Stage's Simpele Strings Contest!

Stage73

elektromechanisch lid
Hoihoi

Bijgevoegd bij de post vind je een mp3tje met strings die ik met de Novation V-Station demo gemaakt heb (kleine aanpassing van een preset patch). De grap van deze strings is dat ze niet te dik zijn, maar toch mooi, ik vind het een elegante sound. Veel, zo niet de meeste, (software & hardware) synths doen vooral -vette- sounds met veel modulatie en da's in isolatie leuk maar in een song passen ze vaak niet lekker. Krijg de indruk dat een simpele, cleane sound veel lastiger mooi te krijgen is dan een vette filterorgie :D

Ik heb net V-Station gekocht bij Thomann, omdat het een absoluut koopje is, maar ik wil eigenlijk wel weten: welke synth kan dit ook? In Peter Gabriel's "So" hoor je vaak een CS80 dit soort mooie filigrane strijkers maken bijvoorbeeld

de nu de wedstrijd:

Maak ook elegante, diepe maar niet te vette en vooral simpele strings!

ben benieuwd naar jullie creaties!

Attachments

• simple_vstation.mp3
    554,3 KB · Bekeken: 93
Hier een 2 nummertjes van mij, zit vol met dunne strings die toch dik klinken..:D

Spaced Elevator

De phased strings komen uit Superwave p8 met daar overheen een UltraFunk R3 Modulator
De 2e laag strings die de accoorden accentueren komen uit FM7

Solina Strings

Strings komen uit een Solina String Ensemble met een EH Phaser en delay/reverb uit een TC M300.

Back