tb 303 resonance breakdown

microphlexx

Affected user
Zit vandaag een uurtje te spelen met tbtje plots werkt de resonance knop niet meer draai er aan en er gebeurt niets.Even helemaal aan het flippen.Heeeeeeeeeelp

Re: tb 303 resonance breakdown

Origineel geplaatst door spy vs spy
Zit vandaag een uurtje te spelen met tbtje plots werkt de resonance knop niet meer draai er aan en er gebeurt niets.Even helemaal aan het flippen.Heeeeeeeeeelp

Effe een hartaanval gekregen?

http://www.firstpr.com.au/rwi/dfish/303-mods.html

:okdan:

Neen ik kan da jammergenoeg niet uitmeten.Maar heb juist een mailtje gestuuirt naar arkanoid van binairy baseline.Vrijdag die gast leren kennen op een acidfeestje waar rvooh een vette live heeft gedaan.Die zal me wel verder kunnen helpen denk ik.Juist effe die devilfish site aan het chekken staan nog interesante dingen op.Tnx:okdan:

Vrijdag die gast leren kennen op een acidfeestje waar rvooh een vette live heeft gedaan.Die zal me wel verder kunnen helpen denk ik.Juist effe die devilfish site aan het chekken staan nog interesante dingen op.Tnx:okdan:

dank :halleluja

Arkanoid zelf zal je nie kunnen helpen, ma onze vriend d'naab136 wel, heeft resonance pots op voorraad liggen..

via binarybassline.com geraak je ook op de site van d'naab, woont te gent..

HIJ DOET HET WEER MIJN RESONANCE KNOP.Vraag me niet hoe het komt het is toch heel vreemd.Vandaag deet ie et plots weer.Iemand al zoiets meegemaakt?Hij zal waarschijnlijk niet lang meer meegaan.Mar blijkbaar kan die toch vervangen worden.

HIJ DOET HET WEER MIJN RESONANCE KNOP.Vraag me niet hoe het komt het is toch heel vreemd.Vandaag deet ie et plots weer.Iemand al zoiets meegemaakt?Hij zal waarschijnlijk niet lang meer meegaan.Mar blijkbaar kan die toch vervangen worden.

Losse soldering?
Waarschijnelijk moet je de potmeter ff doorsolderen.

ik heb ook wat raars met mn resonance knop .. als ik m helemaal open draai tot ie niet verder meer kan hoor ik heel soms een kraakje rare is dus dat t niet altijd is, en echt alleen maar als ik m zover open draai dat ie niet verder kan, als ik net een milimeter voor t einde stop hoor je m dus ook nooit kraken en verder ook niet in de andere zones van de resonance stand, echt pas als ik m tegen t einde aan draai, en als ik dit trouwens zachtjes doe kraakt ie sowieso nooit :confused:

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
ik heb ook wat raars met mn resonance knop .. als ik m helemaal open draai tot ie niet verder meer kan hoor ik heel soms een kraakje rare is dus dat t niet altijd is, en echt alleen maar als ik m zover open draai dat ie niet verder kan, als ik net een milimeter voor t einde stop hoor je m dus ook nooit kraken en verder ook niet in de andere zones van de resonance stand, echt pas als ik m tegen t einde aan draai, en als ik dit trouwens zachtjes doe kraakt ie sowieso nooit :confused:
Zal van het stof zijn dat hebben oude beesten soms.Moest je er een tydje aan draaien zal het beter worden.Als het dit is tenminste.

Origineel geplaatst door richard2000
Losse soldering?
Waarschijnelijk moet je de potmeter ff doorsolderen.

Heb hem eigenlijk nog nooit opengedaan uit schrik patterns te verliezen maar ik heb ergens gelezen dat je de batterijen kan llaten zitten.Ik ken wel niet veel van electronika kun je het gemakkelijk zien welk soldeerpunt van die knop is???

Heb hem eigenlijk nog nooit opengedaan uit schrik patterns te verliezen maar ik heb ergens gelezen dat je de batterijen kan llaten zitten.Ik ken wel niet veel van electronika kun je het gemakkelijk zien welk soldeerpunt van die knop is???

Als ik aan het klussen ben in mijn 303, dan moeten de batterijen er wel uit, maar das geen probleem, want je sluit em gewoon aan via de adapter. Dus dat zou ik jou ook aanraden.

De reso kop van de tb is juist die met 6 contacten op een rij (dacht ik)het is deze die niet meer te krijgen is bij Roland (ik heb de laatste stiekem opgekocht jaren terug van roland BeNelux)

je kan hem gewoon vervangen door een andere stereo pot van dezelfde waarde,maar dan is hij niet meer van origeneel uiterlijk,je TB

De knopjes (switches op print)van het KB (alsook deze van 606 en 808) kan je zo kopen voor peanuts.

Sommige eikels op ebay verkopen ze als 'rare item',niet doen dus!

Origineel geplaatst door sander
Als ik aan het klussen ben in mijn 303, dan moeten de batterijen er wel uit, maar das geen probleem, want je sluit em gewoon aan via de adapter. Dus dat zou ik jou ook aanraden.

hierbij wel vermelden dat hij aan moet staan als je enkel met adapter werkt,
en echt, OPLETTEN dat je geen metalen dingen laat vallen op de printplaat!
heb zo laatst een zelfbouw projectje naar de knoppen geholpen toen het net af was door een schaar erop te laten vallen toen ik vlug nog wat isolatietape aan het aanbrengen was: resultaat, vonkje ter hoogte van de IC, en kapot (viel wel te fixen _ soit )
ja kan je voorstellen hoeveel je jezelf zou haten indien dit zou voorvallen met je 303.
1 van de gevaren is een kapotte CPU en dan mag je het echt wel vergeten

Origineel geplaatst door HEXAGON

je kan hem gewoon vervangen door een andere stereo pot van dezelfde waarde,maar dan is hij niet meer van origeneel uiterlijk,je TB
zou niet zomaar een goedkope pot in mn 303 steken
er zijn er wel beter te vinden, alsook andere types dat je kan 'ombouwen' met behulp van onderdelen van de oude pot (zie Robin Whittle)

Ah ja transplant...

Het andere lijkt wel ingewikkeld ,toch bedankt voor de tip ;)

Back