Sequential circuits pro one......op MP

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
O op die manier...zo had ik het zelf niet in mijn hoofd...Ik had nog geen parralel getrokken naar lompe mensen...Vond alleen de Pro One lomp....

Vaak word een post in het hoofd van een synthforum lid gemixt met zijn eigens stemming...en dan is het maar de vraag of ie dezelde toon in zijn hoofd heeft als de schrijver van de post..

HAHAHA HIER BEN IK GOED IN ,..HAHA

.Maar ik kan best aardig zijn....

MAAR GOED PRO ONE ROCKS
http://www.unease.se/proone.htm
leuke site trouwens kende ik nog niet
en 600= ok prijs zeker netjes zelft 1200a1400 gld gingen ze vroeger toch ook ,...NOT
ik heb m voor veel minder ...heb m ook al 8 jaar gaat nergens heen ,...inspitatie volle bak
iemand wels de inside gezien budhas en meer :halleluja

altysd weer een lekker soundjs eruit en id wat smackos zei kliene verscillen leggen zeker in t modulatie pad osc b naar filter env bv een hoop verschil ,..

bruut lomp = wel ieder zn mening
maar ist een blijft een poor mans prophet

Attachments

• pro-one_mainboard2.jpg
    pro-one_mainboard2.jpg
    22,2 KB · Bekeken: 87
deze = mooier :{ :halleluja
wart de rev nou beter / minder maken ...

Attachments

• pro-one_mainboard3.jpg
    pro-one_mainboard3.jpg
    59,5 KB · Bekeken: 90
Re: pro one

Re: pro one

Origineel geplaatst door rombraz
Ik weet er nog 1 te staan eerste eigenaar moet er als nieuw uitzien zei die. moest 700 opbrengen, na wat testen bleken de modulatiewielen niet te werken . dus mocht voor minder weg ik weet niet hoeveel .

Ik heb er ondertussen weer 1 ,dus ik hoef hem niet maar mocht iemand intresse hebben pb me maar voor zijn nr.

vr gr

deze is nu al pleitte:) kan ook niet missen met zo'n thread, veel plezier ermee!

Ik heb wel ergens gehoord dat een MS-10 of MS-20 in de Cybotron dagen de enige of eerste synthesizers was die hij had.

Dat was zijn eerste synth inderdaad maar voor Cybotron dook die een dikke studio van Rick Davies in met ARP's en Rolands en Sequentials dat soort shit. Cybotron is en was en is Rick Davies en niet alleen Juan Atkins die daar altijd alleen maar credit voor krijgt maar toen nog weinig vingers in de pap had hoor ga daar maar van uit.

maar smack,...
wat was eerst cybotron of model 500 ....
vriend van mij heeft eg veel ouwe electro .[heete t toen electro] ,..metroplex en dat soort shit ,...
maar ik heb me altyd afgevraagd hoe dat nou zit ,...
want er zijn platen van grandmaster flash die zijn in instrumentale vorm weer uitgbracht op metroplex ,..
ik luisterde veel eerder naar hihop dan de "ëlectro " versie
wat was nou eerst ?

@ik denk dat grandmaster wel een hitje heeft geleend en ergens mee gerapt heeft :confused:

Origineel geplaatst door smackos
Dat was zijn eerste synth inderdaad maar voor Cybotron dook die een dikke studio van Rick Davies in met ARP's en Rolands en Sequentials dat soort shit. Cybotron is en was en is Rick Davies en niet alleen Juan Atkins die daar altijd alleen maar credit voor krijgt maar toen nog weinig vingers in de pap had hoor ga daar maar van uit.

Ik zit eigenlijk op je verlossende sounddemo te wachten. Ik heb het snijdende geluid in die baslijn altijd met Korg MS geassocieerd, nog voor ik dat MS-10 blabla verhaal onder ogen kreeg. Maar het zou misschien met wat mod matrix magic ook wel met een Pro One kunnen.

ok wie ff clear van cybotron opzet [haha wordt moeilijk] download m ,..mag dat niet hier !skxxt
maar dan hoor je dus de riff/ lead die missy eliot heeft ...uhh geleend valt me in een keer op nr is exact t zelfde
zelfs stem samples zaten erin

mooi eigenlijk wel dat een hele generatie dat niet doorheeft dat er hele andere mensen zaten achter de muziek

:engel: respect too them

die Cybotron clear riff is ook pro one, dat is de preset van de sequencer van de pro one als je hem aan zet.

maar smack,...
wat was eerst cybotron of model 500 ....
vriend van mij heeft eg veel ouwe electro .[heete t toen electro] ,..metroplex en dat soort shit ,...
maar ik heb me altyd afgevraagd hoe dat nou zit ,...
want er zijn platen van grandmaster flash die zijn in instrumentale vorm weer uitgbracht op metroplex ,..
ik luisterde veel eerder naar hihop dan de "ëlectro " versie
wat was nou eerst ?

@ik denk dat grandmaster wel een hitje heeft geleend en ergens mee gerapt heeft

Uh...ik volg je nu niet meer :D

grandmaster flash was veel eerder metroplex ik ken geen grandmaster flash platen op metroplex.

lastig uitleggen zonder geluids idee
grandmaster flash heeft een nrtje ,..das een copy van metroplex plaat [waarschijnlijk model 500]
en vroeg me af wat wie er eerder was
ik denk dat g flash t geleend heeft van ...kom ik nog achter iig op metroplex

maarj zit in mn hoofd weet niet hoe ik kan uitleggen =) zonder geluid er bij ,...
piuwe wiehoo,..snapje ,..nee kzoek wel ff keertje de nrts op en plak ze wel ...
laat maar voor nu [ ofkenje dan niet slapen,..?]
:Z :Z :Z

t zelfde verhaaltje met echte hiphop van vroeger 80/85 epmd bv nrtje jungle boogie en meer
ik d8 vett was t al jaren eerder van george clinton ,...erotic city net soo [prince]
wel leuk asj later de org hoor

:halleluja

clear is uitgebracht in 1983
vermoedelijk gemaakt in 1982

Attachments

• r-17859-001.jpg
    r-17859-001.jpg
    58,8 KB · Bekeken: 93
Re: Re: pro one

Re: Re: pro one

Origineel geplaatst door rombraz
deze is nu al pleitte:) kan ook niet missen met zo'n thread, veel plezier ermee!

bedankt! en ook bedankt voor de tip. het is een plaatje. werkelijk als nieuw. wielenkwestie was een losse stekker.
ben er heel blij mee.

mag dit draadje dicht! telkens waneer ik de topic titel zie gaat mijn bloeddruk omhoog en denk 'hebben die bak' maar ja tis un oud draadje :confused: >=( >:(

Origineel geplaatst door gerrie79
mag dit draadje dicht! telkens waneer ik de topic titel zie gaat mijn bloeddruk omhoog en denk 'hebben die bak' maar ja tis un oud draadje :confused: >=( >:(

zo ben ik ook weer de boot ingegaan, ik denk dat ik vandaag nog mijn mono evolver key te koop ga zetten.
ik ben niet de starter, maar... sluiten die hap! :slotje:

Origineel geplaatst door Leo
zo ben ik ook weer de boot ingegaan, ik denk dat ik vandaag nog mijn mono evolver key te koop ga zetten.
ik ben niet de starter, maar... sluiten die hap! :slotje:

loos alarm Gerrie.

de eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat eenmaal naast elkaar gezet, de prophet het voor mij toch niet wint van de evolver.
hij is intuïtiever, maar de evolver klinkt minstens zo rauw, speelt veel lekkerder en is toch gewoon veelzijdiger, met alle extra mogelijkheden. de evolver is wel bijna 2 keer zo duur als de pro one, maar in een mini setup, van 1 of 2 synths, is de evolver toch meer op zijn plek dan de pro one. die past weer beter in een rij van 5 of 6 ouwe bakken, die allemaal hun eigen geluid hebben en ergens goed in zijn.
ik laat het nog even bezinken, maar maak jij je geen zorgen. je hoeft echt geen pro one.

ik ga m toch niet houden. ik hou het bij de evolver en doe de pro one weer weg.
ron, jij hebt ze allebei toch? wat vind jij van de evolver en de pro one naast elkaar?

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
bah daar ga je van stinken

ga je lekker in je blote reet een koud biertje zitten drinken.

Back