Effectpedaaltjes of rack?

t beste gebruik je je aux - send / returns op je mixer

hiervoor kun je insert kabels gebruiken, zoiets bijv:

http://www.thomann.de/thoiw7_the_sssnake_ypp2010_prodinfo.html

http://www.thomann.de/thoiw7_the_sssnake_ypx2030_prodinfo.html

of gewone instrument kabels

de aux sends verbind je aan de input van je fx en de output van je fx aan de aux return op je mengert..

vervolgens kun je met de aux send / return knoppen op je mengert signaal uitsturen en weer inmixen
of de effecten hoorbaar zijn na opname hangt van je mengert af qua routing en routings mogelijkheden
en evt. de plek op de mengert waar je geluidskaart aan hangt, helaas zijn niet alle mengerts even flexibel qua aux return fx door routen naar logische outputs.. wat dat betreft moet je ff je handleiding checken dus

Ok, dus als ik mijn effecten op die manier heb aangesloten zou ik de geluidssporen door mijn mixer heen moeten routen en weer op moeten nemen met Cubase.
Nog een vraagje, Ik heb een stereo AUX return op mijn mixer, maar maar 1 FX send ingang; betekent dit dat ik alleen mono signalen kan uitsturen, maar wel stereo terug kan ontvangen?
En hoe verbind ik twee effecten aan elkaar door?

qua overdrive kan ik de Voodoo Labs Sparkle Drive aanraden. Die kan het subtiele van de Tubescreamer (want da's numero1 toepassing van de TS: een 'randje' toevoegen, niet heftig scheuren dus) maar klinkt niet alsof je een emmer op je kop hebt. Voor een schijntje kun je overigens een Ibanez TS7 kopen, die heeft nog een extra 'hot' switch, waarmee je dus -wel- dikke leadscheur kunt maken. Ik vind persoonlijk de gele Boss overdrive ook mooi.

dan de FX send vraag: Klopt: mono uit, stereo weer in. Dit is meestal zo op goedkopere mixers omdat die send in 98% van de gevallen voor reverb gebruikt wordt. Daarbij is het relatief worst voor de reverb dat ie een mono input signaal krijgt, maar essentieel dat 'ie een stereo output weer teruggeeft.

Een overdrive of phaser of wat dan ook voor 'soundvormend' effect moet tussen je instrument en het mengpaneel. Dat gaat door simpelweg instrument in effect, effect output in mengpaneel input te steken. Belangrijk is dat je, als het effect dat heeft, the 'dry/wet' instelling goedzet. Sjieker is het, een 'insert' te gebruiken als je mengpaneel die heeft. Daarmee komt het effect na de interne preamp maar voor de kanaal eq.

Een reverb of echo of delay, of ander 'ambience' effect moet je met de send return. Effect op 100% wet zetten (als mogelijk). de hoeveelheid effect stuur je nu door het send level hoger of lager te zetten.

Hmm ok, ik heb helaas maar een heel goedkoop mixertje (Behringer UB802) en heb geen inserts. Ik denk dat ik de effecten (een Behringer V-Verb en een Ibanez DM2000 dus gewoon tussen de Line Out van mijn geluidskaart en een Line In van mijn mixer ga hangen.
UB-802_top-1a0f7dd7dd4b73734e20e3ef0f9c4915.jpg

en misschien kan je proberen die andere via de tape in en uit te routen, via de control room?

die distortion van mogwai is zeker geen big muff. Moeilijk om te zeggen of je met een proco rat dit effect krijgt. Je komt in ieder geval meer in de buurt dan met een big muff. De beide pedaaltjes verschillen enorm van elkaar.

Ik weet wel dat Johnny greenwood een rat pedaal gebruikt. Vrij heldere distortion geluidjes. En big muff inderdaad voor meer solo werk of hele vette akkoorden/riffs.

Ik heb de russische versie, geen idee hoe die zou moeten verschillen met andere, behalve dan dat ie gemaakt is van oud tank-staal :)

verder moet je maar gewoon proberen, mensen hebben toch uiteenlopende smaak. Ik ben zelf ook nog niet echt tevreden, maar dat hou je toch

succes verder!

www.audiotransparent.com

Ow ik weet zeker dat Mogwai een Big Muff gebruikt, ze hebben zelfs een speciale ''Mogwai" versie laten maken die nog heftiger is. Ik had inderdaad gelezen dat Jonny Greenwood een Proco Rat gebruikte, misschien wel leuk misschien om gewoon zowel een Proco als een Big Muff te kopen :duivels:
eh_bigmuffpi-mogwai_001.jpg

mijn zegen heb je ;)

kan zijn dat die krengen gebruiken hoor, zo'n expert ben ik zeker niet maar dat geluid klonk iets te helder voor een muff.

wat wel heel cool is, en waar ik mijn muff ook voor gebruik, is echt weirde sustain geluiden. Die muffs hebben een enorme sustain. Toonregeling uit je gitaar wegdraaien en een beetje gaan freaken met de reverb helemaal open. errug tof (al zeg ik het zelf)

greetz

Ow die, das alweer een tijd (nouja jaar) geleden, een van mijn eerste nummers. Ik geloof dat ik de bas drum met de Drumatic VST heb gemaakt en die ruis is met samples gedaan geloof ik. Die sample die je vanaf het begin steeds hoort is een rollend muntje.:)

drumatic vst, ok ga ik daar ff naar kijken, bedankt

huis tuin en keuken gerei samplen werkt erg goed voor muziek ;)

zo heb ik al een aantal nummers met

chipszak
asbak+mayo-fles+ sleutels
achterkant gitaartje met vuist en vork
op het vel van een banjo slaan versterkt met full distortion
stalen plaat met stuk hout

:D

Hehe, ja dat is lachen inderdaad :P . Ik heb dat soort dingen ook gedaan met wijnglazen en gekraak van de plug in mijn gitaar. Als je een glas heel erg omlaag pitched krijg je geluiden alsof het een kerkklok is, erg leuk om met dat soort dingen te kloten 8~

Hey,

Ik heb de russische zwarte big muff, de Amerikaanse Big muff (IC, Tone Bypass versie, niet de reissue), ik heb de Little Big Muff gehad en ik heb een oude Proco Rat (met LM308 chip, is beter dan de huidige reissue). En ik speel in een postrock band, dus mss heb je hier wel iets aan :)

Russische Big Muff: Big Muff geluid maar iets dunner, minder gesatureerd, ook iets helderder, beperktere toonregeling, zeer slechte bypass en lage kwaliteit (plastic jacks etc)
Little Big Muff: traditioneel big muff geluid maar te gesatureerd naar mijn smaak, brede toonregeling, zeer degelijk gebouwd, aanvaardt Boss adapters
Amerikaanse Tone Bypass muff: Vet Big Muff geluid zonder te gesatureerd te zijn, goede toonregeling, in Tone Bypass stand zelfs bruikbaar in een band zonder onhoorbaar te worden (dit verwijdert de traditionele gescoopte sound van de big muff zonder het karakteristieke big muff geluid te verliezen), zeer groot dus voor live iets minder praktisch (stoort mij niet, hoe groter pedalboard hoe beter :d) niet standaard adapter (minijack)
Proco Rat: Dunner klinkend pedaal, klinkt zeer goed na een Fuzz pedaal (bv big muff)

Persoonlijke aanrader: Zoom Ultrafuzz UF-01: Fantastisch analoog fuzzpedaal zeer veelzijdig en de combinatie UF -> RAT is heerlijk!!!
In postrock is de combo Big muff rat zeer frequent dus ik denk dat je sowieso niet verkeerd kunt gaan!

Als je nog vragen hebt stel ze gerust!!!

Groeten,
Birger.

Off-topic, maar komt Thou And Thy Army toevallig van You And Whose Army?:p

Edit: zie net dat het 4 jaar geleden is, oeps.

Back