k-station een vette synth?

M!KE

Hard gaan
Ik ben misschien van plan een k-station te gaan kopen :)
maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie meningen over de k-station

Heel fijne synth, zeker om mee te beginnen, lekkere Novation sound. Nadeel: geen aftertouch en persoonlijk vind ik het toetsenbord niet lekker spelen. Maar daar zullen anderen weer anders over denken !

oja, nog een vraagje, beejte domme misschien (A) kun je em ook cv zetten? want ik heb een Ms-20 en een Yamaha CS15d....

Nee, hij heeft geen CV out (de monofone SuerBassStation wel). Je zal dan een MIDI naar CV/Gate doosje moeten kopen om met je K-Station de MS20 en CS15D aan te sturen, maar die kosten ook geen drol (andersom van je analoge synyhs naar K-Station (CV to MIDI kun je helemaal vergeten, dan kom je in de exotische dure hoek terecht). Van Doepfer bijvoorbeeld. Of iets duurder van Philip Rees (tweedehands Little MCV) of Kenton (tweedehands Pro-2, kun je ze allebei mee aansturen).

nee ik snap dat ie geen cv gates heeft, maar is t ook niet andersvmogelijk? midi to cv ofzo?

Tuurlijk, met een extra MIDI to CV-kastje

jammer, want ik stuur liever de k-station aan, omdat de andere twee synths 3 octaven hebben en de k-sation maar twee

:) Een leuke, kleine, maar toch redelijk degelijke synth.

Bediening (zoals bij de meeste Novations) is heerlijk makkelijk.

Geluid is 'typisch' Novation. Daar hou je van of niet. Zitten leuke, bruikbare sequence- en bassloopjes in en ookwel redelijke pads. Het klinkt allemaal wat 'gelikt', maar da's zo te verhelpen met enkele knoppen :D

Uiteraard is het geluid niet te vergelijken met analoge bakjes; 't klinkt wat ieler, vind ik. MAAR 't is een leuke, makkelijke aanvulling van je geluidenpallet in de studio.

Aldus mijn mening. :geslaagd:

O ja, persoonlijk zou ik voor een KS-4 of 5 gaan, of beter nog; een Supernova (2), maar da's afwegen (kost wat meer, enzo).

Inderdaad een KS4/5 of KS rack, die is ook nog multitimbraal.Of inderdaad Supernova maar die is weer een stuk duurder.

Ik hou wel van de novation sound: liquiiiiiiiiiiid!

De K-Station heeft een relaxte interface, nauwelijks menu-werk, hetgeen ik zelf heel fijn vond.
Qua klank vind ik hem wel erg dunnetjes klinken, een Access Virus klinkt bijvoorbeeld stukken dikker.

Het was mijn eerste polyfone synth en heb er anderhalf jaar veel plezier van gehad. Denk alleen dat ie naast jouw MS-20 en Yamaha wel erg magertjes afsteekt in geluid.

Goeie bak man,
als je hem vindt rond de 200-225 euro; kopuh !!

Super makkelijk in de bediening, overal is een knopje voor.
Via enkele menu's gaat ie zelfs nog wat dieper.

Behoorlijk compleet; 6 effecten plus vocoder, arpeggiator, (beperkte) fm synthese, 3 oscillatoren, goeie lfo opties, filter emulatie vind ik erg oke (incl. filter overdrive);
Alle knoppen sturen midi cc uit dus zeer goed te gebruiken als controller keyboard.
Een synth met een enorm hoge aaibaarheids- en tweakability factor.

Dat hij niet "vet" zou zijn begrijp ik echt niet.
Check de demo's op de Novation site en see for yourself.
Ik zelf een MS20 en hij blijft prima overeind.
Bovendien heb ik uit mijn MS20 nog maar weinig fm sounds gehaald, en ook geen swooshy polypads.

Ik ken de Supernova niet en hij zal best minder zijn maar 200 euro is echt een heel andere prijs dan 1100 euro voor een Supernova II Keys (voorzover dat een faire prijs zou zijn).

Vanzelfsprekend moet je hem vergelijken met synths met een vergelijkbare prijs; ik zou niet weten welke dat zouden kunnen zijn. Wellicht een an1x als je die goedkoop kan scoren; het enige wat ik daarover kan zeggen is dat het keyboard langer is ;).
Tweedehands Micron en Microkorg zijn -los van hun kwaliteiten- doorgaans duurder.

Ik vind de K-station zeker de moeite waarde. Vet of niet-vet? Ik heb nooit begrepen wat men daarmee in het algemeen mee bedoelt. Anders gewoon direct een Moog Phatty kopen.

Kortom leuke veelzijdige synth. Mooie basklank zit erin.

Je zou misschien s kunnen kijken voor de software versie de V-station je kan volgens mij n demo versie downloaden ervan.
kan je gelijk horen of t wat is of je bent niet into soft synths.

Ik ben totaal niet van de softsynths 8o)

Ik heb deze synth ook een tijdje terug gehad... Ik vind het voor de prijs zeker een leuke bak, je kan er behoorlijk gevarieerde sounds uithalen.. Alleen ging ik me na een tijd toch enigzins storen aan zijn geluid.. Ik vond hem persoonlijk nogal 'plastic' klinken.., vandaar dat ik hem de deur uit gedaan heb...
Neemt niet weg dat het voor dat geld echt wel een toffe bak is!

Back