Origineel geplaatst door Flesje
Op de achterkant per monitor 1 knop. Ja dat is idd heel handig..![]()
? ik ken ze alleen maar met een knop voor links en rechts vooraan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Flesje
Op de achterkant per monitor 1 knop. Ja dat is idd heel handig..![]()
Origineel geplaatst door Origin X
Ik wil graag actieve monitors gaan gebruiken in een DAW setup.
Nu is het verre van ideaal om het volume van die speakers te regelen in je computer (niet handig en resolutie vermindering).
Algemene oplossingen hiervoor kunnen zijn: Mackie Big Knob en Samson C-control.
Ik heb zelf liever een goedkopere oplossing, waardoor je vanzelf uitkomt bij een analoog mixertje.
Nu droeg iemand in een soortgelijk onderwerp als dit, de Tapco Mix serie aan.
Dit zijn erg goedkope mixertjes, te krijgen in elke wensbare grootte.
Geen probleem zou je denken, nemen die hap. Ja oke, maar ik wil er echt zeker van zijn dat de mixer het geluid dattie naar de monitoren stuurt niet kleurt. Volgens de berichtgever over de Tapco, doettie dat niet.
Ik zit te denken aan deze versie:
Tapco Mix60
![]()
(Slechts 58 euro bij playback europe)
Hiermee zou ik aan mijn primaire wensen kunnen voldoen namelijk:
- Monitor volume regelen
- Mogelijkheid tot het gebruik van een 2de geluidsoutput (voor een 2de monitor set)
- Makkelijk aan te sluiten van een eventuele externe bron zoals een mic.

Origineel geplaatst door LastResort
Ik heb deze ook gekocht, twee nadeeltjes:
- moet monitoren uit doen als ik alleen naar koptelefoon luister, geen aparte volumeregelaar voor koptelefoon
- geen aan en uit knop, dus voeding moet uit het contact als je wil dat ie kompleet uit staat.
voor de rest kleurt ie inderdaad niet, en past ie qua kleur geel goed bij krk![]()

Origineel geplaatst door MusiQmaN
je kan een schakelaartje in de voedingskabel maken. Btje handig zijn, lukt t wel.
en eventueel zou je de auxsend busjes als headphones out kunnen gebruiken. btje omslachtig, maar dan heb je wel wat![]()
thnxOrigineel geplaatst door pt.
Hoezo hang je niet de monitors aan de main out? Dan kun je onafhankelijk het niveau van je KRK's en je koptelefoon regelen toch? (Misschien mis ik iets...)
Patrick.

Origineel geplaatst door pt.
Huh? Lijkt me niet goed; hoe sluit je de boel aan? Als je bijvoorbeeld een synth op ingang 5/6 aansluit en de level knop openschroeft zou ik verwachten dat er dan uit de Main outputs ook een signaal komt (mits je de Main ook opendraait).
Tenzij Tapco mixers radicaal anders werken dan alles waar ik ooit mee gewerkt heb lijkt me dat dit moet werken toch?
Als je op de Tape ingang iets aansluit moet je waarschijnlijk wel de drukschakelaars goed zetten zodat het naar Main en CTRL gaat.
Staat er anders in de manual geen voorbeeld van een aansluitschema?

Origineel geplaatst door pfoffer
ik gebruik ook al tijdje compact4!
Fijn ding, kleurt idd niet..
En goeie mic aansluiting.. Heb zelf ook veel gelezen over dit onderwerp en veel mensen kiezen voor de compact..voor 119 euro is dit een goed ding!
suc6