Cubase audio file met bestandje

Sijron

Ingeburgerd
Beste Cubase Technicus,

Ik heb op mijn drum computer een patroon gemaakt en in cubase opgenomen. Dit patroon heb ik toen in cubase als audio file opgenmen via een mixer. en heb ik de audio file gekopiert en er achter geplakt.

Nu is het zo dat ik na de noot 32 een tik hoor, dus bij de overgang van de gekopierde audiofile. Weet iemand hoe dit kan.

Als ik het met midi op dezelfde manier luister dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

Ik heb er een bestandje bij gedaan dan weet je wat ik bedoel

Alvast reuze bedankt

Greets

Attachments

• test.mp3
    232,6 KB · Bekeken: 130
Re: Cubase audio file met bestandje

Origineel geplaatst door Sijron
Beste Cubase Technicus,

Ik heb op mijn drum computer een patroon gemaakt en in cubase opgenomen. Dit patroon heb ik toen in cubase als audio file opgenmen via een mixer. en heb ik de audio file gekopiert en er achter geplakt.

Nu is het zo dat ik na de noot 32 een tik hoor, dus bij de overgang van de gekopierde audiofile. Weet iemand hoe dit kan.

Als ik het met midi op dezelfde manier luister dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

Ik heb er een bestandje bij gedaan dan weet je wat ik bedoel

Alvast reuze bedankt

Greets

Er zit een gat tussen je twee audio bestanden; van 14,828 sec tot 14,894 sec.

Dus of je eerste file is tekort geknipt, of de tweede file is op de snap geplaatst, maar niet aansluitend op de eerste file.
Gezien de enorme stijle vorm aan het einde van je eerste file, heb je verkeerd geknipt; je hebt NIET bij de nuldoorgang geknipt.

Loer maar eens in een wav-editor.

Attachments

• gat.jpg
    gat.jpg
    15,4 KB · Bekeken: 119
Ik heb eigenlijk niets geknipt

Ik heb het nogmaals geprobeerd maar de cubase audio file kraakt regelmatig, maar als ik de midi file afspeelt dan is deze exact hezelfde zoals deze op mijn drumcomputer wordt afgespeeld zonder gekraak. De audio opname is trouwens dezelfde lengte zoals de midi file.

Met Sonic Foundry sound heb ik geen enkel probleem met opnemen, hoor maa het verschil.

Alvast beadnkt voor de support

Attachments

• test.mp3
    125,8 KB · Bekeken: 143
Zoals MrM al zegt:

Je sample eindigt ergens midden in een golf, waardoor je een click hoort.
Het heeft dus niets met je midi / lengte etc te maken.

Als je het snel en simpel wilt oplossen, kun je een hele super korte fade out (de laatste tiende seconde bijvoorbeeld) op de sample maken (met Sonic foundry, maar ook direct in cubase).

Succes ermee :)

Origineel geplaatst door Sijron
Ik heb het nogmaals geprobeerd maar de cubase audio file kraakt regelmatig, maar als ik de midi file afspeelt dan is deze exact hezelfde zoals deze op mijn drumcomputer wordt afgespeeld zonder gekraak.

Dan is het ook mogelijk dat je latency niet goed staat ingesteld van de geluidskaart in combinatie met Cubase.
Als je deze wat beter instelt, is het probleem zeer waarschijnlijk opgelost.

Heb je de kraakjes inderdaad altijd aan het einde van een file, knip je fout, of moet je hem langer doorlopen en dan visueel knippen aan het einde van de wave, en niet erin.

Nu ik er zo over nadenk:
Je maakt de fout dat de audiofile even lang moet zijn als de MIDIfile.
Een MIDI instrument klinkt na het commando 'note off' normaal uit. Maar tot daar loopt de file ook.
Als je dus de audio afkapt op het moment dat je 'note off' commando komt, breng je de laatste naklanken om zeep. Daarom klikt het. Je kapt de laatste toon af zonder het te weten. Locators ruimer zetten dus, of nog beter de loop op blijven nemen tot waar hij mag eindigen.

Waarom werk je trouwens zo omslachting. Als je een leuk patroon in je drumcomputer gemaakt hebt, waarom neem je de MIDI out van de drumcomputer dan niet op? Dan heb je het direct in MIDI in je sequencer. Dan kun je het MIDI gedeelte repeaten. Ook veel makkelijker te bewerken als dat nog nodig mocht zijn. Met een audiofile doe je niks meer.

Oké,

Ik ben er net achter gekomen dat de timing ook niet helemaal correct is. Het lijkt erop dat met de opname deze begint bij de tweede noot waardoor er een lege stukje ontstaat.

zie foto

Het gele is de audio file, oranje is midi

Attachments

• test.jpg
    test.jpg
    75,1 KB · Bekeken: 114
Back