Soundtracs solitaire

Origineel geplaatst door famsynt_h

Natuurlijk hebben mensen een grote mengtafel kopen een last van compensatiedrang,
of ze hebben 'm gewoon nodig voor studio 2, daar in studio 1 al een SSL 6056E/G staat.

Wie bent u eikgenlijk dat u ons zo vriendelijk te woord staat?

Ik bedoel..... van alle kanten krijg je positieve reacties en succes toegewenst (ook omdat we je nog niet zo goed kennen op het forum) en dan eindig je met zo'n ongelooflijk patserige houding.

Het is een beetje alsof je voor het eerst ergens op bezoek komt en direct het meubilair begint at te kraken en de gastvrouw of -heer begint te schofferen. Geloof het of niet, maar ook hier op het forum ben je te gast, net als ik en als ieder ander forumlid.

Als je vervelend wilt doen zijn daar andere forums voor.

Hoe dan ook, gefeliciteerd met je aankoop. Veel geluk!

:erm:

ik geloof best dat de solitaire een fijne tafel is qua klank ..

de solitaire op marktplaats vond ik er echter wel heel erg grauw en afgeragt uit zien.. zou zo'n depresieve tafel niet graag op mn kamer willen hebben :)

zou zo'n depresieve tafel niet graag op mn kamer willen hebben

:confused: Nee, je hebt gelijk, dan maar liever een vrolijke mengtafel die stukken minder klinkt. Vergis je niet, dit is echt een hele, hele goeie tafel.

Origineel geplaatst door Tactic
:confused: Nee, je hebt gelijk, dan maar liever een vrolijke mengtafel die stukken minder klinkt. Vergis je niet, dit is echt een hele, hele goeie tafel.

dat zie je me ook niet zeggen :)

een topaz / gs3 / ghost (als ik de ruimte zou hebben) zou dan eerder mn keuze op vallen

omdat ik t geen gezicht vind zo'n grijze grauwe bak .. zeker als ie er een beetje afgeragt uitziet..
vond dat exemplaar op marktplaats er echt viezig uit zien.. zo'n ding hoef ik niet op mn kamer

btw.. als je goed leest heb ik t over t exemplaar op marktplaats.. niet over de solitaire zelf..
als ie nieuw zou zijn zou die ervast beter uitzien (hoop ik)

Origineel geplaatst door famsynt_h
Enne een Jade klinkt hetzelfe als een Solitaire. Ik heb er reeds een gehad.

Dag hoor.....................
:dubbel:

De Jade lijkt mij hardwarematig toch beter afgewerkt...

En dat is ie denk ik ook.:L

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
omdat ik t geen gezicht vind zo'n grijze grauwe bak .. zeker als ie er een beetje afgeragt uitziet..
vond dat exemplaar op marktplaats er echt viezig uit zien.. zo'n ding hoef ik niet op mn kamer

btw.. als je goed leest heb ik t over t exemplaar op marktplaats.. niet over de solitaire zelf..
als ie nieuw zou zijn zou die ervast beter uitzien (hoop ik)

Persoonlijk zou ik altijd voor sound gaan ipv looks :D

Maar goed:
Zo ziet de tafel er nieuw uit :
http://www.soundtracs.com/soundtracs/images/press_room_img/analog_lge/sol_press.jpg

Koop maar nooit een studer! Klinkt geweldig, maar ziet er niet mooi uit, bruin jaren 80. Of een philips! Mooi laten staan , ziet er niet uit, ik koop hem dan wel.

Doe je dat met cd's ook , als ze geen mooi hoesje hebben, vind je het niks?

Ik denk dat Resonance gewoon geen bleke verkleurde muf stinkende stopvergaarbak op zijn (slaap)kamer wilt.

Kan ik me best voorstellen...

De sound is het belangrijkste uiteraard, maar een mixer die er uit ziet en ruikt als een kadaver wilt niet iedereen hebben.

Mij persoonlijk zou ik zon ding best willen hebben, maar dat is een ander verhaal ;)

En zullen we gewoon afspreken dat we niet meer reageren op gasten die zichzelf het middelpunt van het universum vinden en moeten pochen met spullen van de baas of waar ik als belastingbetaler de BTW aftrek voor betaal? Egotrippers vinden het het leukst als ze aandacht krijgen....

Origineel geplaatst door Tactic
Koop maar nooit een studer! Klinkt geweldig, maar ziet er niet mooi uit, bruin jaren 80. Of een philips! Mooi laten staan , ziet er niet uit, ik koop hem dan wel.

Doe je dat met cd's ook , als ze geen mooi hoesje hebben, vind je het niks?

Het gaat em niet om de look,kijk naar de solitair,die heeft geinjecteerde plastic knopjes,die van de jade zijn strakker ,net of ze gegoten zijn,zoals SIFAM knopjes op een ssl bvb,die zijn gewoon aangenamer om aan te raken...

De studers heeft een top look vind ik (kijk ook maar eens goed naar de kwaliteit van de knoppen),ik kik altijd als ik zo een te koop zie op site van Mike phelco ,maar in een paar dagen zijn ze al verkocht... :(

Kijk ook naar de druktoetsen op de solitair,geen grote verlichtr vierkante zoals op de Jade ---> = cheapo!

De Neve's is gewoon top die knoppen of kombinators,

Niet enkel de sound is belangrijk maar ook de tactile responce van de hardware !, de look is minder belangrijk ,maar meestal gaat de look gepaart met de tactile responce maw,het is de kwaliteitskeuze van knoppen en schakelaars die een ('de') look maken in de meeste gevallen,begrepen nu?

Origineel geplaatst door trash
Je doet net alsof je het tegen een lul van een producer hebt, Tactic hoef je volgens mij niks te vertellen.

Je moet maar eens zelf aan de knoppen en schakelaars van verschillende grote tafels draaien en indrukken,en je keuze zal snel gemaakt zijn op wat betreft 'tactille responce' ,zonder hierbij naar de sound te luisteren natuurlijk...

Origineel geplaatst door HEXAGON
Je moet maar eens zelf aan de knoppen en schakelaars van verschillende grote tafels draaien en indrukken,en je keuze zal snel gemaakt zijn op wat betreft 'tactille responce' ,zonder hierbij naar de sound te luisteren natuurlijk...

Denk dat het een persoonlijk verhaal is, de solitaire vind ik lekker al had deze knoppen van een mfb synth :D
De mitec EX serie heb ik ok gehad, die knoppen waren ook mwah

Origineel geplaatst door OJS
Wie bent u eikgenlijk dat u ons zo vriendelijk te woord staat?

Ik bedoel..... van alle kanten krijg je positieve reacties en succes toegewenst (ook omdat we je nog niet zo goed kennen op het forum) en dan eindig je met zo'n ongelooflijk patserige houding.

Het is een beetje alsof je voor het eerst ergens op bezoek komt en direct het meubilair begint at te kraken en de gastvrouw of -heer begint te schofferen. Geloof het of niet, maar ook hier op het forum ben je te gast, net als ik en als ieder ander forumlid.

Als je vervelend wilt doen zijn daar andere forums voor.

Hoe dan ook, gefeliciteerd met je aankoop. Veel geluk!

:erm:

Joh doe niet zo moeilijk .. ik vond het best informatief wat er in dit topic voorbij kwam .. dan zit ik zel eigenlijk niet zo op dit soort gezeur te wachten .. ook als ik bij mensen op bezoek ben .. wel vragen wat ik van het behang vindt en als ik dan eerlijk ben en het onderbouw ben ik opeens de lul omdat ik schoffeer ..

homey don't play that ..

Voor de rest : As you were ! :D

Nou MadR, voor mij brak de klomp een beetje toen meneer wel erg bijdehand uit de hoek kwam door te verkondingen dat hij met zijn solitaire toch wel wat beter was dan een sukkel met een d&r strijkplank. Nu ben ik toevallig die sukkel met die strijkplank (en die strijkplank is 10 jaar jonger en geen 60.000 gulden nieuw, maar bijna 400.000 gulden.) Komt bij dat ik ook vind dat ik recht van spreken heb daar ik deze tafel zelf jaren in mijn bezit heb gehad.

Komt er voor mij gewoon een beetje op neer dat iemand met pijn en moeite 3000 weet te lenen of bij elkaar geschraapt krijgt, en dan opeens meent de grootste professionel ter wereld te zijn die het alle andere sukkels wel even weet te vertellen.

En ik weet toevallig ook de geschiedenis van deze specifieke tafel, hoe lang er mee gezeuld is, waar hij oorspronkelijk voor te koop stond en waar hij vandaan komt. Als meneer daadwerkelijk zo'n prof was etc...dan vind ik het wel zeer triest dat pas op de absolute bodemprijs hij zich dat ding kon veroorloven.

Maar goed, zoals iedereen in deze thread al gezegd heeft...het is gewoon een mooie tafel, voor een zeer mooie prijs. Alleen jammer dat de nieuwe eigenaar het gebruikt om stoer te zijn ipv zijn enthousiasme te delen met de rest.

Origineel geplaatst door Septic
Ik denk dat Resonance gewoon geen bleke verkleurde muf stinkende stopvergaarbak op zijn (slaap)kamer wilt.

Kan ik me best voorstellen...

De sound is het belangrijkste uiteraard, maar een mixer die er uit ziet en ruikt als een kadaver wilt niet iedereen hebben.

Ik had t zelf niet beter onder woorden kunnen brengen, snap nog steeds niet dat die andere dit niet begrepen..
ik was toch duidelijk genoeg?

Ik vindt t helemaal niet erg om dingen van 10/20 of laat t zelfs 1000 jaar oud zijn te kopen als de klank me bevalt..
maar als t er uit ziet alsof t net is opgegraven.. tja in dat geval haak ik af en wens ik mensen als Tactic een hoop plezier met zo'n afgeragte grafbak.. ik denk als je dit exemplaar van marktplaats buiten in de tuin zou neerzetten en erom heen wat verkleurde grijs/groen/bruine tuinstoelen die al 10 jaar buiten stonden en ooit wit waren dat niemand iets zou opvallen..

nieuw ziet de solitaire er trouwens wel erg mooi uit :)

Back