Origineel geplaatst door doggo Uuhm, het zal je verbazen hoeveel bitjes er fout staan.
>> Inderdaad! Ik heb met een resynthese-prog. eens ferm in het spectrum gesneden en hoorde
al tal van bijgeluiden (een vrij aangename ontdekking dus!!!). Als je dus (zoals ik) niet gesteld
bent op kwaliteit, kan je wel degelijk een gitaar uit een mix halen (maar waarschuw dan wel de bure,
want die denke dat er iets verkeerd is met je apparatuur).
Lees eens iets over psychoacoustiek, dat is wat ze bij mp3 gebruiken om meer dan 90% van het signaal weg te gooien zonder noemenswaardige, waarneembare fouten.
>> Gelukkig werkt ik in AIFF :-) Tja, ik ben trouwens niet echt een leesbeest. Maar toch bedankt voor het weetje!
Het probleem met mp3 is dat het signaal compleet moet blijven, anders ga je het dus wel horen, die 90% lucht.
Ik denk niet dat als je mp3's van elkaar aftrekt, je een bruikbaar resultaat hebt. Tenzij je Industrial maakt ipv Rock.
>> To be honest, het word een mix van noise/black-metal
Er schijnt software te bestaan die muziek kan analyseren en weer kan opsplitten in verschillende tracks door middel van AI, kost 20.000 dollar en Michael Jackson schijnt dit te gebruiken. Geen idee wat er van waar is.
In Nederland schijnen er ook universitaire luitjes met iets dergelijks bezig te zijn, zou revolutionair moeten zijn. Als het eenmaal werkt...
Origineel geplaatst door gringo Er schijnt software te bestaan die muziek kan analyseren en weer kan opsplitten in verschillende tracks door middel van AI, kost 20.000 dollar en Michael Jackson schijnt dit te gebruiken. Geen idee wat er van waar is.
In Nederland schijnen er ook universitaire luitjes met iets dergelijks bezig te zijn, zou revolutionair moeten zijn. Als het eenmaal werkt...
Grote onzin!!! Ze halen denk wat dingen door elkaar!
Er bestaat wel degelijk een Hit Recogniser! Dus kan een nummer wat worden al dan niet blablaballla!
Maar tracks ontleden qua instrumentarium etc. no way! denk alleen maar eens aan reflecties (verb / delay/ looptijd verschil enzenz ) .
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.