Akaidisk, is er een vervanger voor ?

ruudvee

Ouwe rot
Ik probeer met Akaidisk wavjes naar flop te schrijven, maar ik krijg na het formatteren steeds een Format error er gratis en voor niets bij.:P
Is er een oplossing voor, of is er een ander programma die wel S3000XL sampledisks kan maken ?

je kunt ze met de verkenner naar een diskette schrijven...de S3k leest dat gewoon...

Als je ze dan met de s3k opslaat houd je .snd bestanden over.

Origineel geplaatst door Cecil
je kunt ze met de verkenner naar een diskette schrijven...de S3k leest dat gewoon...

Nou, dat is wel heel erg simpel.
Bedankt voor de tip, vanavond ff testen thuis.:biertje:

Origineel geplaatst door Kraan
Hey Cecil!

Mis je de S3000 al?

:biertje:

hoi!

eeeh...niet echt...hoewel...de bietjes klonken wel lekker oldschool...
Doet ie het nog dan ???
ik heb een yamaha a4000 aangeschaft, is ook fijn! :biertje:

Origineel geplaatst door Cecil

Heb het getest, maar windows floppy's wordt niet herkent door de Akai.
Andersom ook niet.

Help....:stupid

Heb het getest, maar windows floppy's wordt niet herkent door de Akai.
Andersom ook niet.

Dat dacht ik ook al. De XL-serie kan alleen midi-files lezen van een dos floppy zover ik weet. @Cecil: weet je het zeker? Je hebt het over .snd bestanden. Da's MPC en niet XL-serie.

Ik heb destijds op mijn S2000 (en da's een uitgeklede 3000XL) altijd alles via scsi moeten doen juist omdat die floppy's niet compatible waren. Ik kon alleen images lezen en schrijven via speciale software (Teledisk enzo).

Origineel geplaatst door etaoin
@Cecil: weet je het zeker? Je hebt het over .snd bestanden. Da's MPC en niet XL-serie.

oeps...dan heb ik me vergist. (...) Na even goed graven. Inderdaad, de MPC leest wavs van HD diskettes. Excuus Ruudvee...

Heb toch nog een Windows 98 pc in huis gevonden.
Nu werkt het formatteren in Akai-formaat wel 100%.
Helaas als ik b.v. ding.wav van Windows zelf er naar toe wil kopieren krijg ik een error zonder duidelijke foutmelding. (write error)

Schiet mij maar lek.:frons:

Origineel geplaatst door ruudvee

Helaas als ik b.v. ding.wav van Windows zelf er naar toe wil kopieren krijg ik een error zonder duidelijke foutmelding. (write error)

Heeft dit misschien met de sample en bit rate van de Windows .wav files te maken? Probeer eens een .wav bestand van 44.1 kHz/16 bit.

'k Heb hetzelfde probleem met Akaidisk/Adisk voor mijn S1000.

OmniFlop werkt perfect... maar kent het Akai filesysteem niet. Je kan m.a.w. enkel volledige disk-images laden/bewaren, maar geen individuele programs of samples (wavs). Leuk als backup methode maar ook niet meer dan dat.
Het brein achter OmniFlop wil zich trouwens niet bezig houden met elk individueel filesystem en gelijk heeft-ie.

Nou ben ik net voor mezelf een klein WinXP programaatje aan het maken om via OmniFlop wel individuele bestanden te kunnen lezen en schrijven. Ben benieuwd of ik daarin slaag maar 'k ben er nogal gerust in. Het is me voor Emax disks ook gelukt.
Als dat ding klaar is wil ik hier wel even een schop geven hoor...
...tenzij iemand al van een kant-en-klaar alternatief weet.

ben wel benieuwd naar die emax versie van u!
heb net ook omniflop gedownload en zocht naar een manier om emax floppen te formatteren. kan je me op weg helpen?

Re: Akaidisk, is er een vervanger voor ?

Origineel geplaatst door ruudvee
Ik probeer met Akaidisk wavjes naar flop te schrijven, maar ik krijg na het formatteren steeds een Format error er gratis en voor niets bij.:P
Is er een oplossing voor, of is er een ander programma die wel S3000XL sampledisks kan maken ?

Wat denk je van een SCSI kaart + kabel tussen je PC en je S3000xl?
Op die manier kun je gewoon op je computer de samples editten etc en ze dan via bijvoorbeeld wavelab naar je sampler sturen. Als ze in de sampler zitten save je ze gewoon op de akai flop in je sampler.

Andersom wil ook prima, je haalt via SCSI de sample naar je pc en bewerkt hem, daarna terugsturen (hoe dat zit met bestandsnamen en eventuele problemen ben ik vergeten).

Lijkt me een goed alternatief voor 'Floppy-Hell' ;)

-C-

Eerst de OmniFlop driver installeren, voor gebruik met EMXP moet je OmniFlop versie v2.01j nemen, niet de standaard aangeboden v2.01i. Bij gebruik van EMXP kan je ook opteren voor de bij EMXP meegeleverde floppy driver, maar dat raad ik niet echt aan (hoewel ik hem zelf geschreven heb :) )

Daarna zijn er twee mogelijkheden:
1/ Formatteren met OmniFlop toepassing zelf.

Kies "format disk", selecteer je drive (bvb "A"), en kies vervolgens het formaat "80/2/10*512 Emu Emax" (NIET de 5*1024 versie).
Indien het de eerste keer is dat je dit Emax formaat in OmniFlop gebruikt zal je na deze stap waarschijnlijk moeten registreren - dat kan echter online realtime. Een paar seconden later krijg je een gratis key in je e-mail box.

Als je werkt met versie v2.01i bestaat de kans dat de geformatteerde disk niet compatibel is met de diskdrive in je Emax. Dat is een gekend calibratie-probleem. Vandaar de versie v2.01j.

2/ Formatteren met EMXP.

Als je de OmniFlop driver gebruikt zal je eerst een gratis licentie moeten aanvragen voor het gebruik van de combinatie EMXP - OmniFlop. Gebruik daarvoor de "license" optie in OmniFLop. Meer details in de EMXP handleiding. Daarna:
Kies "Manage Emax Floppy Disk", selecter je drive (bvb. "A") en kies vervolgens "Format Emax Floppy disk". Simpel.

Tot slot: als je ook van plan bent om onder Windows XP Emax EMX bestanden te bewaren/laden op floppy disk, dan zal je EMXP nodig hebben. OmniFlop kan dat niet.

Origineel geplaatst door dekris
Eerst de OmniFlop driver installeren, voor gebruik met EMXP moet je OmniFlop versie v2.01j nemen, niet de standaard aangeboden v2.01i. Bij gebruik van EMXP kan je ook opteren voor de bij EMXP meegeleverde floppy driver, maar dat raad ik niet echt aan (hoewel ik hem zelf geschreven heb :) )

Daarna zijn er twee mogelijkheden:
1/ Formatteren met OmniFlop toepassing zelf.

Kies "format disk", selecteer je drive (bvb "A"), en kies vervolgens het formaat "80/2/10*512 Emu Emax" (NIET de 5*1024 versie).
Indien het de eerste keer is dat je dit Emax formaat in OmniFlop gebruikt zal je na deze stap waarschijnlijk moeten registreren - dat kan echter online realtime. Een paar seconden later krijg je een gratis key in je e-mail box.

Als je werkt met versie v2.01i bestaat de kans dat de geformatteerde disk niet compatibel is met de diskdrive in je Emax. Dat is een gekend calibratie-probleem. Vandaar de versie v2.01j.

2/ Formatteren met EMXP.

Als je de OmniFlop driver gebruikt zal je eerst een gratis licentie moeten aanvragen voor het gebruik van de combinatie EMXP - OmniFlop. Gebruik daarvoor de "license" optie in OmniFLop. Meer details in de EMXP handleiding. Daarna:
Kies "Manage Emax Floppy Disk", selecter je drive (bvb. "A") en kies vervolgens "Format Emax Floppy disk". Simpel.

Tot slot: als je ook van plan bent om onder Windows XP Emax EMX bestanden te bewaren/laden op floppy disk, dan zal je EMXP nodig hebben. OmniFlop kan dat niet.

formatteren lukt prima! thanx!
nu ben ik op zoek naar disk images. wil gewoon strings en wat ander spul. heb jij niet wat images die je kan sturen?

Origineel geplaatst door ch9527
nu ben ik op zoek naar disk images. wil gewoon strings en wat ander spul. heb jij niet wat images die je kan sturen?

Ondersteunt die sampler niet toevallig MIDI Sample Dump (SDS)?
Dan kan je op een vrij eenvoudige manier vanuit sommige editors samples sturen naar het apparaat. Gaat niet enorm snel, maar het zijn ook geen reusachtige bestanden.
Vervolgens kan je die dan opslaan op je eigen disks.
Zo doe ik het ook met m'n Sequential Prophet 2002, werkt prima! :)

Back