2 verschillende audio interface tegelijk draaien is dat mogelijk ?

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Hallo allemaal

Ik zit met een vraag ?
Wie weet er en of het mogelijk is om 2 audio interfaces tegelijk kan draaien ?

Ik beschik zelf over een Motu 828 interface en ik ga binnen kort een Yamaha 01x er bij kopen maar ik vraag me af of me computer dan geen conflikten gaat geven ?

Want ik kom te kort aan inputs en het lijk mij wel handig om zoon ding te hebben heb ik gelijk een digatale mixer.

Wie weet er of hier een oplossing voor is...
Of is het uberhout niet mogelijk of moet ik 2 zelfde gelijke appaten hebben ?

Havelock

op de mac?
wel een belangrijk detail dacht ik.... ;)

in elk geval, indien zo: vanaf tiger kan je virtueel van je 2 interfaces 1 maken in je audio/midi config

Origineel geplaatst door Maks
op de mac?
wel een belangrijk detail dacht ik.... ;)

in elk geval, indien zo: vanaf tiger kan je virtueel van je 2 interfaces 1 maken in je audio/midi config

Het gaat hier om een PC en ik maak gebruik van Ableton live En cubase.

Voor zo ver ik weet kan cubase maar 1 asio driver tegelijk draaien, dus wat jij wil kan dan niet. Je zou dus 1 asiodriver moeten hebben die 2 interfaces kan aansturen, maar die heb je alleen voor 2 interfaces van hetzelfde merk.

Origineel geplaatst door Meinte37
Kan ASIO4ALL niet wat voor je doen?

Daar heb ik niet eens bij stil gestaan maar ik dacht dat dat meer voor als je geen audio interface heb.

Maar ik moet wel rekening houden met mijn latency die moet de perfecte timeming hebben anders heb ik nog niks aan die asio4all drivers.

Origineel geplaatst door Meinte37
Kan ASIO4ALL niet wat voor je doen?

Zijn er dan mensen die het dan zo doen met deze driver asio4all om zo 2 verschillende audio interface te kunnen draaien.

Wie heeft er hier ervaring mee ?

... als je echt graag 2 interfaces zou willen zou je ook MLAN kunnen overwegen, dat kan iig. met je 01x. De MOTU heb je niets meer aan dan, inruilen voor een presonus firestation of yamaha i88 ofzo. hmmm, of je dat nu zou willen?

Ik vrees dat je vraag erg specifiek is, omdat er maar heel weinig mensen zullen zijn die precies die twee apparaten bij elkaar hebben gebruikt (dus ook al hebben mensen asio4all met 2 verschillende apparaten gebruikt, hoeft dat niet te garanderen dat dat op jouw pc met jouw 2 interfaces ook zal werken). Meer in het algemeen: ik verwacht geen probleem als je de twee interfaces afwisselend wilt gebruiken; ik heb zelf twee geluidskaarten, 1 voor audio opnames en de andere voor low-latency vsti bespelen via midi-keyboard. Ik denk alleen dat je ze tegelijkertijd wilt gebruiken, en ik denk niet dat iemand je harde garanties kan geven dat dit zal werken. Ik zou zelf gaan voor meerdere apparaten van 1 fabrikant waarbij deze garandeert dat ze te 'cascaden' zijn, of misschien voor een manier waarbij je de ene interface gebruikt als uitbreiding van de andere (weet niet of dit mogelijk is; maar bijv dat je beide apparaten via een adat link koppelt of dat je de ene interface gebruikt als een soort submixer voor de andere), zodat je op de pc maar met 1 interface werkt en dus ook maar met 1 asio driver.

Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
Ik zou zelf gaan voor meerdere apparaten van 1 fabrikant waarbij deze garandeert dat ze te 'cascaden' zijn, of misschien voor een manier waarbij je de ene interface gebruikt als uitbreiding van de andere (weet niet of dit mogelijk is; maar bijv dat je beide apparaten via een adat link koppelt of dat je de ene interface gebruikt als een soort submixer voor de andere), zodat je op de pc maar met 1 interface werkt en dus ook maar met 1 asio driver.

hmmm, zegmaar Mlan... ;)

kun je ook nog eens meerdere apparaten van meerdere fabrikanten gebruiken. alleen jammer dat er niet zo veel gebeurd op Mlan gebied, misschien toch niet zo veel behoefte aan.

Het gaat er mij om dat als ik me sequenser gebruik dat ik meer kanalen tot me beschiking heb.

Ja want mij probleem is gewoon dat ik kanalen te kort kom zo als ik al zij om al mijn synths aan te sluiten.

Ja en die Yamaha 01x heeft precies wat ik zoek een digitale mixer + wat extra inputs.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door GnarlyBarf
hmmm, zegmaar Mlan... ;)
Sinds wanneer heeft een Motu828 Mlan :confused:
Ik bedoel op andere manieren, door twee line-outs van de 828 in twee kanalen van de 01X te gebruiken (dus de 828 als submixer gebruiken; je hebt dan echter niet ECHT meer kanalen tegelijkertijd), of als de 828 een sp/dif / adat of andere digi-out heeft die op de 01X kan worden aangesloten om de 828 als een soort A/D bak te gebruiken voor digitale kanalen op de 01X.

De motu828 beschikt wel over 2 fire wire porten dus zou er nog een interface aan kunnen hangen maar dan weet ik niet of dat persee van zelfde merk moet zijn.

Origineel geplaatst door divi
je kan er volgens mij een 2e 828 aan hangen, de driver ziet ze dan als 1. maar in elk geval niet met een ander merk.

klopt helemaal :)
maar ik hoop dat de topicstarter tenminste nog wel heeft gekeken naar uitbreiding van z'n inputs via ADAT converter?

Origineel geplaatst door Hanz
klopt helemaal :)
maar ik hoop dat de topicstarter tenminste nog wel heeft gekeken naar uitbreiding van z'n inputs via ADAT converter?

Ook daar heb ik naar gekeken maar ben bang dat ik met 16 ook te kort kom.

Je zou toch echt denken met techniek van tegen woordig moet het wel gewoon kunnen maar nee ik word meer of meer gedwongen om het zelfde apparatuur te gaan draaien jammer.

kan je niet gewoon een veel grotere interface nemen? Misschien weer motu?
Weet niet welke resolutie audio je gebruikt? En je kan er altijd nog een controller bij kopen als je zo graag digitaal wilt mixen.
Mocht dat te prijzig zijn kijk dan eens op de 2ehands markt...

Of een interface met meerdere adat inputs en een aantal adat convertors?

Of je doet het helemaal goed en schakelt gewoon op mac over ;) Ben je gelijk van crappy windows af...

Back