vette vintage shop :)

FiveG

FiveG

FiveG zijn geen echte aftzetters, alle is in orde en heb er zelf een SH 101gekocht voor een zeer redelijke prijs.
LEt wel, wat er op hun site staat is niet allemaal in de winkel.
Zo had ik zin om een TB 303 te kopen maar die waren allemaal gereserveerd (er stonden er 3)
Het is een erg leuke shop om in rond te hangen ;-)

Ja, dat had ik ook. Voor een 808 al een wachtrij van 14 man en dan stonden er nog een stuk of vier in de winkel. Erg aardig en behulpzaam ook allemaal, maar heel japans. Camping-engels is een understatement. Wel erg tof om het hoge technogehalte te merken in een instrumentenshop, das zeldzaam. Ik bracht Terence Dixon ter sprake en ze begonnen bijna te klappen. Geen oplichters, eerder overperfectionistische gearfreaks. Een hoop is ook niet te koop maar is bedoelt als soort van museumstuk voor in de winkel.

En qua prijzen valt het mee, maar ze weten uiteraard wel wat ze verkopen dus verwacht geen 303 op zolder voor een tientje. Lijkt me ook logisch eigenlijk :)

Ja, het scheelt wel, maar het lastige is meestal het weer meeslepen naar huis. Ik had een JD990 in mn handen voor 180eu(met vintage board) en een MKS80 voor een kleine 800 euro inclusief PG800(die stonden trouwens overal massala te koop gek genoeg, in tegenstelling tot de PG300 die ik nu nog steeds zoek...))

De MKS80 mocht ik uiteindelijk niet meenemen omdat hij nog geserviced moest worden en de JD vond ik teveel gedoe voor een bak die ik nog wel hier vind voor een klein beetje meer...

Heb maar een paar voicekaartjes gekocht voor mn RY30 :(

Maar heeft het zin om er iets te kopen?

Het hangt er gewoon van af wat je zoekt en wat je wilt betalen.
Maar over het algemeen is een bezoekje al meer dan de moeite waard.
EN om de winkel buiten te stappen zonder iets te kopen is gewoon een wat vreemd gevoel na zo'n lange vliegreis....

Harajuku is sowieso goud(vooral in die hoek). De andere winkeltjes door het pand zijn ook bijzonder komisch :)

Gewoon binnenstappen en neem ruim de tijd. Het meeste kan aan en mag je rustig een beetje proeven.

Maar is wel nog steeds in Japan en ondanks de tijden van maanden onderweg met de boot om daar te raken lang verstreken zijn, is Japan nog altijd de andere kant van de wereld en niet zo'n evidente trip.

dus: zijn er nog zo'n vintage synth shops met een website?

Gagarin

Gister weer even langs geweest voor de show , niks gekocht verder want het is wel duur allemaal maar wel filmpje gemaakt

Er is een andere kleinere winkel in Shibuya wat vlakbij is die wat schappelijkere prijzen heeft (een CS15 voor 270 euro, een boel JV2080's voor cheap en veel MS20s en leuke dingetjes)
http://www.echigoyamusic.com/ Maarja zonder japans kom je daar ook niet ver met bestellen via internet. Helaas geen film materiaal want ze keken nogal raar toen ik clandestien probeerde te filmen :D

Laatst gewijzigd:
Niets bijzonders hoor (heb wel indrukwekkende vintage winkels gezien), dat je daar helemaal voor naar Tokio gaat kan ik me niet voorstellen of het moet voor die ''CHICK'' in het filmpje zijn.

Gewoon aardig doen. Gastje heeft bij mij 200 euro korting gegeven op een monopoly. Hij was gerepareerd maar niet in house gecheckt. ik heb hem daar ter plekke een tijdje bespeeld en samen met hun ff naar de x-mod gekeken die ik niet aan de praat kreeg (grote fokkin effects button). Hij zei al dat ie me korting zou geven en ik verwachtte 50 euro ofzo.

Grappig was wel dat de acid labs miami duurder was dan een echte 808 daar.

ja. Je kan veel van de spullen bespelen daar. Heb nog met die nieuwe Linn drummachine gespeeld terwijl de monopoly werd ingepakt. Best een leuke bak.

Nice, ga eens kijken waarnaar ik opreis ga volgende grote vakantie.. :p
Btw die kunnen toch wat basic engels he? En hoe zit het met het terug verschepen naar hier?
Want een maand geleden heb ik een x0xi0 x0xb0x kit van brian castro gekocht maar ik mocht mijn kit gaan afhalen op de post als ik eerst 100 euro douane kost betaalde, dat was wel een tegenvaller..

Laatst gewijzigd:
Als je spullen buiten de Europese unie koopt loop je inderdaad het risico dat je de Nederlandse staatskas spekt.
Regelmatig wat uit de USA laten komen. Op de invoice werd vaak een lager bedrag gezet.
En je moet een beetje geluk ermee hebben. De Douane kan namelijk niet alle pakketten checken

Ja terug verschepen is nog een gedoe en duur. Als 2e koffer inchecken kan, mits die synth niet te groot is.

Lager waarderen kan, maar met verzekering wordt het dan weer riskant als iets misgaat.

@ Kareltje
Nee de Belgische staatskas :D

@Cult45
Je kan dus als 2de koffer inchecken, gewoon de kosten betalen voor die 2de koffer plus nog eens belastingskosten betalen bij terugkomen of bij het vertrek uit Japan? Of alle twee? ;(
En de andere optie is door de post ginder te laten verzenden naar hier en hopen dat de douane niet checkt?

Back