Logic zonder vsti??

20hz

..to the beat of the drum
Ik was even opzoek naar wat forums over logic 5 en kom dit toevallig te lezen
over logic 5.4 voor de mac:

''OK so we lost the VST plugins - but to be quite honest with the 50+ native plugins
you can be extremely creative anyway -''

De trend die volgt op pc ?
Ik hoop absoluut van niet!

Wat is mac toch allemaal aan het doen?

lees hier de vsti-post

Jamaar ze dumpen het plug-in gebeuren niet, als dat is wat je bedoelt. Het is superirritant dat idd vst niet meer ondersteund wordt, maar die standaard schijnt nou eenmaal niet te werken op OS X zodat ze met een eigen plugin standaard moeten komen (slim van mac, inderdaad).

Maaaaar volgens Emagic kunnen de software-companies de plugins in een dagje herschrijven naar het nieuwe formaat (VSTi included).

Enneh, dat die laten-we-vst-lozen trend in Logic op de pc volgt lijkt me redelijk sterk... :(

Origineel geplaatst door Haarbol
Het is superirritant dat idd vst niet meer ondersteund wordt, maar die standaard schijnt nou eenmaal niet te werken op OS X zodat ze met een eigen plugin standaard moeten komen (slim van mac, inderdaad).

En hoe doet Steinberg dat dan? 8)

Origineel geplaatst door Svart Rose
Logic gaat sowieso niet meer verder voor de PC.

Dat bedoelde ik met 'redelijk sterk' :)

Het is inderdaad wel raar dat Steinberg niks heeft gezegd dat VST niet op de Mac OS X zou kunnen draaien... hm...

:smeris: dat gaan we onderzoeken :smeris:

Steinberg gaat ook open audio plugins bouwen. Dat lijkt me simpel zat. Al was het maar om Emagic te sarren. En de standaard FX van SX zijn nou ook weer niet zo bijzonder hoor. Vind die van Logic veel en veel beter. (de standaard pluggo's dus)
En d'r zal vast wel een wrapper extensie voor de Mac voor OSX komen.

Maar het is wel extreem l*llig voor de hobbyisten en kleinere bedrijfjes die net hun VST pluggo klaar hebben en nu weer moeten porten naar open audio.

Mwah, er zijn helemala nog niet zo heel veel plug-ins beschikbaar voor OS X, en het schijnt idd heel makkelijk te zij om een Os 9 vst te porten naar Audio-units (de OS X standaard) ze hebben daar van apple een of andere speciale kit voor geloof ik.

Het zal er wel op neer komen dat alle plugins voor de mac in zowel vst als audio-unit verschijnen. Dit heb je bij pc's toch ook wel ene beetje met vst en direct-kots???

Hopen dat de bedrijven die vsti's schrijven dan ook hun plugins omzetten voor
het Logic formaat.

Is één standaard nou zo moeilijk?
Waardoor alle muzikanten gewoon lekker hun plugins(vsti's) kunnen gebruiken
zonder teveel gezeur.

Commercie.....mag het een onsje minder zijn...*zucht*

Ze durven wel daar bij Apple.. VST is toch echt al een redelijk gevestigde standaard geworden. Maar als ik het goed begrijp is Audio-Units een open standaard.. en vanaf de grond af aan opgebouwd voor maximale performance en haarscherpe timing. Wat dat betreft kan het ook een enorme vooruitgang betekenen..

Het is allemaal wel leuk en aardig, maar die audio units missen toch een aantal dingen die VSTi's wel hebben. Met name parameter automation en virtual midi connecties. Als ik tenminste het verslag van een Mac fanaat mag geloven.

Dwz niet aan knoppen van je synth draaien om je softsynth te besturen. Daar sta je dan met je audio units.

Back