midi kanalen toewijzen aan roland jv1080

organplayer

Nieuwkomer
hoi met rob ik wou iets vragen ik weet niet of iemand dit wit ik heb de vraag al op verschillende sites gezet maar ik word er niet echt wijzer van.

ik heb 3 keyboards
yamaha cs2x
korg pa 80
en een midi klavier.

nou is het volgende ik henb een roland jv1080 met verschillende expantie boards.

nou is mijn vraag ik wil de module over verschillende keyboards bespelen via midi kan dit wel.

dus op korg synth 1

op de yamaha trompet en op midi klavier een pad sound.

alle geluiden komen dan van mijn roland dus kanaal 1 korg

kanaal 2 yamaha

kanaal 3 midi klavier kan iemand me uitleggen of dit mogenlijk is.

zo ja hoe moet ik de midi kabels aansluiten en hoe moet ik de kanalen instellen.

ik hoop dat iemand me kan helpen grt rob

Hoi Rob,

je kan in de 1080 opgeven op welke midi kanaal iets binnenkomt en als ik me niet vergis kan je in de andere apparaten ook opgeven op welke kanaal die het signaal moet uitsturen, dus dat moet op mekaar afgestemd worden.

Je zal de JV in ieder geval in performance mode moeten gebruiken, omdat je dan beschikt over 16 kanalen, waaraan je patches kan toewijzen. Per kanaal (part) kan je dan instellen op welk midikanaal ze reageren. Als je dan je klavieren zo instelt dat ze op een afzonderlijk kanaal midi-data uitzenden, kan je dus met ieder klavier een ander part van de performance in de JV aansturen.

roland jv1080

roland jv1080

hoi met rob oke dus het kan wel nou op mij vraag terug te komen hoe moet ik de kabels verbinden

welke kabels moet ik in de uit de in en true stopppen als ik dit goed gedaan heb dan kan ik gaan proberen of het werkt ik

ik zou niet weten waar ik ze in moet stoppen.

maar tot zoverre bedankt grt rob

Als je een module met drie midi-signalen tegelijk wil aansturen heb je volgens mij een midi-merger nodig

Back