Sequential circuits pro one......op MP

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
....kan me voorstellen dat heel veel mensen er van gecharmeerd zijn...

ja, wacht even jongens, voor mij zat het leukste van deze uitspraak in het tweede deel! (ook hier even millimeterwerk!)

Origineel geplaatst door Leo
ja, wacht even jongens, voor mij zat het leukste van deze uitspraak in het tweede deel! (ook hier even millimeterwerk!)

Hoe moet ik dit begrijpen...ik bedoel zo "out of this world" zijn mijn uitspraken toch niet???...Ik vind...lees: ik vind...dat die Sequential bakken nogal bruut klinken...en de pro One heeft een ruw karakter...Ik geloof dat heel veel mensen dat ruwe synth scheurwerk waarderen...Ik hou zelf van iets subtielere klanken...Arp synths hebben meer die charme voor mij...(alhoewel die ook goed kunnen scheuren)...Ik vind overigens dat als ergens CEM in zit dat het niet hetzelfde hoeft te klinken...zet 2 CEM bakken van een verschillende fabrikant naast elkaar en ze klinken niet hetzelfde...de rest wat er omheen zit doet ook veel....

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Ik vond de Pro One nogal lomp klinken....kan me voorstellen dat heel veel mensen er van gecharmeerd zijn...

nou vooruit dan...

synth is lomp en je kan je voorstellen dat veel mensen hem leuk vinden, dus lomp leuk vinden, dus lomp zijn.

tja, nou is de lol er alweer af, maar je ziet, je bent nog leuker dan je zelf dacht.

ik heb eens een pro one te leen gehad en was zwaar onder de indruk van het ding... een krachtige oscillator, een stevig filter, strakke envelopes...

de pro one is ook uitermate geschikt voor dark elektro / wave etcetera, en ik zou er echt nog wel eens een willen hebben.

Origineel geplaatst door Leo
nou vooruit dan...

synth is lomp en je kan je voorstellen dat veel mensen hem leuk vinden, dus lomp leuk vinden, dus lomp zijn.

tja, nou is de lol er alweer af, maar je ziet, je bent nog leuker dan je zelf dacht.

O op die manier...zo had ik het zelf niet in mijn hoofd...Ik had nog geen parralel getrokken naar lompe mensen...Vond alleen de Pro One lomp....Vaak word een post in het hoofd van een synthforum lid gemixt met zijn eigens stemming...en dan is het maar de vraag of ie dezelde toon in zijn hoofd heeft als de schrijver van de post...Maar ik kan best aardig zijn....

Ik begrijp wel Ralph,want inderdaad de 3320 heeft die typische 'curtis filter kleur' als je de resonance opendraait die op den duur vervelend begint te worden,gelukkig hebben ze daarom bij de memorymoog geen curtis filters ingestopt.

De3340's (super goede vco's) maar ook herkenbaar van klank in alle poly's waarin ze gebruikt zijn,...heel iets anders heb je vb bij een Prophet 5 rev2 met ssm's ,de filter kleurt minder als je hem opendraait (resonance) en is ok preciezer,de 4 cellen zijn perfect gelockt met elkaar en dat is duidelijk hoorbaar,de P5 revd klinkt daardoor meer 'acoustisch',emulatie van brass en strings is top !

Origineel geplaatst door trash
Zo gekocht.
De man bekende wat typ fouten gemaakt te hebben.
Uiteindelijk bleek het dat de man gammel was, en de synth in uiterst goede staat.
Hij had de synth gekregen van zijn broer die deze al jaren boven in een keukenkastje had liggen.
De uiteindelijke prijs was dan ook 12 euro en 50 cent.
Moest deze alleen wel ophalen.

Zo'n prijs en dan ook nog zelf moeten ophalen. Je wordt genaaid man!

Origineel geplaatst door elektrovolt
strakke envelopes...

en ik zou er echt nog wel eens een willen hebben.

inderdaad, vco's en filter dik ok en echt geweldige envelopes.

ik zou er ook nog wel 1 willen hebben eigenlijk.

tijdens het lezen van deze thread heb ik al een paar keer gedacht er weer 1 te kopen, ik ga maar snel weer even achter de evolver zitten. kijken of het overgaat.

Een Pro-One is een van de monosynths die ik nog wel eens zou willen hebben. Heb er ooit een bij Boemtsjak gehoord en was wel onder de indruk van deze bak, zeker van de snelle envelopes. Heb ook een paar keer op het punt gestaan om er een te kopen, maar het is er steeds niet van gekomen (gaat ook niet meer gebeuren denk ik trouwens).

Prijs tussen 600-700 voor een exemplaar in een normale tot nette staat is volgens mij gangbaar; ze worden er nog steeds voor aangeboden.

de pro one is ook uitermate geschikt voor dark elektro / wave etcetera, en ik zou er echt nog wel eens een willen hebben.

Een typische detroit electrobass bak die je hoort in Model 500/Aux88/Drexciya etc. Ook oude Arthur Baker (Afrikaa Bambata - Looking for the Perfect Beat etc) en Vince Clark gebruikte hem veel, vroege depeche mode en Yazoo - Don't go is bijna 100% pro one er staat ergens een zweedse site waarin iemand dat nummer namaakt met zijn eigen pro one.

re

re

De audio in heeft envelope follower, vcf cv in, arpeggio, en de sequenser is ook vet!!

Origineel geplaatst door smackos
Een typische detroit electrobass bak die je hoort in Model 500/Aux88/Drexciya etc. Ook oude Arthur Baker (Afrikaa Bambata - Looking for the Perfect Beat etc) en Vince Clark gebruikte hem veel, vroege depeche mode en Yazoo - Don't go is bijna 100% pro one er staat ergens een zweedse site waarin iemand dat nummer namaakt met zijn eigen pro one.

Doel je op dat spitse baslijntje uit 'No UFO's'? Ik had altijd het idee dat dat een Korg MS was.

Het is idd een klasse bakkie...niks van te zeggen...ik denk zelfs dat van alle Sequentials ik deze de leukste vind....Maar na veel luisterwerk geef ik toch de voorkeur aan een Arp Odyssey bijvoorbeeld....

De ARP's klinken voller en organischer vind ik zoals men 2600 trouwens,echt 70ties ,anders gezecht het zijn echte synths!

Niet vergeten dat de cem en ssm ships gemaakt zijn oorspronkelijk voor poly synths,en het dus een beetje belachelijk is in zekere zin dit in een mono te gaan stoppen!

het is zo'n beetje als nu ,vergelijk een jupiter-8 met een andromeda,of een Minimoog met een ander SMT based synth,en je zult het begrijpen....

Origineel geplaatst door smackos
Ik weet bijna 100% zeker dat dat een Pro One is.

Hoe weet je dat smackos? (heb je info of zo,..ben Atkins fan)

Ik heb wel ergens gehoord dat een MS-10 of MS-20 in de Cybotron dagen de enige of eerste synthesizers was die hij had.

Back