heel pand te huur: Music House Utrecht gesloten?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
alleen toen ik daar was had ie denk ik zijn dag niet...

Heb ik zo vaak, maar goed dat ik geen winkel heb, dan was ik pas echt de %^% :)

Origineel geplaatst door Wiseguy
Heb ik zo vaak, maar goed dat ik geen winkel heb, dan was ik pas echt de %^% :)

Daarom wil ik het liefst geen kopersvolk over de vloer...altijd wat met die lui...
Maar als ik de beslissing zou nemen om een old school winkel te starten dan was ik er altijd voor mijn klanten en reken maar dat ze als 1e klas kopers worden behandeld...Ongeacht budget of wat dan ook...Kijk als ze mij proberen te foppen is het een ander verhaal..Dan val ik uit mijn rol..
Ik neem aan dat als je een winkel begint dat je het leuk vind om mensen te helpen...anders heb je er toch geen fuck aan om daar te staan....Neem je klanten serieus en geef ze respect en het zal jou een topzaak opleveren....it pays you back you know...

Tja John, dat waren nog de tijden dat Martijn via de Rabobank mijn
manual voor de TR707 ging kopieeren ;)

Blijft spijtig als een zaak het niet haalt, wie het ook is.

tsja... toen ik net met synths bezig was kwam ik daar wel regelmatig, was 16 ofzo, en langzaam kreeg ik door hoe vreemd de zaken waren. plotseling veranderende prijzen, veel te dure (niet volgens afspraak) reparaties, adviezen die kant noch wal raakten...

idd r-ond, een natrap geven als het (waarschijnlijk) niet zo goed gaat met een bedrijf is te makkelijk, maar dit soort verhalen gaan al jaren de ronde. (al ken ik zaken waar je nog veel slechter behandeld wordt). verder wens ik niemand nare tijden toe, ook deze man niet.

uhhh verspuy
feedback [ utrecht]

[i4 benk wels geweest relaxte zaak idd]
- in utrecht waar ik vroeger welz de feedback winkel ben binnen gelopen ,..10jaar geleden met zo,n blik van ik wil maar weet niet wat [internet waster niet] met cash ,..en niet gewoon niet geholpen worden,
[beetje winkel vrees van mijn kant ]
maar je moet gewoon inzien asje in een winkel werkt ,...dat je met de klant moet meedenken ,...
enniet iets proberen te verkopen ,... waarmee de klant weer terug komt
[vroegre werkte in utrecht wel un ok gozert lange krulende zwart harige indishe gozert
had veel verstand
maaaaaar veel ste druk daar om ff een [to be comming] customer t een en andert uit te leggen,
wat je wel en zeker niet moet kopen ,...

en uit eindelijk kwam ik by jhon terecht [wiseguy] die m een r8mk23 aan smeerde telefonish = t begint van mn ellende

ik ken de verhalen wel over mh ,...
[ask toch ook moet klagen mn moog moest voor de tweede keer terug - terwijl ie door hun custom - ge"frabriceerd " is zeg maar ...]
klaagter nie eg over moet gewoon verholpen worden dan duurt t maar lanegr ,...
- ik ben ookniet de snelste met ophalen,...haha

maar ze heebn wel een paar keer netjes en op tyd mn compressor 36.- eu / en nog iets gerepareerd ]
tsja je zal mar net als ...ralp ...je dag niet hebben & en de verkopert ook niet begrijp je elkaar niet

ik ga wel de pics met synths en vrouwen missen dan ,...of misschein blijft dat wel bestaan ,..leuk idee wasdat toch meisjes van de straat ,..hier pakl een mini ...of prophet 10 inje klauwen en SMILE hopla op t net !

een shop hebben ,...?
in vintage synth gitar spullen een shop hebben is ook niet voor de winst kan byna niet
reparaties al helemaal niet weet je hoeveel tyd t allemaal kost ,...:halleluja
een auto monteur kost tegn woordig ook 60a80 eu p uur

k bedoel hoeveel gitaren vintage spullen winkels kenje ,..
ergens ver weg maar niet in een pandje op de OUWE gracht
:koffie: erby ,...:verkoght:

Origineel geplaatst door R-ond

en uit eindelijk kwam ik by jhon terecht [wiseguy] die m een r8mk23 aan smeerde telefonish = t begint van mn ellende

Huh ?

Origineel geplaatst door mikemix
Tja John, dat waren nog de tijden dat Martijn via de Rabobank mijn
manual voor de TR707 ging kopieeren ;)

Blijft spijtig als een zaak het niet haalt, wie het ook is.

Dat was ik vergeten ja die Rabobank manuals :), jezus wat gaat de tijd ook snel.

Maar als ik de beslissing zou nemen om een old school winkel te starten

Een winstgevende Vintageshop runnen lijkt mij haast onmogelijk vandaag de dag, iedereen heeft internet
veels te veel competitie, waar moet je op grote schaal mooie apparaten vandaan halen voor
weinig geld ? ik weet dat niet.
Lukt wel soms, een of twee, maar om het aan de lopende band te doen lijkt mij geen haalbare zaak,
in het pre internet tijdperk was het een ander verhaal, nu weet iedereen "de weg"

Nog maar te zwijgen over alle gebreken aan oude apparatuur, tis een heel gedoe allemaal.

k bedoel hoeveel gitaren vintage spullen winkels kenje ,..
ergens ver weg maar niet in een pandje op de OUWE gracht
:koffie: erby ,...:verkoght: [/B]

Niet echt vintage, maar Dirk Witte zit ook op de Oude Gracht, en die
geven je al koffie als je alleen maar hoeft te wachten omdat ze iets
in de computer moeten opzoeken :okdan:

Een winstgevende Vintageshop runnen lijkt mij haast onmogelijk vandaag de dag, iedereen heeft internet
veels te veel competitie, waar moet je op grote schaal mooie apparaten vandaan halen voor
weinig geld ? ik weet dat niet.
Lukt wel soms, een of twee, maar om het aan de lopende band te doen lijkt mij geen haalbare zaak,
in het pre internet tijdperk was het een ander verhaal, nu weet iedereen "de weg"

Nog maar te zwijgen over alle gebreken aan oude apparatuur, tis een heel gedoe allemaal.

Het kan prima..geen probleem. je moet er alleen een hele goede filosofie en formule op nahouden....Meestal zijn vintage winkel uitbaters in de eerste plaats freaks en liefhebbers en komt ondernemen op plan 2....je moet juist andersom denken...

kick music in hiversum bestaat al meer dan 20 jaar
die chris van belsen is een slimme zakenman.hij lult je zo met een apparaat de winkel uit
anders was dat zooitje ook al jaren falliet geweest

Origineel geplaatst door bliepertronic
kick music in hiversum bestaat al meer dan 20 jaar
die chris van belsen is een slimme zakenman.hij lult je zo met een apparaat de winkel uit
anders was dat zooitje ook al jaren falliet geweest

dat is idd een gladde henk

Jammer

Jammer

Heb daar ook wat spullen gekocht, goede service, kom maar langs als je zin hebt dan kan je alles
uitproberen, te gek toch. ( en dan bedoel ik niet ff aan de knopjes zitten en dan kopen, maar de hele
dag spelen en uit proberen)

Mijn Ms 2000 doet vreemd, breng maar langs dan schroef ik ondertussen de onze uit het rek en kan
je die mee nemen, te gek toch.

Nieuwe synt’s komen binnen sta toevallig in de winkel, heb je tijd en zin pak maar uit sluit aan en daar staat de koffie.

Dat zijn mijn ervaringen met martijn en collega’s, volgens mij kwam de klad er in toen ik de casio's er
kwamen.

Van de vintage zaak bleef weinig meer over dan een hoekje achter in de winkel, dat hij redelijk bij
zijn prijs bleef is zijn zaak, of jij kunt niet onderhandelen.

En als we elke week een vintage synt hadden gekocht dan waren de casiooos er niet ingekomen
en had martijn en consorten de huur kunnen blijven betalen.

Een hoop gespeculaas, een ding is zeker het was in het begin (de eerste jaren) een fijne zaak om
vanuit Nijmegen naar toe te gaan om een ff te kijken en uit te proberen wat ze daar hadden staan.

Jammer, maar misschien komen ze kleiner en fijner terug.

Ik houd eens een keer wijselijk mijn grote klep dicht en ga eens rustig mee zitten lezen. :)

Huh ?

ik bedoel dus ...dat ik aals aller eertse app een r8mk2 kocht via jouw uit veldhoeven ,
- en gewoon over de telefoon ,...die heeft nog een hele tyd meegedraaid ,... en was niet eens duur 800 gld ofso
tel.service en knowhow besproken wat ik wil wat jij had ,...soo kwamik aan mn eerste app.
t kwam doordat ik een tr606 10 jaar geleden kocht - en dachte dat er midi op zat
veel later kwam ik dus via martyn aan een sync doorsje .ngein tyd
toen ikeenmaal vintage troep zag ...toen!
snap...
:halleluja

Het kan prima..geen probleem. je moet er alleen een hele goede filosofie en formule op nahouden....Meestal zijn vintage winkel uitbaters in de eerste plaats freaks en liefhebbers en komt ondernemen op plan 2....je moet juist andersom denken...

Kan het prima ? nou leg maar eens uit dan.

Alleen vintage spullen in en verkopen en daar van kunnen leven vandaag de dag, ben toch benieuwd hoe dat moet.
Je moet het sowieso fulltime doen anders lukt het al helemaal niet om genoeg te kopen, dan zijn anderen je keer op keer voor, je kunt wel andersom denken maar als je bij de supermarkt bij de kassa staat en je legt ze uit dat jij andersom denkt en dat hun beter ook zo moeten denken dan krijg je de noodzakelijke levensmiddelen op zeker niet mee, kortom daar heb je geld voor nodig.
Je hebt maar een bepaald aantal uren in een dag, kun je wel de hele dag de liefhebber gaan lopen uithangen, maar ermee betalen kun je nergens, toch ?
MH had/heeft ook nog een hoop vaste lasten probeer die alleen maar eens terug te verdienen, is allemaal niet zo eenvoudig.

Origineel geplaatst door R-ond
ik bedoel dus ...dat ik aals aller eertse app een r8mk2 kocht via jouw uit veldhoeven ,
- en gewoon over de telefoon ,...die heeft nog een hele tyd meegedraaid ,... en was niet eens duur 800 gld ofso
tel.service en knowhow besproken wat ik wil wat jij had ,...soo kwamik aan mn eerste app.
t kwam doordat ik een tr606 10 jaar geleden kocht - en dachte dat er midi op zat
veel later kwam ik dus via martyn aan een sync doorsje .ngein tyd
toen ikeenmaal vintage troep zag ...toen!
snap...

Ik dacht al dat je zoiets bedoelde, maar je bent ook vaak zo wazig met je vage getiep, mijn god :D

Die R8MK2 had ik destijds nieuw gekocht in Sittard bij een zaakje, ben de naam even kwijt, prijs was toen fl 2495,-
Hoop geld wel een leuk ding.

Wat een kletskoek. 8o)

Origineel geplaatst door omiel
Wat een kletskoek. 8o)
ik d8 dat jij je erbuiten hield ...kon pinokkio zn mond niet houwe,...:D

@ wijse gast was eg een 1 tof ding ,...die r8mk2 [ TOEN ]
toch wel tr achtig programmeren - ook stand alone erg ok - heeft eg wel 3 jaar nog meegedraait ,..
toen verkocht voor weinig d8ik,...
kwas soo gedesilusioneerd ? toen ik erachter kwam dat mn eerste drumachine [606] geen midi had
want een atari hadik al ,...jaaa
thnx nog voor mn fantastishe eerste egte machine ,...

en een winkel in 2nd stuff moet je niet voor t geld doen ben ik van mening
je moet je zelf dus op een andere manier kunnen onderhouden ,..
denk niet dat saint eric alleen leeft van wat reparaties .....en boemtsjak ,...en sensomania [remember]

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back