Novation Remote Zero SL of CME Bitstream 3X

gervan peppen

Ingeburgerd
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Novation Remote Zero Sl of een CME Bitstream 3X?
Welke van de twee werkt het meest praktisch?

Laatst gewijzigd:
Ik heb puur voor de 2 grote displays en de automapping de Remote 37SL genomen.

Waarom? Omdat ik ten alle tijden wil weten aan welke parameter ik ga draaien. En dat weet je met vele templates dus nooit zonder display of gecompliceerd papieren overzicht.

Ik heb overigens overwogen ze beiden te kopen maar dat is wel heel erg duur natuulk! :D

Ik wilde bovendien een controller voor mijn racksynths. OP deze manier kan ik knoppen toch labellen zonder met allemaal papieren overlays enzo te werken.

Soow, die Novation zie ik eigenlijk nu eens goed; leuk ding met die schermpjes.
Ik word nu al gek van die BCR en de functies die alle knoppen kunnen hebben.
Voordeel is wel dat de BCR echt veel knoppen heeft.

Ten aanzien van de Novation vroeg ik mij af:

Ik zie bij de rotary knobs een display met daaronder twee rijen knoppen van (als ik het goed heb 8 knoppen).
Kun je beide rijen zichtbaar maken in het schermpje ?

Daarnaast; bestaat er nog zoiets als een "shift" functie waarbij met een druk op een button/de rotary zelf deze rij knoppen een andere functie kunnen krijgen (welke eveneens weer zichtbaar is in het schermpje) ?
Zo ja, geldt dat ook voor de faders ?

Hoewel 16 knobs best veel is, denk ik namelijk dat je daar in sommige omstandigheden toch wel eens een tekort aan kan hebben.

Origineel geplaatst door chilistein
Soow, die Novation zie ik eigenlijk nu eens goed; leuk ding met die schermpjes.
Ik word nu al gek van die BCR en de functies die alle knoppen kunnen hebben.
Voordeel is wel dat de BCR echt veel knoppen heeft.

Ten aanzien van de Novation vroeg ik mij af:

Ik zie bij de rotary knobs een display met daaronder twee rijen knoppen van (als ik het goed heb 8 knoppen).
Kun je beide rijen zichtbaar maken in het schermpje ?
Ja, er zit naast elke rij druk/draaiknoppen een knop waarmee je de display voor die rij knoppen activeerd.

Daarnaast; bestaat er nog zoiets als een "shift" functie waarbij met een druk op een button/de rotary zelf deze rij knoppen een andere functie kunnen krijgen (welke eveneens weer zichtbaar is in het schermpje) ?
Zo ja, geldt dat ook voor de faders ?
Je kunt templates aanmaken....voor individuele rijen kan dit volgens mij niet.....maar je kunt natuurlijk wel de template copy/pasten en daar variaties op maken en voor die shift functie tussen templates switchen. Je kunt met V2 an het OS wel tegelijk automap en manual templates gebruiken. Da's erg handig.

Hoewel 16 knobs best veel is, denk ik namelijk dat je daar in sommige omstandigheden toch wel eens een tekort aan kan hebben.

Kan ik me goed voorstellen, echter geld dat alleen voor hands on knoppen. Dus meteen grijpen naar een knop zeg maar. Iets wat live erg handig kan zijn.

In het meest ideale geval zou je er iets van een BCR naast zetten voor dedicated knoppen. Dan hoef je daar nooit meer tussen te switchen.

Als je iets aan het maken bent is automap iig geniaal......want wat je aanklikt wordt meteen gemapt door de Remote. Dus klik je in ableton een sampler aan dan worden zoveel mogelijk controls daarvan meteen in de remoteSL gemapt. En dat werkt gewoon heel erg fijn.

Origineel geplaatst door Acidfever

Je kunt templates aanmaken....voor individuele rijen kan dit volgens mij niet.....maar je kunt natuurlijk wel de template copy/pasten en daar variaties op maken en voor die shift functie tussen templates switchen. Je kunt met V2 an het OS wel tegelijk automap en manual templates gebruiken. Da's erg handig.

Ja dat is in feite wat ik bedoel; zij het dat je mogelijk nog wel wat manueel programmeerwerk zou moeten doen;
het zou nog toffer zijn indien zij die automaps twee of drie voudig zouden maken; waarbij de eerste de meest gebruikte parameters zou betreffen en de tweede de minder belangrijke etc.

Als je iets aan het maken bent is automap iig geniaal......want wat je aanklikt wordt meteen gemapt door de Remote. Dus klik je in ableton een sampler aan dan worden zoveel mogelijk controls daarvan meteen in de remoteSL gemapt. En dat werkt gewoon heel erg fijn.

dat werkt met Reason en de BCR ook al zo; volgens mij is Remote zelfs een uitvinding van Propellerhead Software.

toch hik ik nog een beetje tegen de prijs aan;
300 euro voor de keyboardloze versie is best een hoop geld.

maar ik mag aannemen dat Behringer op korte termijn (Kerstmis !?!?) zal komen met een Remotion SErO ZL zodat ook de man met de kleine beurs (en met de vriendin in de nek) aan zijn zichtbare tweakjes zal komen.

:eureka:

Back