even door.
Maar uiteindelijk is 700 euro wel veel geld voor een muis-vervanger...

Origineel geplaatst door Flesje
Die Tascam FW-1082 is een geluidskaart - controller combinatie, dus niet met een BCF te vergelijken. Tascam heeft wel een controller, de US2400. Die is momenteel ook fijn geprijsd, maar wellicht iets boven je budget nog. Ik heb zelf de BCF direct gekocht toen ie uit kwam en ben er zeker tevreden mee. Voor het geld vind je in elk geval niets beters zou ik zeggen.

Eens BCR en BCF zijn prima controller for "the Job".

ik heb nu een jaartje de emu X board 25, perfect! er is ook nog een grotere versie te krijgen, alleen door mijn beperking aan ruimte heb ik de kleine genomen. en ze zijn niet duur!

de B controls van behringer zijn ook erg interssant! kheb net het hele topic gelezen en zit er zwaar aan te denken om zowel de bcr als bcf aan te schaffen! alleen heb ik nog wat anders op me verlanglijstje staan... dus maar gaan sparen richting de 2000 aar!:W

maar ik adviseer op basis van eigen ervaring de EMU X Board, en welke je neemt ligt aan jou..

later!

Ik heb een Behringer BCR2000 die zijn werk opzich wel goed doet.

Als je een controler wilt voor het besturen van software synth's zou ik kiezen voor de BCR2000
Als je hem meer wilt gebruiken als aansturing van de faders tbv audiomix zou ik voor BCF2000 gaan.

BCF = Faders (sliders)
BCR = Rotary's (draaiknoppen)

Bij de BCR2000 heb je ook meer controlers (regelaars) dan bij de BCF2000.

In iedergeval is dit een werkende niet dure oplossing.
Ik zou pas gaan kijken naar duurdere controlers als je deze live wilt gebruiken of het aansturen van oudere synthesizers.
Oudere synthesizers worden namenlijk vaak aangestuurd via SYSX (MIDI System Exlusive commands)
Controlers die SYSX (ook complexer om te programmeren) versturen zijn duurder.

Gr, Maurice

dank voor de reacties!
al met al begrijp ik dat de BCF2000 een prima optie is.
zodra ik geld over heb ga ik er een halen.

Back