van een mini mono naar mini stereo mixer

dat is een passieve mixer, ik heb geen zin in 6db signaalverlies

toon en vu dinges maken niet uit, ik wil puur functioneel 2 inputs L+R naar 1 output L+R via het opamp chipje dat ik in huis heb, te weten: NJM4558L

een passieve mixer is met een opampschakeling actief te maken. Die zou je dan gewoon aan de uitgang als somsversterker moeten gebruiken. ook de versterkingsfactor is te regelen.

ik heb een dual opamp chipje.

het ding heeft 8 pootjes, te weten:
V -
V +
in A +
in A -
in B +
in B -
out A
out B

moet ik het voltage gedeelte en het audio gedeelte nog scheiden?

Origineel geplaatst door Roel
ik heb een dual opamp chipje.

het ding heeft 8 pootjes, te weten:
V -
V +
in A +
in A -
in B +
in B -
out A
out B

moet ik het voltage gedeelte en het audio gedeelte nog scheiden?

wat bedoel je met scheiden?

of ik zonder meer de - van mijn voeding kan aansluiten op de aarde van mijn audio, of dat daar een condensator + weerstand tussen moet?

even gekeken naar de hoeveelheid werk ga ik er toch een passief mixertje van maken

heb alleen pots van 50k liggen, die zaten er in. is dit een probleem t.o.v. de weerstanden van 10k die in bijna elk schema worden gebruikt?

moet ik dan de achterliggende weerstanden nog gebruiken om kortsluiting te voorkomen?

concreet zal het mixertje het signaal van mijn dvdspeler en dat van mijn pc moeten samenvoegen.

Met 50k krijg je wel een heel ander regelbereik als met de 10k potmeters. Is het dan niet slimmer gewoon 2 nieuwe potmeters te halen? zo duur zijn die dingen ook weer niet.
En de 10k weerstanden kun je niet zomaar weglaten. Anders komen de signalen bij een lage weerstandswaarde (de potmeter in de laagste stand) direct aan elkaar te hangen.

succes ermee 8o)

koop dan gewoon 10k pots. Die zitten niet voor niks in de meeste schema's :D

Back